Ekonomi 65 yaş aylığı nasıl alınır?

65 yaş aylığı nasıl alınır?

Paylaş
65 yaş aylığı nasıl alınır?

Sosyal güvencesi olmayan ve ekonomik durumu yetersiz 65 yaş üstü vatandaşlara devlet yaşlılık maaşı veriyor. 65 yaş aylığı kimlere bağlanır? Başvuru şartları neler? Ne kadar ödenir? İşte merak edilen tüm soruların cevabı....

EŞİ VE KENDİ GELİRİ


65 yaş ve üstü, herhangi bir sosyal güvencesi olmayan kişilere yaşlılık aylığı bağlanıyor. Geçtiğimiz aylarda çıkan yasa ile yaşlılık maaşı almanın yolu kolaylaştırıldı. Yaşlılık maaşı almaya aday olan kişi daha önce ailesi ile beraber değerlendiriliyordu. Yeni yasa ile artık kişiler çocukları ile beraber değil sadece kendisi ve varsa eşi ile değerlendirilecek.

KİMLER BAŞVURABİLİR?


1. 65 yaşını doldurmuş olan, 2. Sosyal Güvenlik Kurumundan (SSK, Emekli Sandığı, Bağkur) gelir ve aylık hakkından yararlanmayan, 3. Sosyal Güvenlik Kurumu’na prim ödemeyen, 4. Muhtaçlık sınırından az geliri (2017 itibarıyla 423 lira) olan ve bu durumu valiliklerce ya da aymakamlıklarca tespit edilen kişiler 65 yaş aylığı almak için başvuru yapabilir.

NE KADAR ÖDENİR?


■Aylık bağlama işlemleri, defterdarlıklar /mal müdürlükleri tarafından tüm belgelerin eksiksiz olarak ulaşmasıyla ve geliş sırasına konularak yapılıyor.
■İlk ödeme, herhangi bir Ziraat Bankası şubesi tarafından daha sonraki ödemeler ise herhangi bir PTT şubesi kanalıyla yapılır.
■Aylıklar Mart, Haziran, Eylül, Aralık olmak üzere üçer aylık dönemlerde ödeniyor. Üç ayda bir ödenen bu aylık 2017 itibarıyla 705 lira (aylık 235 lira) olarak uygulanacak.

BAŞVURU ŞARTLARI


■ Vatandaşlar öncelikle kaymakamlık veya valiliklere bağlı defterdarlık veya mal müdürlüklerinden başvuru evrakı alacak.
■ İl veya ilçe idare kurulu tarafından verilen muhtaçlık kararı belgeleri alacak.
■ Alınan belgeler Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK)-Primsiz Ödemeler Genel Müdürlüğü’ne teslim edilecek.
■ SGK alınan belgeleri inceleyecek ve yaşlılık maaşı alıp almayacağınıza karar verecek.
■ 65 yaş aylığı için başvuruyu yakını tarafından (vasi) yapılması için mahkemeden ‘vasi’lik kararı alınacak.

DİKKAT!


1. Başvurunuzun hizmet kapsamında olup olmadığına
2. Başvurunuz aylık işleminin (aylık türünün) doğru olduğuna
3.Tüm belgelerin eksiksiz olarak doldurulduğuna,
4. Belgelerin ilgili yerlere onaylatılarak alındığına,
5. Başvurunuzun ilgili Mal müdürlüğüne/ Defterdarlığa teslim edildiğine dikkat edin!

Haberin Devamı