10 öneriyle günlük kalori alımınızı azaltın

Karantina döneminde madem hepimiz çok yiyoruz, diyet yapmak istemiyoruz... Egzersiz yapmak için de yeteri kadar motive değilseniz kilo almayı engellemenin en pratik yolu günlük alınan kalori miktarını azaltmak. Kalori alımını azaltmanın tek yolu az yemek değil, nasıl daha az kalori alırım diye düşünüyorsanız, ufak tüyolarla bu mümkün.

17 Nisan 2020, Cuma 16:21 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Sosları azaltın

Sosları azaltın

Sos demek yağ demek. Makarnanızı soslu yaparak evet daha lezzetli bir hale getiriyorsunuz ancak bundan feragat etmeden kalori alımını azaltamazsınız. Makarnanızı en düşük kalorili tüketmenin yolu, yoğurtlu yemek olabilir. Hele hele kavanozlardaki hazır sosları evinizin yakınına bile yaklaştırmayın.

 Taze meyve tüketin

Taze meyve tüketin

Meyve ihtiyacını sadece taze meyveyle karşılayın, meyve sularıyla değil. Ama bunun tek nedeni lif açısından zayıf olmaları değil aynı zamanda içerdiği yüksek orandaki şekerle kan şekerinizin dengesini bozuyor olması. Yani bir bardak meyve suyunun ardından acıkmanız oldukça büyük bir ihtimal. Harvard'ın yaptığı bir araştırmaya göre 3 bardak meyve suyunun yerine 3 tam taze meyve yemek tip 2 diyabet riskini yüzde 7 oranında azaltıyor. 

Evde pişirin

Evde pişirin

2014'te yapılan bir araştırmaya göre yemeklerini dışardan sipariş etmek yerine evde pişirenler, günlük olarak 140 kalori daha az tüketiyor. 

Gerçek kahve için

Gerçek kahve için

Kafeine ihtiyaç duyduğunuz zaman bol kremalı Frappuccino'lara yönelmeyin. Kremalardaki yağlar doğrudan bel çevrenizde depolanıyor. Bir sade filtre kahvenin içerdiği kalori ise yalnızca 5. 

Yarısını eve götürün

Yarısını eve götürün

Ortalama bir Amerikan, İtalyan ya da Çin restoranında 1500 kalori tüketmeden masadan kalkamıyorsunuz. O halde garsona yarısını paket yaptırmasını söyleyerek devamını ertesi günün öğle yemeğinde yiyebilir, kaloriyi iki güne paylaştırabilirsiniz. 

Önden çorba için

Önden çorba için

Pensilvanya Eyalet Üniversitesi'nin yürüttüğü bir araştırmaya göre yemekten önce bir kase çorba ya da bir elma yiyerek kalori alımını yüzde 20 oranında azaltabilirsiniz.


Sandviç yerine salata

Sandviç yerine salata

110'ar kaloriden iki dilim ekmek, peynir ve yeşilliklerle birlikte 310 kalori etti. Daha içine bir et ürünü koymadık bile... Tüm bunların yerine dev bir salata kasesindeki çeşit çeşit sebze hem daha lezzetli olacak hem de daha düşük kalorili. 


Yağları sprey olarak kullanın

Yağları sprey olarak kullanın

Yağları yağdanlık şişelerinde tutmak yerine, sprey şişelerine aktarın. Sprey şişeleri size yalnızca gerektiği kadar yağı vereceki fazlasını değil. 


Kola yerine soda

Kola yerine soda

Şekerli ve gazlı içeceklerin yerine soda koyarak ortalama 140 kalori ve 39 gram şeker az tüketmiş olursunuz. Üstelik mideniz de rahata erer.

Burger yerine dürüm

Burger malzemelerini lavaş içinde tercih ederek, hamburger ekmeğinden aldığınız kaloriden kurtulabilirsiniz.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Hayatınızı değiştirmeden zayıflatacak 10 öneri