Ekonomi 82 bin TL’ye Konyalı robot

82 bin TL’ye Konyalı robot

Paylaş

Konya Türkiye’nin ilk yerli robot üretim merkezi oluyor. Birçoğumuzun ekranlarda hayranlıkla izlediği Asimo, Boston Dynamics, Pepper, Fedor gibi robotları 'yerli' olarak geliştirip üretmeye başlayan ise Dr. Özgür Akın isimli bir girişimci. 4 farklı kategoride robot üreten ve 82 bin TL’den başlayan fiyatlara satan Özgür Akın’ın ilk müşterilerinden biri İstanbul Havalimanı oluyor

ASIMO, Boston Dynamics, Pepper, Fedor ve çok daha fazlası... Bu şirketler, birçoğumuzun internet ve televizyonlarda hayranlıkla izlediği robotları geliştiriyor. Zıplıyorlar, yükleri yerden kaldırıyorlar ve ittirildiğinde düşmüyorlar. Milyar dolarlık Ar-Ge yatırımlarıyla geliştirilen bu robotlar geleceğin en başarılı örneklerinden. Bu robotları hayranlıkla izlerken, akıllara şu soru gelebilir: Neden Türkiye’den böyle bir şirket çıkmasın?

İşin aslına bakacak olursa uzun yıllardan beri bu alana yatırım yapan ve sonuçlarını da almaya başlayan bir şirket var. Hem de Konya’dan. Adını Akınsoft ile duyuran son 9 yıldan beri robot geliştirmek için yola çıkan Dr. Özgür Akın, geçen yıl Konya’da açtığı üretim tesisiyle robot işine iyice eğilmeye başladı. İstanbul Havalimanı’nda yolculara yol göstermesi için geliştirilen modellerden arazi için geliştirilen dört ayaklı robotlara kadar farklı robotlar bu fabrikadan çıkıyor. Robotların hareket motorları ve kontrol kartları gibi üniteleri de yine Konya’da geliştiriliyor. Hürriyet'ten Ahmet Can Erik Dalı oynamasıyla haberlere konu olan Akın Robotics’in bu üretim tesisini Akın Robotics ve Akınsoft Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Özgür Akın ile gezdi.

HAVALİMANINA ALINDI

4 farklı kategoride robot geliştirdiklerini ifade eden Özgür Akın, “Öncelikli olarak ilk Ar-Ge faaliyetlerimize 2009 yılında ‘Akıncı’ adındaki modellerimizle başladık. Akıncı 1, Akıncı 2 ve Akıncı 3 modellerimizle iki ayaklı modeller geliştirdik. Ancak daha sonra hizmet robotlarının öne çıkmaya başladığını gördük. İnsanlara hizmet eden robotlar bir trend haline dönüştü. Biz bu trendi kaçırmamak için rotamızı servis robotlarına doğru çevirdik ve dünyanın ilk kadın yazılımcısı olan ‘Ada’nın adını verdiğimiz seriyi geliştirmeye başladık. Ada modellerimiz, farklı alanlarda hizmet verdi. Fuarlarda ve restoranlarda hizmet verdi. 6 farklı modelle bu alanda yer aldık. Son olarak Mini Ada modelimizi çıkardık. Mini Ada modelimizin önünde bir ekran var. Karşısına geçenlerle sohbet edebiliyor. Çok yakında İstanbul Havalimanı’ndaki yolculara yol göstermeye başlayacak” dedi.

TARIMDA KULLANILIYOR

En projelerinden biri olan ‘Arat’ adını verdikleri 4 ayaklı robot modelinden bahseden Akın, şunları anlattı: “Bu robot, denge açısından stabil olmasından dolayı arazi şartlarında görev alacak şekilde tasarlandı. Sensör yapısından dolayı arazide birçok görevi yerine getirebilecek. Aynı zamanda tarım ülkesiyiz ve maalesef tarımda verimliliğimiz çok düşük. Bu yüzden tarım robotları da geliştiriyoruz. PNCR 1 ve PNCR 2 adında iki model geliştirdik. Pancar ekiminde verimi arttırıyor. Klasik yöntemlerle yüzde 80 civarında tutulan verimlilik, robotik sistemlerle yüzde 95’e kadar çıkarmayı başardık. Ayrıca farklı robot çalışmamızda var. Bunlardan biri insansız hava aracı (İHA) üzerine. Bu araçları hem karada hem havada ilerleyebilecek şekilde geliştireceğiz. Çalışmalarımız 2019 yılında başlayacak.”

İSTEYENE KİRALANIYOR

Akın Robotics’in robotları hem yazılım hem de donanım açısından farklı sektör ve ihtiyaçlara göre geliştirilebiliyor. Şirketten paylaşılan bilgilere göre Mini Ada serisi robotların satış fiyatı 82 bin TL’den başlıyor. Bu satış fiyatı proje ve ihtiyaca göre farklılık gösterebiliyor. Ayrıca istenildiği takdirde Akın Robotics’in robotlarını kiralayabilmek de mümkün.

MOTORLARIN PATENTİNİ ALDI

Robot motorlarını kendilerinin ürettiklerini anlatan Akın, “İşin yazılım tarafında, görüntü işleme, ses işleme, kontrol ve gömülü yazılımlar alanlarında geliştirmeler yapıyoruz. Biz servo motorlara yatırım gerçekleştirdik ve kendimiz üretmeye başladık. Tasarımı ve üretimi tamamen bize ait. Mekanik güç üreticilerimizin patentini aldık. Dünya teknolojilerinin üzerinde servo motorlar geliştiriyoruz. Bu da bizim farkımız oldu. Tüm robotlarımız kendi yerli servolarımızla inşa ediliyor. Biz belki bir robotu 9 yılda yaptık, ama bugün geldiğimiz noktada çok kısa bir sürede model çıkarabilme kapasitemiz var” dedi.