7 adımda ilişkinizdeki kötü alışkanlıklarınızdan kurtulun

Kıskançlık ve güvensizlik, bir ilişkinin zedelenmesinde en büyük rolü oynar. Eğer biriniz diğerini ya da her ikiniz de birbirinizi kontrol etmeye çalışırsanız, bu yolun sonu kavgaya çıkar. Sağlıklı bir ilişki içinde olmak, sandığınız kadar zor değil. Daha mutlu ve daha sağlıklı bir ilişki kurmak için partnerinizle birlikte düzeltmeniz gereken bazı alışkanlıklar var. Eski alışkanlıkların yerine yeni ve doğru olanları koymak biraz zaman alabilir. Ancak partnerinizle düzgün bir iletişim kurduğunuz zaman, ayrılmak yerine ömrünüzü birlikte geçirmek isteyeceksiniz. İşte 7 adımda ilişkinizdeki kötü alışkanlıklardan kurtulmanın yolları.

25 Ocak 2021, Pazartesi 17:00 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1-Partnerinize güvenin ve iletişime açık olun

1-Partnerinize güvenin ve iletişime açık olun

Partnerinizle bir elmanın iki yarısı olmanız gerekiyor.  İkinizin de birbirinize güvenmesi ve birbirleriyle açık bir şekilde iletişim kurabilmeniz lazım. Bir sorun ortaya çıktığında ikinizin de karşılıklı oturup konuşabilmelisiniz.

2- Yapmayacağınız bir şey için söz vermeyin

Eğer partnerinize bir şey yapacağınızı söylüyorsanız, o şeyi yapmanız gerekir. Bu bir tatil veya bir akşam yemeği olabilir. Eğer yapmayacaksanız, partnerinizin umutlarını artırmayın. Bu onu hayal kırıklığına uğratır ve birçok yönden ilişkinizde güvensizlik yaratır. Bir şey yapmayacaksanız, ilk başta yapacağınızı da söylemeyin.

3-Kıskançlığınızı sorgulayın ve yalnızca gerekli olduğunda harekete geçin

3-Kıskançlığınızı sorgulayın ve yalnızca gerekli olduğunda harekete geçin

Küçük şeylere aşırı tepki vermeyi bırakın. Kıskançlığınızın gerekli olup olmadığını düşünmek için bir dakikanızı ayırın. Aşırı tepki veriyor musunuz? Roller değişseydi nasıl hissederdiniz? Kıskanç olmak için gerçekten bir neden var mı? Bu soruları kendinize sorun ve dürüst cevap verin.

4-Partnerinizin duygularını es geçmeyin

Partnerinizin duygularını kabul etmeye istekli olun ve onu doğru şekilde hissedin. İkinizin de hisleri var ve bazen farklı şeyler hissetmeni gayet normal. Sizi etkilemeyen şey, eşinize zarar verebilir ve bunun tersi de olabilir. Bir kez daha tekrarlıyoruz, iletişim önemlidir.

5-Kişisel alanın ne kadar önemli olduğunu unutmayın

5-Kişisel alanın ne kadar önemli olduğunu unutmayın

Her insanın kendiyle vakit geçirmeye ihtiyacı vardır. Sırf eşiniz bir süre yalnız kalmak istediğinde sizi aldatacağını düşünmeniz oldukça yersiz. En azından bazı durumlarda kendi başınıza kalabilmeniz gerekir. İlişkinizi sağlıksız bir bağlılığa dönüştürmeyin.

6-Tartışmalar derinleşse bile daima adil olmayı unutmayın

Eşinizle çirkin tartışmalara girmeyin. Aklınızı kullanın ve geçmişi eşelemekten vazgeçin. Düzgün konuşun ve birbirinizin konuyla ilgili duygularını değerlendirin. Düzeltemeyeceğiniz sözler söyleyecek kadar tartışmayı alevlendirmeyin, kendinizi frenlemesini bilin.

7-Kendi yaralarınızı düşünün

7-Kendi yaralarınızı düşünün

Partnerinizin daha önceki davranışlarından dolayı şu an bu şekilde davranıyor olabilirsiniz. Bu durum hızlı bir şekilde unutmamız gereken bir mesele değil. Derinlere yolculuk yapın ve neden böyle hissettiğinizi keşfedin. Bu konu hakkında partnerinizle iletişim kurmayı ihmal etmeyin. Ancak unutmayın; eski defterleri sürekli irdelemek pek de sağlıklı bir davranış değil.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Aldatıldığını nasıl anlarsın?: Sürekli aldatanların 10 ortak özelliği