65 yaş üstü için karantinada 9 beslenme önerisi

Corona virüs, kronik hastalığı olanların yanı sıra en çok 65 yaş üzerindeki kişileri etkiliyor. Bu nedenle de ileri yaşlarda olanların bağışıklık sistemine herkesten daha fazla dikkat etmeleri gerektiğini hatırlatan Anadolu Sağlık Merkezi Beslenme ve Diyet Uzmanı Ulaş Özdemir, ideal beslenme düzenini yakalamak için 65 yaş üzeri kişilere 9 öneride bulundu.

30 Nisan 2020, Perşembe 12:16 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1- Dengeli beslenin

1- Dengeli beslenin

Günlük besin alımızda tek tip beslenmeyiniz olabildiğince sebze ve meyve çeşitliliği katmanızda fayda var.

2- Öğün atlamayın

Uzun açlıklar ve detokslar bu dönemde doğru beslenme sistemi değildir. 

3-Su için

Aslında çok basit olan bu formül oldukça etkili, bütün enfeksiyon durumlarında olduğu gibi su en çok dikkat etmemiz gereken noktaların başında karşımıza çıkıyor. Günde 2-2,5 litre su için.


4- Protein tüketimi önemli

4- Protein tüketimi önemli

Haftada 2-3 defa balık tüketmeye çalışın, eğer balık tüketmiyorsanız yeşil mercimek de protein alımınız için doğru bir alternatif olacaktır.

5- Günde 2 porsiyon meyve tüketin

Ortalama 2 avuç içinize denk gelecek şekilde örneğin 1 mandalina + 1 kivi veya 1 portakal + 1 elma gibi günde 2 porsiyon meyve tüketiminiz bağışıklığınız için oldukça önemli.

6- Salatalarınıza zerdeçal ve zeytinyağı ilave edin

Yapılan birçok çalışmada zerdeçalın bağışıklık sistemi üzerine olumlu çalışmaları gözlemlenmiştir. Salatalarınıza ve yemeklerinize ilave edin.



7- Yoğurt veya kefir tüketin

7- Yoğurt veya kefir tüketin

Bağırsak florası bu dönemlerde stres faktörünün artması ile de olumsuz etkilenebilir yoğurt ve kefir gibi besinler floranızı güçlendirirken vücudunuza yeterli kalsiyum sağlayacaktır.

8- Hareket edin

Evin içerisinde günde 2500-4000 adım atmaya çalışın.

9-Mevsiminde beslenin

Mevsiminde beslenmek katkı maddelerinin minimuma indirgenmiş olması sebebiyle vücudunuz açısından en yararlı beslenme biçimidir.


Kaçınılması gereken 4 şey

Kaçınılması gereken 4 şey

  • Şekerli ürünlerden uzak durun: Yüksek şekerle beslenmek bağışıklık sisteminin en büyük düşmanlarındandır.
  • Fazla yemekten kaçının: Fazla yemek de az yemek kadar vücudunuza zarar verir. Ne kadar çok yerseniz o kadar direncinizin yüksek olacağını düşünmeyin unutmayın: Dozundan fazla tüketilen her şey zararlıdır!
  • Çay ve kahve tüketiminiz artmışsa suyu azaltma yoluna gitmeyin; unutmayın ki diğer sıvılar suyun yerini karşılamaz.
  • Kilo almamaya dikkat edin, evde pasta ve börek gibi hamur işlerini azaltın. Çünkü karın çevresi yağlanma bu süreçten sonra sizin kalp damar hastalıkları riskinizi artırır.


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Tansiyon hastaları oruç tutabilir mi? Tansiyon hastalarına Ramazan önerileri