Ekonomi 301’in en güçlüsü

301’in en güçlüsü

Paylaş
301’in en güçlüsü

301’in en güçlüsü

Chevrolet Aveo, Fiat Linea ve Hyundai Accent Blue gibi rakiplerinin bulunduğu B segment sedanların arasında geniş bagaj hacmi ve uzun dingil mesafesi gibi özellikleriyle ön plana çıkan Peugeot 301 Access, Active ve Allure olmak üzere 3 farklı donanımla satılıyor. Tüm donanımlarında ESP standart olarak sunuluyor. Geçtiğimiz aylarda 1,6 litre dizel motoruyla testimize katılan 301, bu sefer 1,6 VTi benzinli ünitesiyle test konuğumuz oluyor.



Tasarım
Tasarım anlamında 508’e benzerliğiyle dikkat çeken 301, keskin hatlarıyla dinamik gibi görünüm kazanmış. 4.44 metrelik uzunluğundaki Peugeot 301, rakipleri Hyundai Accent Blue’dan 7 cm daha uzun ancak Fiat Linea’ya bu konuda yenik düşüyor. Peugeot uzunluk disiplininde bazı rakiplerinin gerisinde kalsa da aks mesafesi konusunda rakibi Accent Blue’yu 8 cm, Fiat Linea’yı ise 4,7 cm ile geride bırakıyor. Bu değerler ile Peugeot 301 gerçekten de beklenilen ferahlıkta bir yaşam alanı sunuyor.

Haberin Devamı


İç Mekân
“Dışı Güçlü İçi Cömert” sloganıyla tasarlanan Peugeot 301 iç mekânda son derece ferah bir kabin sunmayı başarıyor. İlk bakışta altı düz direksiyon dikkat çekerken, piyano siyahı ve metal görselli detaylar iç mekâna şıklık katmış. Hacim anlamında özellikle arkadaki misafirlerine 121 mm’lik diz mesafesiyle geniş bir alan sağlamış. Genişlik algısını 506 litrelik bagaj hacmiyle de destekleyen 301 uzun yolculuklarda her bavulunuza yer ayırırken aynı zamanda size ferah bir kabin vaat ediyor. İç mekânda göze hoş gelmeyen detay ise cam açma kapama düğmelerinin vites kolunun önüne konumlandırılması olmuş. Bu tuşların birkaç kablo ile kapı kollarına taşınması işlevliklerini arttırabilirdi.


Motor
Peugeot 301, ikisi benzinli biri dizel olmak üzere 3 farklı motor seçeneği ile satışa sunuluyor. Test konuğumuz olan Peugeot 301, 1,6 litre VTi motora sahip. Bu ünite 6050 d/d’de 115 Hp güç, 4000 d/d‘de ise 150 Nm tork değeri sunuyor. Bu değerler ile 0-100 Km/s hızlanmasını 9,4 saniyede tamamlarken maksimum 188 Km/s hız değerine sahip. Kâğıt üzerinde bu değerle ile güçlü görünen 301, bu gücü sürüş boyunca size hissettirmeyi başarıyor. Alt devirleri pek fazla sevmeyen motor 2700 d/d’dan sonra canlanıyor. Fabrika verilerine baktığımızda ortalama 6,5 litrelik yakıt tüketim değerine sahip. Biz testimiz sırasında 7,5 litrelik yakıt tüketim değeri elde ettik. Ancak dikkatli kullanımlarda bunu düşürmek mümkün.

Haberin Devamı


Konfor ve Yol Tutuşu
Peugeot 301’de orta sertlikte bir süspansiyon kullanılmış. Bu sayede 301, bozuk yollarda bile size sarsıntısız bir sürüş sunuyor. Dinamik sürüşlerde gövdenin fazla yatması tedirginlik yaratırken ESP sistemi bu tedirginliği gerektiği anda devreye girerek önlüyor.


Yorum-Alper GÜLER
Reklam sloganını tasarıma çok iyi yansıtan Peugeot, 508’e benzer tasarımıyla ilk etapta dikkat çekebilir. Ancak bu otomobil sunduğu birçok özellik ve detay ile bambaşka bir yapıya bürünüyor. 121 mm’lik diz mesafesi 506 litrelik bagaj hacmi bu otomobilin en dikkat çekici detayları. Motordan bahsetmek gerekirse 1,6 VTi ünite güç ve ekonomiyi birlikte sunmayı başarılı bir şekilde gerçekleştiriyor. Özellikle otoban sürüşlerinde 6 ileri şanzımanın olmaması motorun üst devirlerde kalmasına ve kabin içerisine ses yansımasına sebep oluyor. Tabiî ki üst devirlerde gezmek yakıt tüketimini de artırıyor. Ancak sakin kullanımlarda ekonomi yönünden kullanıcıyı üzmeyeceğine inanıyorum.

Haberin Devamı

Teknik Özellikler
Motor: 1.6 Vti
Motor Hacmi: 1587 cc
Silindir Adedi: 4
Maksimum Güç: 115 Hp 6050 d/d
Maksimum Tork: 150 Nm 4000 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma 9,4 s
Maksimum Hız: 188 Km/s
Frenler
Ön: Hava Kanallı Disk
Arka: Disk
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi: 8,8 lt
Şehir Dışı: 5,3 lt
Karma: 6,5 lt
Test: 7,5 lt
CO2 Emisyonu 151gr/km
Boyutlar
Uzunluk: 4442 mm
Genişlik: 1785 mm
Yükseklik: 1466 mm
Dingil Mesafesi: 2652 mm
Bagaj Hacmi: 506 lt
Yakıt Depo Kapasitesi: 50 lt
Boş Ağırlık: 1090 kg
Lastik Boyutu: 195/55 R 16

Haberin Devamı