Acai üzümünün faydaları saymakla bitmiyor!

Son zamanlarda popülerliğini giderek artıran ve adını her yerde duymaya başladığımız acai meyvesi ya da acai üzümü olarak bilinen besin gerçekten faydalı mı, ne işe yarıyor ve nasıl tüketilmeli? Tüm bu soruların cevaplarını Diyetisyen Emre Uzun veriyor.

19 Nisan 2019, Cuma 09:32 Son Güncelleme:
A A
ACAİ ÜZÜMÜ NEDİR?

ACAİ ÜZÜMÜ NEDİR?

Acai üzümü 2,5 cm çapı olan yuvarlak bir meyvedir ve yağmur ormanlarında palmiye ağaçlarında yetişir. Koyu mor renktedir ve kabuğundan dışarı çıkan sarı bir çekirdeği vardır çünkü onların çekirdeği çıkarılır. Teknik olarak berry denilen yumuşak meyve kategorisine girmezler, çekirdekli sert meyvedirler ancak yine de berry olarak bilinirler.

 

Amazon yağmur ormanlarında genellikle yemeğin yanında tüketilirler. Bu acai üzümlerini, yenilebilir hale getirebilmek için öncelikle dışlarını sırılsıklam ıslatırlar ve sonra ezip lapa haline getirirler. Tadı genel olarak böğürtlen ve şekersiz çikolata gibi tanımlanır. Taze acai üzümlerinin çok kısa raf ömürleri vardır ve büyüdükleri yerin dışında taze kalamazlar.

BESİN YOĞUNLUĞU

BESİN YOĞUNLUĞU

Acai üzümünün herhangi bir meyveye göre eşsiz bir besin profili vardır; yüksek oranda lif ile vitamin ve düşük şeker içerir.

100 gram acai üzümü posası

  • Kalori: 70 Yağ: 5 gr
  • Doymamış yağ:1.5 gr
  • Karbonhidrat: 4 gr
  • Şeker: 2 gr
  • Lif: 2 gr
  • A vitamini: Günlük alınması gerekenini yüzde 15’i
  • Kalsiyum: Günlük alınması gerekenin yüzde 2’si


En dikkate değer özelliği koyu mor rengini veren içindeki bulunan antosiyaninlerdir. Bunlar antioksidandır. Özetle acai üzümü sağlıklı yağ içerir ve şeker oranı düşüktür antosiyanin içerir, içinde bolca mineral vardır.

 

 

ANTİOKSİDAN DEPOSU

ANTİOKSİDAN DEPOSU

Antioksidanlar vücutta bulunan serbest radikalleri nötrleştirdiği için çok önemlidir. Eğer antioksidanlar serbest radikalleri nötrleştirmezlerse onlar hücrelere zarar verirler ve diyabet, kanser, kalp hastalığı gibi çeşitli hastalıkların çıkmasına yol açarlar.


Besinin antioksidan içeriği tipik olarak oksijen radikal emme kapasitesi (ORAC) ile ölçülür. Acai üzümünün posasında ve püresinden antioksidan bakımından daha çok faydalanılır çünkü bağırsaktan bu şekilde daha iyi emilir. Özetle acai üzümü antioksidan bakımından inanılmaz bir şekilde zengindir yaban mersininden 3 kat daha fazla içerir.

KOLESTEROL SEVİYESİNİ GELİŞTİRİR

KOLESTEROL SEVİYESİNİ GELİŞTİRİR

Hayvanlarda LDL’yi ve total kolesterolü düşürdüğü için kolesterol seviyesini geliştirmeye yardım eder ve aynı etkiler insanda da mümkündür. Ayrıca acai üzümü kolesterolün emilmesini önleyen sterol içerir.

 

Özetle çoğu hayvan deneylerinde ve en az bir insan bazlı deneyde acai üzümünün kandaki kolesterol seviyesini düşürmeye yardım ettiği gözlenmiştir.

 

ANTİKANSER ETKİSİ VAR

ANTİKANSER ETKİSİ VAR

Hiçbir besin kansere karşı büyülü bir kalkan değildir ancak bazı besinler kanser hücrelerinimn üremesini ve dağılmasını durdurur. Araştırmacılara göre acai üzümünün ileride kanser tedavisinde kullanılacağı düşünülmektedir ancak henüz insan için yeterli araştırma ve kanıtlar yoktur.

 

 

BEYİN FONKSİYONLARI İÇİN YARARLI

BEYİN FONKSİYONLARI İÇİN YARARLI

Hiçbir besin kansere karşı büyülü bir kalkan değildir ancak bazı besinler kanser hücrelerinimn üremesini ve dağılmasını durdurur.

 

Araştırmacılara göre acai üzümünün ileride kanser tedavisinde kullanılacağı düşünülmektedir ancak henüz insan deneyleri için yeterli araştırma ve kanıtlar yoktur.

Sıradaki haber yükleniyor...