A vitamininin cildiniz için faydaları ve sınırları

Cilt bakımında A vitamininin önemi nedir? A vitamini cilde sürülür mü? Vitaminler, cilt sağlığının, görünümünün ve işlevinin optimal seviyelerini korumak için gereklidir. Besin açısından yoğun yiyecekler yemek, vitamin takviyeleri almak ve vitamin içeren topikal ürünler kullanmak faydalı olabilir. A vitamini cilt için oldukça faydalıdır ancak dikkatli kullanılmalıdır. İşte ayrıntılar... / ÖZEL

18 Ekim 2021, Pazartesi 17:42 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
A VİTAMİNİ CİLTTE NE İŞE YARAR?

A VİTAMİNİ CİLTTE NE İŞE YARAR?

Vitaminler cildin en iyi şekilde görünmesine yardımcı olmanın yanı sıra akne, sedef hastalığı ve fotoyaşlanmanın etkileri gibi çeşitli cilt durumlarını yönetmek için de kullanılabilir.


A VİTAMİNİ NEDİR?

A VİTAMİNİ NEDİR?

A vitamini cilt, göz ve üreme sağlığını ve bağışıklık fonksiyonunu destekleyen temel bir besindir.

 İki tür A vitamini vardır:

  • Retinoidler (önceden oluşturulmuş A vitamini)
  • Karotenoidler ( önceden oluşturulmuş A vitamini). 

Her iki tip de karaciğer tarafından retinole dönüştürülür. 

Orada ya depolanır ya da lenfatik sistem tarafından vücuttaki hücrelere taşınır.

Retinol, cilt bakımında öne çıkan güçlü bir kırışıklık gidericidir ve kullanırken dikkatli olunması gereken hususlar vardır.

A VİTAMİNİNİN CİLDE ETKİSİ

A VİTAMİNİNİN CİLDE ETKİSİ

Cilt, topikal olarak uygulandığında A vitaminini kolayca emebilen retinoid duyarlı bir organdır.

  • Retinol, yeni cilt hücrelerinin üretimini uyarır. 
  • İnce çizgilerin yok olmasını sağlar, kırışıklıkları azaltır.
Amerikan Dermatoloji Akademisi ergenler ve yetişkinler hem de akne tedavisinde topikal retinoidler kullanılmasını öneriyor.

A VİTAMİNİ VE KIRIŞIKLIK KARŞITI ETKİSİ

A VİTAMİNİ VE KIRIŞIKLIK KARŞITI ETKİSİ

Retinoidlerin cilt üzerindeki güvenlik değerlendirmesi ve kırışıklık karşıtı etkileri üzerinde 2010 yılında yapılan kapsamlı bir araştırma, retinolün topikal olarak kullanıldığında kolajen üretimini uyarmada ve kırışıklıkları azaltmada etkili olduğunu gösteriyor. (Toxicol Res. 2010 Mar; 26(1): 61–66.)

A VİTAMİNİ CİLDE NASIL KULLANILIR?

A VİTAMİNİ CİLDE NASIL KULLANILIR?

A vitamini, nemlendiriciler, güneş kremi, vitamin katkılı yağlar ve yaşlanma karşıtı kremler gibi birçok kozmetik ürüne eklenir. Ayrıca serum ve yağ olarak da bulunabilir. 

Bazı A vitamini takviyeleri, kırılarak açılabilen ve doğrudan cilde uygulanabilen kapsüller şeklinde gelir.

A VİTAMİNİNİN CİLDE FAYDALARI

A VİTAMİNİNİN CİLDE FAYDALARI

A vitamini cilde sürülebilir ancak yoğun yapısı hassas ciltlerde tahrişe neden olabilecek kadar güçlüdür. Kullanıma cildin reaksiyonları ölçülere azar azar başlanmalıdır.

Direkt olarak uygulamak yerine cildiniz için formülize edilmiş a vitaminli ürünlerin kullanım talimatlarına uyabilirsiniz.

  • A vitamini diş, kemik, yumuşak doku, mukus zarları ve cilt yapılarının sağlıklı bir şekilde oluşturulmasına ve korunmasına yardımcı olur.
  • Ciltteki kırışıklıklar için ideal bir vitamindir.
  • Topikal retinoidler, kolajen üretimini uyararak ince çizgilerin ve kırışıklıkların görünümünü azaltmada etkili olmalarını sağlar
  • Ayrıca yaşlılık lekelerini soldurarak cilt tonunu eşitlemeye yardımcı olabilirler.
  • A vitamini aynı zamanda gözler için de çok faydalıdır.





A VİTAMİNİ İÇEREN GIDALAR

A VİTAMİNİ İÇEREN GIDALAR

Sağlıklı gıdaların kolayca bulunabildiği bölgelerde A vitamini eksikliği nadirdir. Kahvaltılık gevrek ve süt gibi ticari olarak güçlendirilmiş birçok ürüne eklenir.

Bununla birlikte retinol olarak da bilinen A1 vitamini, yalnızca yağlı balık , karaciğer, peynir ve tereyağı gibi hayvansal kaynaklı gıdalarda bulunur.

En yüksek A vitamini kaynağı ciğerdir.

100 gram sığır ciğerinde yaklaşık 9,442 mcg retinol bulunur.

  • Keçi peyniri 100 gram: 407 mcg
  • Tereyağı 100 gram: 684 mcg
  • Rokfor peyniri 100 gram: 294 mcg
  • Yumurta 100 gram: 149 mcg 
  • Beyaz peynir 100 gram: 125 mcg



A VİTAMİNİ İÇİN BİTKİSEL BESİNLER

A VİTAMİNİ İÇİN BİTKİSEL BESİNLER

Vücudunuz bitkilerde bulunan karotenoidlerden A vitamini üretebilir. Buna göre güçlü karotenoid kaynakları şöyledir;

  • Tatlı patates 100 gram: 1.043 mcg
  • Karalahana: 100 gram: 380 mcg
  • Havuç 100 gram: 852 mcg
  • Kavun 100 gram: 169 mcg

A VİTAMİNİ CİLDE KULLANIMI ZARARLARI VE DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR

A VİTAMİNİ CİLDE KULLANIMI ZARARLARI VE DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR

Saf retinoidler çok güçlüdür ve cildi tahriş edebilir, kuruluğa ve pullanmaya neden olabilir. Zamanla cilde uyguladığınız miktarı kademeli olarak artırarak, kullanımlarını yavaş yavaş kolaylaştırırsanız tahriş olma olasılığı daha düşüktür.

Retinoidler hücre büyümesini uyardığı için cildi güneş ışığına karşı daha hassas hale getirebilirler. 

Yanma riskini en aza indirmek için gün boyunca cildi örtmek veya güneş kremi kullanmak önemlidir.

Her cilt tipi ve yapısı farklıdır. Kullanmadan önce, dermatologa danışmak cildiniz için en doğru kararın verilmesini sağlar ve sizi bu risklerden korur.


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Hassas ciltler için güçlendirici bakım rutini