100 kalori yakmanın en kolay 10 yolu

100 kalori yakmak için ne kadar yürümeli? Yerken yiyoruz, sporumuzu da yapmaya çalışıyoruz ama ne kadar hareketle ne kadar kalori yakılır bunu bilmiyoruz. 100 kalori yakmak için kaç adım gerekir mesela... 100 kalori yakmak sandığınız kadar zor değil ama o kadar kolay da değil. İşte 100 kalori yakmanın en kolay 10 yolu!

08 Ocak 2021, Cuma 11:36 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1. Merdiven çıkmak

1. Merdiven çıkmak

Merdiven çıkmanın iyi bir şey olduğunu 20 yıl önceki reklamlardan bile biliyoruz. Fakat gün içinde toplam 10 dakika merdiven çıkmanın 100 kalori yaktırdığını kimse söylememişti. Her yerde her zaman bir merdiven bulabilirsin, üstelik alt bölgeni çalıştırır ve böylece güçlü, çekici bacaklara da sahip olabilirsin.

 2. Esnemek ve gevşemek

2. Esnemek ve gevşemek

Evet, gevşemek bile insana kalori harcatıyor. Kolay bir yoga rutini 30 dakikada 100 kalori harcatıyor. Yorucu bir egzersiz için uygun bir anda değilsen veya gevşemeye daha çok ihtiyacın varsa, kanepede koltukta yayılmak yerine yoga ve esneme egzersizleri hem kan akışını düzenler, eklemlerine hareket kabiliyeti getirir, hem de rahatlatırken kalori yaktırır…

3. Pin pon oynamak

3. Pin pon oynamak

Pin pon oynamak için olimpik ölçülere gerek yok, büyükçe bir toplantı masasına ağ germek bile eğlenmek için yeterli olabiliyor. Öğlen arasında 20 dakika oynadığında 100 kaloriyi rahatça yakabiliyorsun. Üstelik el ve göz koordinasyonunu geliştirmek için de ideal.


 4. Arada bi masa başından kalkmak

4. Arada bi masa başından kalkmak

Merdiven bile çıkamayacak kadar yoğun olduğun günlerde ofiste de kalori yakabilirsin. Masa başında yoğun çalışırken geçen 1 saatte ortalama 100 kalori yakılıyor. Çalışırken ayakta durursan, çöp kutusunu uzağa koyarsan, telefon görüşmelerini dolanarak yaparsan daha fazla kalori bile yakabilirsin.


5. Ayakta durmak

5. Ayakta durmak

Ayakta durduğun her 10 dakika için ekstradan 10 kalori harcıyorsun. Tam da bu yüzden bir dönem ayakta çalışmak moda olmuştu. Sen de günde toplam 1–1,5 saatlik işini ayakta durarak yapmayı deneyebilirsin. İş arkadaşlarını kafalayabilirsen toplantılarını da ayakta duracağınız bir mekanda yapmayı veya konuşurken yürüyüşe çıkmayı deneyebilirsin.


6. İp atlamak

6. İp atlamak

Kilo verme konusunda ciddiysen egzersiz anlamında en kestirme yollardan biri ip atlamaktır. İp atlayarak yalnızca 7 dakikada 100 kalori yakabilirsin. Üstelik alt bacak bölgeni çok güçlendirirsin ve koordinasyonun da gelişir. İp atlamak biraz maharet ve pratik ister, 7dk boyunca sürekli atlayamasan bile moralini bozma ve geliştirmeye devam et. Tabii ki bilek ve diz bölgende rahatsızlık varsa ip atlamak pek önerilmez.


 7. Dans etmek

7. Dans etmek

İşte biraz eğlenip kurtlarını dökmek için en iyi bahane! Arkadaş buluşmalarını oturup bir şeyler yeme etkinliğinden dans edip eğlenme etkinliğine dönüştürebilirsen yarım saatte 100 kalori yakman garanti. Üstelik bolca mutluluk hormonu, neşe, kahkaha.


 8. Evi temizlemek

8. Evi temizlemek

Yerleri silip toz almak, 30 dakikada 100 kalori harcatıyor. Üstelik bu hareketleri bir egzersiz rutinine benzetip akıcı biçimde yaparsan daha da fazla kalori yakabilirsin. Not: Biz ev kadınlarının fazladan 100 kalorilerini ütü yapmak yerine dans ederek harcayabilmesini hayal ediyoruz!

9. Doğada yürüyüşe çıkmak

9. Doğada yürüyüşe çıkmak

Doğada bırak yürüyüşe çıkmayı, öylece durmak bile çok şifalıdır. Botlarını ayağına geçirip dere tepe demeden yürümeye başladığında, 15 dakikada 100 kalori yakabilirsin. Engebeli yolları, tepe rampaları tercih edersen daha da fazlasını yakarsın.


 10. Yakartop oynamak

10. Yakartop oynamak

Evde çocuklarla kaldığın bir gündeysen, onların oyunlarına dahil olmak çok güzel kalori yaktırır. Yakartop, ebelemeç gibi oyunların HIIT aktivitesi sayıldığını biliyor muydun? 15 dakikada 100 kalori. Yani 1 saat çocuklarla ilgilenip oynamak için onları sevindirmek kadar harika bir sebebin daha var!

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Gerçekten işe yarıyor mu?: Düzenli yapıldığında işe yarayan boy uzatma egzersizleri