Kulaklarınızı tıkamaya başlayın: 7 büyük egzersiz hurafesi

Egzersiz yapmaya başladığınız zaman her ağızdan bir şey duymanız mümkün. Bunların bazıları doğru olsa da çoğu hurafe. Egzersiz yapmaya başladıysanız, yalan yanlış bilgilere kulaklarınızı tıkamanın vakti geldi. İşte 7 büyük egzersiz hurafesi.

25 Ocak 2021, Pazartesi 11:25 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1- Egzersiz yapmak için evrildik

1- Egzersiz yapmak için evrildik

Egzersiz sağlığımız ve zinde kalmamız için yapmamız gereken önemli bir aktivite. Ancak modern insandan önceki atalarımız, egzersiz yapmaya ihtiyaç duymuyordu çünkü hayatta kalabilmek için fiziksel olarak güçlü ve aktif olmaları gerekiyordu. Sınırlı sayıda enerjiniz varsa, onu değiş tokuş yaparak kullanmanız gerekir. Egzersizle her kalori harcadığınızda hayatta kalma ya a üreme sisteminize etki etmiyorsunuz. Doğal seleksiyon hiçbir zaman bu şekilde çalışmadı. Bu nedenle tek amacımız ağırlık kaldırmakmış gibi evrimleşmemiz imkansız.

2- Tembellik doğal bir olgu değil

2- Tembellik doğal bir olgu değil

Fiziksel olarak aktif olmadığımız zaman kalori harcamamak, bir içgüdüdür. Yani harekete ihtiyacımız yoksa, kalori harcamamıza da gerek yok. Bu yüzden tembellik normal bir şey. Yürüyen merdivenleri tercih etmemiz, tembellik değil bir içgüdü.

3- Oturmak sağlıksızdır

3- Oturmak sağlıksızdır

Oturmak sağlıksız bir davranış değil. Oturmakla ilgili çok fazla hurafe duymuşsunuzdur ancak oturmanın anormal bir yanı yok. Başta da söylediğimiz gibi, doğal seleksiyon hiçbir zaman boş yere enerji harcamamızı istemiyor. Oturma şu zamanlarda zararlı olabilir:

  • Rahatsız sandalyelerde
  • Saatlerce aynı pozisyonda hareket etmeden oturursak

4- Atalarımız hızlı ve güçlü oldukları için uzun süre koşabilirdi

4- Atalarımız hızlı ve güçlü oldukları için uzun süre koşabilirdi

Atalarımızın aşırı güçlü oldukları yönündeki bu iddiada yanlış bir şeyler var. Çok güçlü olmak, fazladan kas gerektirir ve yiyecek sınırlı olduğunda bunun gerçekleşmesi daha da zorlaşır. Avcı- toplayıcılar fit, güçlü ve vücutlarındaki yağ oranları düşüktü. Ama süper güçlü veya süper hızlı değillerdi.

5- Sadece yürüyerek kilo verebilirsiniz

5- Sadece yürüyerek kilo verebilirsiniz

Kilo vermek istiyorsanız diyet yapmanız şart. Ancak diyet iki yönlü bir aktivitedir. Ya kilo vermek istersiniz ya da kilonuzu korumak. Araştırmalar her iki durum için de egzersizin önemli olduğunu söylüyor. Eğer kilo verme konusunda aceleniz yoksa, bu işi dikkatlice yapmak istiyorsanız ve egzersizin faydalarından yararlanmak istiyorsanız yürüyerek kilo verebilirsiniz. Bunu yapmak zaman alır ve büyük beklentilere girmemeniz gerekir. Acil kilo vermek istiyorsanız, kilo verme egzersizleri yapmalısınız.

6- Yaşlandıkça daha az aktif olmak normal

6- Yaşlandıkça daha az aktif olmak normal

Avcı-toplayıcı toplumlarda, büyükanneler, annelerden daha fazla çalışıyordu. Kızlarından daha çok fiziksel aktivite gerçekleştiriyorlardı. Çünkü yanlarında artık çocukları yoktu. Yürüme hızlarında da düşüş olmuyordu.

Kısacası, yaş sadece bir sayı.

7- Egzersizin doğru oranı ve türü var

7- Egzersizin doğru oranı ve türü var

Doğru egzersiz terimi, egzersizlerin medikalleşmesinin bir parçası. Sorun şu ki; egzersizde mükemmel bir reçete yok. Ancak doz-yanıt faktörü farklı bireyler için farklı sonuçlar verir ve bu durum da istenilen sonuca göre değişir. Yani kalp hastası bir bireyin yapacağı egzersiz ile sağlıklı bir bireyin yapacağı aynı egzersiz farklı sonuçlar verir.

Haftada 150 dakikalık egzersizin ölüm oranını yüzde 50 düşürdüğü araştırmalarda görülüyor ancak bu sayı hakkında kesin bir şey yok.

Daha az egzersiz yaparak da fayda sağlayabilirsiniz, daha fazla yaparak da.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Sağlıklı olarak satılan ama sağlıksız olan 5 yiyecek