10 maddede sağlıklı ve kalıcı zayıflama: Kilo vermeye yardımcı besinler

Zayıflama söz konusu olduğu zaman her türlü yola başvurabiliyoruz. Ancak önemli olan sağlıklı ve kalıcı zayıflayabilmek. Yazın gelmesi ile en çok şikâyet edilen konuların başında yer alan fazla kiloların, pandemi döneminde daha fazla risk barındırdığına dikkat çeken Fitoterapi Uzmanı Dr. Ümit Aktaş, sağlıklı zayıflamanın sırlarını verdi ve kilo vermeye yardımcı olan besinleri sıraladı.

15 Haziran 2021, Salı 12:09 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
KARBONHİDRAT AĞIRLIKLI BESLENMEK ZARARLI

KARBONHİDRAT AĞIRLIKLI BESLENMEK ZARARLI

Dr. Ümit Aktaş, karbonhidrat ağırlıklı beslenmenin zararlı olduğunu belirterek şunları söyledi:

Zayıflamak için tatlıdan, şekerli içeceklerden uzak durulması gerektiği biliniyor ama maalesef çoğunluk karbonhidrat ağırlıklı beslenme modelinin zararlarından haberdar değil. Ekmek, simit, makarna gibi basit karbonhidratlar sizi tok tutmaz, aksine daha da acıktırır. Örneğin sabah kahvaltıda ister kepekli ister tam buğday olsun fark etmez bir iki dilim ekmek yerseniz, kan şekeriniz önce tavan yapar, yaklaşık iki saat sonra da öyle bir düşer ki açlık atakları yaşarsınız ve sonrasında yine kan şekerini hızla yükseltecek tatlılara, basit karbonhidratlara yönelirsiniz. Bu kısır döngü daha çok yağlanmanıza, kilo almanıza neden olurken, sizi her türlü viral enfeksiyona karşı da savunmasız bırakır.

KALORİYE DEĞİL GLİSEMİK ENDEKSE BAKIN

KALORİYE DEĞİL GLİSEMİK ENDEKSE BAKIN

Tüm yaşamınız boyunca formda olmak, sağlıklı bir yaşam sürmek istiyorsanız şekerden, tatlıdan, kepekli ve tam buğday ekmeği de dâhil olmak üzere tüm buğday ürünlerinden, yani kan şekerini yükselten tüm yiyeceklerden uzak durun ve sağlıklı yağlar tüketin diyen Dr. Ümit Aktaş, zayıflamak için doğru beslenme modelini anlattı: 

'DİYETİNİZDEN YAĞI ÇIKARMAYIN'

'DİYETİNİZDEN YAĞI ÇIKARMAYIN'

Bilinenin aksine yağ tok tutarak zayıflamaya yardımcı olur, bize kaliteli ve yüksek enerji verir. Diyetinizden yağı çıkardıkça onun yerine daha çok karbonhidrat tüketmeye başlarsınız. Karbonhidratlar da kan şekerinde ani dalgalanmalara neden olur. Eğer sizi fazla kilolardan koruyacak bir şey varsa o da sağlıklı yağlardır. Yağın glisemik indeksi sıfırdır ve kan şekerinin aniden yükselmesini önler. Besinlerin kalorilerine değil glisemik indekslerine bakın. Tereyağı, tüm hayvansal yağlar ve saf sızma zeytinyağı kan şekerinizin dengeli seyretmesinde en önemli yardımcınızdır. Sabah kahvaltınızda bol tereyağlı yumurta olsun, yanına tam yağlı peynirinizi ve zeytininizi yiyin, kendinizi saatlerce tok hissedersiniz. Sıklıkla yapılan hata iki dilim kepek ekmeği yanına yağsız peynir yemektir. Bu beslenme ile iki saat sonra açlık krizine girer, öğlen yemeğine kadar dayanmakta zorlanırsınız. Sağlıklı yağları azaltmak size yarar değil aksine zarar verir. 

KALICI VE SAĞLIKLI ZAYIFLAMANIN 10 YOLU

KALICI VE SAĞLIKLI ZAYIFLAMANIN 10 YOLU

  • Zeytinyağı, tereyağı gibi sağlıklı yağları bolca tüketin
  • Probiyotik zengini beslenin
  • Başta buğday olmak üzere, kan şekerinizi yükselten yiyecekleri tüketmeyin
  • Mevsim sebzelerini sıklıkla tercih edin
  • Tatlandırıcılardan, diyet içeceklerden uzak durun
  • Magnezyum zengini beslenin
  • Omega 3 değerinizi yüksek tutun
  • Yağlı kuruyemişler tüketin
  • Hareket edin
  • Uyku faktörünü unutmayın

KİLO VERDİREN BESİNLER

KİLO VERDİREN BESİNLER

Yeşil çay: Metabolizmayı hızlandırır ve yağ yıkımını artırır.

Ananas: İçinde bulunan bromelain adlı bir enzimle sindirimi kolaylaştırır ve bağırsakları çalıştırır.

Acı kırmızıbiber: Metabolizmayı hızlandırır, yağ yakımını artırır. Ne kadar acı o kadar iyi.

Avokado: Kan şekerini dengeler.

Tarçın: Hem iştah kontrolünde önemli bir rol oynar hem de kandaki şekerin yağ olarak depolanmasını önler.

Yağlı kuruyemişler: Badem, ceviz, fıstık, fındık gibi kuruyemişler düşünülenin aksine zayıflamanıza yardımcı olurlar. Omega-3 zengini, glisemik indeksi düşük bu değerli besinlere mutlaka tüketin.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Bol protein içeren ve kas yapan besinler