40 yaş üstü kadınlar için 10 kilo verme tüyosu

Kadınlar, orta yaşlarına yaklaştıkları anda kilo vermek için olan ümitlerini yitiriyor ve oldukları kiloyu kabul ederek hayatlarına devam ediyor. Oysa kilo vermek her yaşta mümkün. Eğer kilonuzdan memnun değilseniz, gençlik yıllarınızda olduğu gibi 40 yaşından sonra da kilo verebilirsiniz. Orta yaşlarda kilo vermek, sadece biraz daha farklı beslenme ve egzersiz düzeni gerektiriyor. 40 yaşından sonra kilo vermek söz konusu olunca sağlık unsuru biraz daha ön plana çıkıyor. İşte 40 yaş üstü kadınlar için 10 kilo verme tüyosu!

16 Mayıs 2020, Cumartesi 11:13 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Ağırlık çalışın

Ağırlık çalışın

Kadınlar genellikle erkeklere oranla daha düşük kas kütlesine sahiptir. Hatta yaşla birlikte kat kütlesinden de kayıplar olur. 30 yaşından sonra başlayan süreçte, 40 yaşına kadar 10 yılda kasların yüzde 5'i kaybedilebilir. Ancak ağırlık çalışarak bir taşla iki kuş vurabilir; hem giden kaslarınızın yerine yenisini koyabilir, hem de kalori yakabilirsiniz. Ayrıca metabozlizma da kilo vermekle doğrudan bağlantılıdır. Ağırlık çalışmak metabozlimayı da hızlandırır. 

Beslenme günlüğü tutun

Beslenme günlüğü tutun

Günlük tutmak sadece hafızanıza yarar sağlamaz, aynı zamanda kilonuzu sabitlemek için de mükemmeldir. Vücudunuza aldığınız her kaloriyi kaydederseniz, o gün içinde yemek yemek için ne kadar hakkınız olduğunu daha rahat kestirebilirsiniz. Bu yöntemle kilo vermeseniz bile kilonuzu korursunuz. Yapıla bir araştırmada, beslenme günlüğü tutanların, tutmayanlara göre yüzde 50 daha başarılı olduğu görülmüştü.

Yürüyüş yapın

Yürüyüş yapın

Düzenli ve tempolu yürüyüş başta olmak üzere egzersizin kalpten kemik sağlığına dek sayısız faydası olduğu kesin. Bu faydalardan biri de fazla kilolardan kurtulmaya yardımcı olması. Hiçbir ekipan gerektirmeden açık havada yapılabiliyor olması da cabası. Örneğin 60 kg ağırlığında bir kişi saatte 3 km hızla yürürse bir saatte 150 kcal harcarken, hız 6 km’ye çıktığında bu harcama 300 kcal’ye yükseliyor. Yani daha şiddetli tempoda yürümek enerji harcamayı artırıyor. Yine fazladan 1 kg kaybetmek için -toplamda yaklaşık 8 bin kcal kaybedilmesi şart olduğundan- 60 kg ağırlığında birinin 10 hafta boyunca, haftada 5 gün, saatte 3 km yürümek yerine 6 km yürümesi şart.

Planlı yiyin

Planlı yiyin

Gün boyunca daha küçük porsiyonlarla ve daha sık yemek yemenin, metabolizmayı önemli ölçüde hızlandırmaya yardımcı olduğu bilimsel olarak kanıtlanmıştır. Bununla birlikte, bu öğünlerin sağlıklı ve küçük porsiyonlarda olması gerektiğini anlamak önemlidir. Bu, özellikle sabahları ve öğleden sonraları yediğimiz yemekler için geçerlidir.

Yeşil çaydan şaşmayın

Yeşil çaydan şaşmayın

Yeşil çayın zayıflama üzerindeki en önemli etkisi, metabolizmayı hızlandırıcı etkisidir. Burada kafein ve kateşinler devreye giriyor. Kuvvetli antioksidan olan bu maddeler diğer yandan metabolizmayı hızlandırarak vücut ısısını artırıyor. Yeşil çay içerek metabolizmanın ciddi bir biçimde hızlandırılabileceği ve kalori yakılabileceğini gösteren çok sayıda araştırmalar var. 

Suyu atlamayın

Suyu atlamayın

Metabolizmanın hızını arttırıyor. Tokluk hissi oluşmasını sağlıyor. Özellikle öğünlerden önce içilen 1-2 bardak su, daha çabuk doyulmasına ve iştahın baskılanmasına yardımcı oluyor. Kas kaybını ve kilo kayıplarına bağlı sarkmaları önlemede yardımcı görev görüyor. Vücuttaki ödemin atılmasını sağlıyor. Cildin kurumasına engel oluyor. Sindirim sisteminin düzenli çalışmasını, metabolik atıkların dışarı atılmasını sağlıyor. Beyin fonksiyonlarının çalışmasına yardımcı oluyor.

Keten tohumuna güvenin

Keten tohumuna güvenin

Keten tohumu içerisinde bol miktarda omega 3 yağ asitleri barındırmaktadır. Omega 3 yağ asitleri yağ yakmaya yardımcı olur. Dolayısıyla keten tohumu tüketerek kilo verme sürecini hızlandırabilirsiniz. Keten tohumu aynı zamanda bölgesel yağlanmanında önüne geçer. Göbek bölgesindeki yağların, basen bölgesindeki yağların kısa süre içerisinde yakılmasına yardımcı olur. Keten tohumundan her gün yemek ayrıca kolesterol seviyenize yardımcı olabilir .

Ellerinizi meşgul tutun

Ellerinizi meşgul tutun

Ellerinizi örgü, origami, dantel ya da farklı el işleriyle meşgul tutarak şekerli ve yağlı atıştırmalıklar kaçınabilirsiniz. Yapılan araştırmalarda stres çarkıyla oynayanların 800'den fazla kalori yakabildiği tesğit edildi. 


Bazal metabolik oranınızı takip edin

Bazal metabolik oranınızı takip edin

Bu oran vücudunuzun korunması, güçlendirilmesi veya kilo vermesi için gerekli kalori miktarına işaret eder. Bu rakamlar yaşa, cinsiyete, hormon seviyesine ve diğer faktörlere göre değişiklik gösterir. İlgili formülü ister internette araştırarak isterseniz doktorunuza danışarak bazal metabolik oranınızı hesaplayabilirsiniz. Bu oran, kilo vermek için ne kadar kaloriye ihtiyacınız olduğunu gösterir. Bunun için de kırk yaşının üzerinde olduğunuzu her daim aklınızda bulundurmalısınız.

Çocuklara uymayın

Çocuklara uymayın

Çocuklarla zaman geçirmek eğlenceli fakat onlarla zaman geçirirken, onların yediklerini yeme eğiliminde oluruz. Durduk yerde günlük beslenme programımıza bir anda cipsler, pizzalar nuggetler girer. Hatta onların artıklarını yerken bulursunuz kendinizi. Bu şekilde günlük beslenmenize yüzlerce kalori eklersiniz.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Kilo vermek için 10 ideal kahvaltı