2020'de tüm yıl evde oturup kilo almayanlardan öğrendiğimiz 10 zayıflama tüyosu

2020'de tüm dünya kilo aldı. Bu bir gerçek. Ama aramızda 8 ayını karantinada eve tıkılı olarak geçirdiğimiz bu yılda kilo almamayı başaranlar da vardı. Nasıl motive oldular bilmiyoruz ama boğazlarını tuttular, hatta spor yaptılar, yogayı kardiyoyu aksatmadılar. Ekmeklerini tencerelerinde pişirdiler ama detoks sularını da pas geçmediler. Akşamları maskeleriyle yürüyüşe çıktılar. Buradan onlara tebriklerimizi iletiyor, onlardan öğrendiğimiz zayıflama tüyolarını sizinle paylaşmaya geçiyoruz. // Neslihan Arslan

16 Aralık 2020, Çarşamba 15:20 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
 1. Daha fazla bitkisel beslenme

1. Daha fazla bitkisel beslenme

Ketojenik diyet, düşük karbonhidratlı diyetler ve aralıklı oruç 2020'nin en popüler diyetlerindendi. Ama yükselen bir değer daha vardı, bitkisel beslenme. 2020'den önce, kim bitkisel bazlı ve soya fasülyesinden yapılan burger köftelerinin marketlere girdiği anda tükeneceğini tahmin edebilirdi ki. Pandemi döneminde evlere tıkıldık böylelikle sağlığımız hakkında daha fazla endişelenmeye ve dünyanın geleceği hakkında daha fazla düşünmeye vaktimiz oldu. Haliyle bitkisel bazlı beslenmeye yönelim arttı. 

 2. Meyve ve sebzeleri görüş alanında tutma

2. Meyve ve sebzeleri görüş alanında tutma

İşte sağlıklı beslenmeyle ilgili en kolay uygulanabilen ve en etkili yollardan biri. Meyve ve sebzeleri buzdolabının derinliklerinde saklayıp unutmak yerine mutfak masasının üzerinde dev bir meyve tabağı tutun. Acıktığınız zaman tenceredeki yemeği ısıtıp yemek ya da dışarıdan yemek söylemek yerine bir portakal soyup yeme yoluna gideceksiniz. 

 3. Susadıkça değil, yeterince su iç

3. Susadıkça değil, yeterince su iç

İç, iç, iç! Mayo Clinic'e göre ortalama bir yetişkin erkek günde 15 buçuk bardak, ortalama bir yetişkin kadın ise 11 buçuk bardak su içmeli. Hatta eğer aktif bir yaşam sürüyorsanız, çok terliyorsanız, hava sıcaksa, hamileyseniz ya da emziriyorsanız daha fazla su içmelisiniz. Güne yatağınızın yanındaki koca bir bardak suyla başlayın. Hatta su içmeden uykuya geçmeyin. Eğer su içmeyi unutuyorsanız telefonunuza hatırlatma koyun. 

 4. Evde daha fazla yemek pişir

4. Evde daha fazla yemek pişir

Evde yemek pişirmek konusunda mükemmeliyetçi olmayın, ben yapamıyorum deyip geri çekilmeyin. Dışarıdan söylediğiniz yemekler her zaman daha fazla sodyum, şeker ve doymuş yağ içerir. Bunların hepsi daha fazla kalori demektir. Eğer dışarıdan yemek söyleyeceksiniz ızgara, haşlama, fırınlama yemeklerini ya da çorbaları tercih edin. 

 5. Kendinle kaliteli zaman geçirme

5. Kendinle kaliteli zaman geçirme

Kendine zaman ayırma işi herkeste farklı şekillere bürünebilir. Ama bu hiçbir zaman bu kadar önemli olmuştu. Kimi sıcak bir banyo yapar, kimi kendini bir saatliğine odasına kapatır aile bireylerinden uzakta kafa dinler. Bunu çoğumuz pandemi döneminde öğrendik. Kendine zaman ayırmak sizi stresten uzak tutar. 


 6. Yeni pişirme teknikleri öğren

6. Yeni pişirme teknikleri öğren

Bu sene kesinlikle 'fırın' senesi oldu. Bol bol ekmek pişirdik, banana bread yapmayan zaten kalmadı. Bol bol fırın kullandık yani. Ama onun yanında kızartmadan başka pişirme tekniği bilmeyenler haşlama ve buharda pişirme tekniklerine de şans verdi. Çünkü evde yemek pişirmeye daha fazla zamanımız vardı. Üstelik bunlar kızartmaya göre çok daha sağlıklı ve düşük kalorili alternatifler. 

 7. Yemek planı yap

7. Yemek planı yap

Bunu daha çok çalışan anneler bilir. Pazar günü mutfağa kapanıp tüm gün yemek pişirmek, hafta içi ise yemekleri tek tek çıkarıp ısıtıp ısıtıo yemek. Bu tekniği pandemi döneminde çoğumuz uyguladık. Buzdolabını önceden pişirdiğiniz sebzelerle doldurun, az yağlı bulgur pilavınızı yapın, birkaç sos hazırlayın, salata malzemelerinizi doğrayıp poşetleyin... Emin olun yemeğinizi hazırlamak dışarıdan sipariş etmekten bile kısa sürecek. 

 8. Daha fazla işlenmemiş gıda ye

8. Daha fazla işlenmemiş gıda ye

Kuruyemiş, meyve, kurubaklagiller, sebze, yulaf ezmesi gibi besin değeri açısıdan yüksek gıdalar sizi daha uzun süre tok tutar. Protein, sağlıklı yağlar ve kompleks karbonhidratlar aç hissetmenize neden olmaz. 


 9. Sağlığın için kilo ver

9. Sağlığın için kilo ver

2020 pandemisinde dışarı çıkamadık, arkadaşlarımızla görüşemedik ama yine de kilo vermeye çalışmaya devam ettik. Deyim yerindeyse hepimiz görüntü için değil sağlığımız için kilo vermenin önemini sonunda anladık. Çünkü diyabet, kalp hastalıkları pek çok rahatsızlık dönüşüp dolaşıp kiloya dayanıyor. 

10. Yemeğinin tadını çıkar

10. Yemeğinin tadını çıkar

Yemekten keyif almak in, yediğin için vizdan azabı çekme out. Eğer makarna seviyorsan, ye. Önemli olan makarnayı sağlıklı hale getirmek. Örneğin kremayla dolu bir fettucine alfredo yemek yerine, ızgara tavuklu makarna yap ve sotelediğin ıspanakla sosunu hazırla.




Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Tüketirken vizdan azabı çekmemiz gereken 10 yiyecek ve içecek