Önceki Fotolar

5 adımda yazdan kalan fazla kilolara veda edin

Yaz boyunca tatiller, bayramlar derken yemekte aşırıya kaçıp kilo aldıysanız Dr. Ayça Kaya'nın önerilerine kulak verin

03 Ekim 2019, Perşembe 12:01
A A
3-SOFRAYA AÇ OTURMAYIN

3-SOFRAYA AÇ OTURMAYIN

Öğünlerinize çok aç oturmamayı alışkanlık haline getirin. Çok aç softaya oturduğunuzda çok daha fazla miktarda yersiniz.

Öğününüzden bir süre önce 1 fincan sütlü kahve veya 1 bardak ayran içerseniz daha az yersiniz.

4-BİR SÜRELİĞİNE HAMUR İŞİNİ BIRAKIN

4-BİR SÜRELİĞİNE HAMUR İŞİNİ BIRAKIN

Karbonhidratlar vücudumuzun en önemli yakıtıdır. Karbonhidratsız bir hayat düşünülemez. Beynin kullandığı tek yakıt karbonhidrattır. Ne yazık ki günlük yaşamımızda gereğinden fazla karbonhidrat tüketiyoruz ve bunlar fazla yağ olarak vücudumuzda depo ediliyor.

Yemeklerimizin yanında yardımcı yemek olarak kullandığımız patates, pilav, ekmek, makarna, börek, erişte gibi yiyecekleri hep en sonra ve hep en az olarak tüketmeye çalışın.

Yeterinde hızlı kilo vermek istiyorsanız hamur işlerini bir süreliğine hayatınızdan çıkarın.Doymak için yemeğinizin yanında 1--2 dilim esmer ekmek yiyin.

5- HER ÖĞÜNDE 2 BARDAK SU

5- HER ÖĞÜNDE 2 BARDAK SU

Her öğün sırasında ve öncesinde 2 bardak su içmeyi alışkanlık haline getirin.

Böylece yeme hızınız yavaşlar.

Su midenizde hacim kapladığı için daha az yemek yersiniz.

İşte size örnek bir diyet listesi;

ÖRNEK DİYET LİSTESİ

ÖRNEK DİYET LİSTESİ

1.GÜN

Sabah: 1 bardak süt, 2 yemek kaşığı yulaf ezmesi, 2 tane kuru erik.

Öğle: 1 dilim tam buğday ekmeği, 4-5 yemek kaşığı zaytinyağlı pırasa, 1 kase cacık.

İkindi: 1 kase yoğurt, 1 galeta, 1 yeşil elma.

Akşam: 1 kase çorba, haşlanmış sebze, 1 kase yoğurt ve çoban salata.

2.GÜN

Sabah: 1 dilim ekmek, 1 haşlanmış yumurta, 1 yemek kaşığı lor peyniri, bol yeşillik, domates, salatalık.

Öğle: 1 dilim ekmek, 4-5 yemek kaşığı zeytinyağlı kabak yemeği, 1 bardak ayran.

İkindi:1 bardak kefir, 2 bütün ceviz.

Akşam: 1 dilim ekmek, 4-5 yemek kaşığı kıymalı ıspanak yemeği, 1 kase yoğurtlu roka salatası.

3.GÜN

Sabah: 1 bardak süt, 2 yemek kaşığı yulaf ezmesi, 1 dilim ananas.

Öğle: 1 bardak ayran, ızgara tavuklu salata.

İkindi: 2 adet mandalina, 10 çiğ badem

Akşam: 1 dilim ekmek, 1 tane enginar, karışık salata, közlenmiş kırmızı biber, 1 kase cacık.

4.GÜN

Sabah: 1 bardak süt, 2 yemek kaşığı yulaf, 1 porsiyon meyve,2 tam ceviz.

Öğle: 5-6 kalık etsiz sebze yemeği, 1 kase yoğurt, bol yeşillikli salata, 1-2 dilim esmer ekmek.

İkindi: 1 fincan sütlü kahve, 2 adet kuru kayısı.

Akşam: 1 kase çorba, 5-6 kaşık etsiz sebze yemeği, bol yeşillikli salata, 1 kase yoğurt.

Sıradaki haber yükleniyor...
SIRADAKİ HABER Neden sürekli üşüyorsunuz?