Yüzde 36 büyüyen reklam sektörü 2010'dan umutlu

Reklamcılar Derneği'nin verilerine göre, reklam yatırımları yılın ilk yarısında yüzde 36 büyüyerek 1.8 milyar TL'ye ulaştı

Cuma, 06 Ağustos 2010 - 05:00

Yüzde 36 büyüyen reklam sektörü 2010'dan umutlu

 İlk yarıda canlandı

Krizde kan kaybeden reklam yatırımları yılın ilk yarısında yeniden canlandı. Geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 36 artan yatırımlar, sektöre umut oldu.

2010’un ilk yarı reklam yatırımları konusunda dün toplantı düzenleyen Reklamcılar Derneği Başkanı Yiğit Şardan, 2010 sonunda reklam yatırımlarının 2009’a göre yüzde 30’un üzerinde artarak 3.6-3.7 milyar lira civarında olacağını tahmin ettiklerini söyledi.

Yüzde 36.33 arttı

Yılın ilk altı ayında 1 milyar 835 milyon lira olan reklam harcamalarında, 2009’un aynı dönemine göre yüzde 36.33’lük büyüme gerçekleştiğini ifade eden Şardan, bu dönemde televizyon reklamlarının geçen yıla göre yüzde 45.92 büyümeyle 699 milyon liradan 1 milyar 20 milyon liraya çıktığını söyledi.

Yiğit Şardan, artışta en fazla büyümenin ise 74 milyon liradan 121 milyon liraya yükselen internet reklamlarında görüldüğünü kaydetti.

Aslan payı televizyonda

Reklam yatırımlarının yüzde 55.59’unun televizyon, yüzde 26.70’inin yazılı basın, yüzde 7.03’ünün açık hava reklamlarından oluştuğunu söyleyen Yiğit Şardan, internete yüzde 6.59, radyoya yüzde 2.78, sinemaya yüzde 1.31 pay düştüğünü belirtti.

Piyasadaki hareketliliğin sektöre olumlu yansıdığını vurgulayan Şardan, Reklamcılar Derneği’nin 2010 yıl sonu tahminlerinin bu olumlu havanın süreceği yönünde olduğunu söyledi.

Avrupa’nın en hızlısı Türkiye olacak

Geçen yıl reklam yatırımlarının yüzde 15 daraldığını hatırlatan Reklamcılar Derneği Başkanı Yiğit Şardan, “2010 sonunda yüzde 30 artışla 3.6-3.7 milyar civarında olacağını tahmin ediyoruz. Bu, Avrupa’da en hızlı büyüyen ülkenin Türkiye olacağına işaret ediyor” diye konuştu. 2010’da reklamda büyümenin itici gücünün iletişim, finans, gıda, otomotiv ve inşaat sektörleri olduğunu kaydeden Şardan, mecra fiyatlarının, kriz öncesine gelmesinin belirleyici olduğunu ifade etti.

İlaççı reklam yaparsa pazar yüzde 10 büyür

Reklamcılar Derneği Genel Müdürü Ayşegül Molu toplantıda, Avrupa İletişim Ajansları Birliği’nin (EACA) araştırma sonuçlarıyla ilgili bilgi verdi. 2009’da krizin etkisiyle reklam veren taleplerinde önemli değişiklikler olduğunu söyleyen Ayşegül Molu, reklam verenlerin esnek, çabuk ve etkili sonuç alma, düşük bütçeyle etkin maliyet beklentilerinin arttığını ifade etti.

 Ciroda Türkiye önde

Yaratıcı çözümlere daha az önem verilmesinin, krizin reklam veren davranışındaki en olumsuz etkisi olduğunu belirten Ayşegül Molu, araştırma katılımcılarının üçte birinin bu yıl cirolarda artış, yüzde 40’ının istikrarlı bir iş ortamı, yüzde 33’ünün ise Avrupa genelinde düşüş beklediğini söyledi. Molu, ciro büyümesinde Türkiye’nin Avrupa’nın en önde gelen ülkesi olacağını kaydetti.

 Avrupa’daki payı yüzde 30

İlaç şirketlerinin reklam vermesini değerlendiren Molu, Avrupa’da ilaç şirketlerinin reklamlardaki payının yüzde 30’a kadar çıkabildiğini söyledi.

Ayşegül Molu, “Yasanın, Avrupa ile uyum çerçevesinde tekrar gündeme gelmesini bekliyoruz. Eğer yasa çıkarsa, ilaç şirketlerinin reklam sektöründe yüzde 5-10 arasında bir pazar yaratacağını tahmin ediyoruz” diye konuştu.

2