2019'da daha fit vücuda ulaşabilmek için bu önerilere kulak verin

Fazla kilolarımızdan şikayetçi oldukça spora başlama kararı verip sonra da aynı hızla bu kararımızdan dönüyoruz. Ancak hedeflerimizi doğru belirleyerek ve uzmanların tavsiyelerine uyarak daha fit görünmek mümkün...

14 Ocak 2019, Pazartesi 09:56
A A

Spor Eğitmeni Serdar Tosun, 2019'da fitness hedeflerine ulaşabilmenin formüllerini açıkladı. Serdar Tosun, ''Öncelikle egzersiz programına başlamadan önce fiziksel ve psikolojik olarak hazır olduğunuzdan emin olmalısınız. Koyduğunuz hedeflerin gerçekçi olması gerekiyor. Belirlediğiniz hedeflerin gerçekleştirilebilir olduğundan emin olmalısınız'' dedi ve önerilerde bulundu...

HAZIRLANIN:

HAZIRLANIN:

Öncelikle egzersiz programına başlamadan önce fiziksel ve psikolojik olarak hazır olduğunuzdan emin olmalısınız. Fitness'a başlamadan sağlık kontrolü yaptırmanız da fiziksel açıdan hazır olup olmadığınızı görebilmeniz için iyi olacak.

PLAN OLUŞTURUN:

PLAN OLUŞTURUN:

Egzersiz programına başlamadan önce cevaplamanız gereken bazı sorular var. Bunlardan ilki ne zaman başlayacağınız. Kendine üç gün belirle ve bu günlerde egzersizini aksatmamaya çalış. İkinci soru ise 'Ne tür bir egzersiz planı oluşturacağım?' olmalı. Bu konuda en doğru karar yapmaktan keyif alacağın bir egzersizi seçmen olacak. 

ARKADAŞINIZLA SPOR YAPIN:

ARKADAŞINIZLA SPOR YAPIN:

Sporla ilgilenen ve bir arkadaşınız varsa yeni yılda spora beraber başlayabilirsiniz. Bu şekilde birbirinizi motive edebilir ve daha fazla eğlenebilirsiniz. Yapmanız gereken ikinizin de sevdiği ortak bir spor bulmak. Bunun sizi nasıl motive ettiğine şaşıracaksınız.

BASİTTEN BAŞLAYIN:

BASİTTEN BAŞLAYIN:

Öncelikle hayat stilinizi değiştirmeye çalışın. Başlangıç olarak beslenme düzeninizi daha sağlıklı bir hale getirebilirsiniz. Yoğun ve zorlayıcı egzersiz yapan insanlar görüyor olabilirsiniz. Unutmayın, herkes aynı seviyede olmak zorunda değil. Siz daha basitten başlayın ama istikrarlı olun ve kendinizi geliştirin. Haftada 3 gün egzersiz yeni başlayanlar için oldukça ideal bir rutin. Günde 15 dakikalık bir yürüyüş bile hayatınızda büyük bir değişiklik yapacak.

GERÇEKÇİ OLUN:

GERÇEKÇİ OLUN:

Kendinize koyduğunuz hedefler gerçekçi olsun. Belirlediğiniz hedeflerin gerçekleştirilebilir olduklarından emin olun. Spora yeni başladıysanız kimse sizden maraton koşmanızı beklemeyecek. Bunu bilmeli, küçük hedeflerle asıl amacına günden güne yaklaşmalısınız.


Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.