Zayıflamak isterken en sık yaptığımız 7 hata

Zayıflamak istiyorsunuz ama hedefinize bir türlü ulaşamıyor musunuz? Belki de bir yerlerde hata yapıyorsunuzdur...

25 Ağustos 2018, Cumartesi 17:44
A A

Hareketini Arttır!

Günlük 10 bin adımı hedefle, her gün en az 30-40 dakika tempolu yürü.

 

Düzenli Uyku Alışkanlığı Edin!

Uyku sırasında salgılanan melatonin hormonu yeterli salgılanmazsa kilo vermeyi engelleyebiliyor. En yoğun salgılandığı saat aralığı 23:00-04:00 arası. Bu saatlerde uykuda ol, melatoninden maksimum faydalan.

 

Stresi Azalt!

Stresli anlarında kortizol hormonu salgısının arttığını ve bu hormonun vücutta yağ depolanmasını artırdığını biliyor muydun? Ayrıca stres aşırı yeme isteğine ve tıkınırcasına yemeye sebep olarak da kilo almana sebep olabilir. Rahatla, yavaşla.

Israrlarla Başa Çık!

Kilo almanın en büyük sebeplerinden biri; arkadaşların/aile bireylerinin ısrarlarına karşı çıkamamak ve yememeniz gerekenleri yemektir sanırım. Çevrenin etkisine dikkat et. Yiyecek/içecek konusunda ısrar etme, ettirme.

Önce Sağlığa, Sonra Görüntüye Odaklan!

Herkes yalnızca dış görünüşü için yediklerine dikkat etmeye veya kilo vermeye çalışır. Oysa sağlığını kaybettiğinde inan görüntün umurunda bile olmaz. Zayıflamak uğruna zararlı yollara başvurma. Yavaş yavaş kilo verecek bile olsan her zaman sağlıklı yiyeceklerle beslenerek sonuca ulaşmaya çalış. Yüksek protein diyetleri, karbonhidratsız diyetler, şok diyetler kısa vadede sana hızla kilo verdirse de uzun vadede sağlığına iyi gelmez.

 

Kan Değerlerine Baktır!

İlk iş olarak; Tiroid hormonları, D vitamini, insülin direnci, cinsiyet hormonları gibi değerlerinde bir problem olup olmadığına bakılması ve sonrasında doğru beslenmeyi öğrenmek için mutlaka bir uzmana başvurmanı öneririm. Kan değerlerinde kilo vermene sebep olan problemler olabilir, bazen bu durum tedavi edilmeden kilo vermen imkansız hale gelir.

Meyve Ye ama Abartma!

Evet vitamin-mineraller ve lif içerdiği için sağlıklı ama, meyvenin de fazlası şekerli ve zararlı. Kilo verme döneminde meyveyi günde 2-3 porsiyonla (yaklaşık 400-500 gram) sınırlı tut.


SON 24 SAATTE YAŞANANLAR

;

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.