3 soruda bebekler için “süper besin” prebiyotikler

Bebeklerin anne sütünden sonra ek gıdaya geçiş dönemi aileleri en çok kaygılandıran zamanlar. Çocuklarınızın yeterli ve sağlıklı beslendiğinden emin olmak istiyorsanız onları prebiyotiklerle tanıştırmalısınız...

25 Nisan 2019, Perşembe 15:33
A A

Vücutta bağışıklık fonksiyonlarını geliştiren, hastalıklara karşı direnç kazandıran ve sindirim sistemine iyi gelen prebiyotikler, bebek beslenmesinde en önemli rollerden birini üstleniyorlar. Altıncı ay sonrası ek gıdaya geçiş döneminde özellikle tercih edilmesi gereken prebiyotik içeren besinler, “süper besin” olarak biliniyor çünkü en güçlü prebiyotik kaynağı anne sütünün fonksiyonlarını destekliyor.


PREBİYOTİKLER BEBEK SAĞLIĞI İÇİN NEDEN ÖNEMLİ?

PREBİYOTİKLER BEBEK SAĞLIĞI İÇİN NEDEN ÖNEMLİ?

Prebiyotikler diğer tüm faydalarından önce bebeklerin bağışıklık sistemi için kilit besin rolü üstleniyor. Hastalıklara karşı koruyucu etkisi olan prebiyotikleri en fazla içeren besin, anne sütüdür. Anne sütüyle beslenmenin azalmasıyla birlikte prebiyotik içeren besinlere ihtiyaç daha da artmaktadır.

Prebiyotikler aynı zamanda bebeklerde sağlıklı bir sindirim sistemi için olmazsa olmazlar arasında yer alır. Sağlıklı bir sindirim sisteminin temel taşı olan bağırsaklardaki faydalı bakterilerin problemsiz çalışabilmesi için, prebiyotikler hayati önem taşır. Öte yandan Chicago Üniversitesi’nin geçen yıl ulaştığı araştırma sonuçlarına göre prebiyotikler öğrenme ve hafıza fonksiyonlarının gelişimine de katkı sağlıyor.

PREBİYOTİKLER VE PROBİYOTİKLER ARASINDAKİ FARK NE?

PREBİYOTİKLER VE PROBİYOTİKLER ARASINDAKİ FARK NE?

Bu iki terimle son yıllarda sıkça karşılaşmışsınızdır. Probiyotikler vücut için sağlıklı bakteriler olarak biliniyor; prebiyotikler ise bu sağlıklı bakteriler için besin olarak kullanılıyor. Bu besinler, bebeklerin tek başına sindiremeyeceği lif ağırlıklı besinlerdir ve bağırsaktaki yararlı bakterileri beslerler.

PREBİYOTİKLER HANGİ BESİNLERDE BULUNUR?

PREBİYOTİKLER HANGİ BESİNLERDE BULUNUR?

Prebiyotikler doğada birçok sebze, meyve ve tahılda bulunuyor; yulaf, muz, tüm elma çeşitleri, kakao, sarımsak, soğan, domates, havuç ve pırasa… Sebze ve meyvelerin dışında, prebiyotik açısından zengin besinler kategorisinde çok sevilen başka bir yiyecek daha var: Yoğurt. Türk mutfaklarının vazgeçilmezlerinden biri olan yoğurt, aynı zamanda da en kolay ulaşılabilen zengin prebiyotik kaynaklarından.

Sıradaki haber yükleniyor...