Açken sinirli olanlar toplaşsın: Açlığa dayanmak için 5 ipucu

Aç kalmanın diyette sağlıklı olmadığını biliyoruz. Çoğu beslenme uzmanı, en sıkı diyetlerde dahi ara öğünleri şiddetle öneriyor. Ancak diyetin ilk günlerinde maalesef bir sonraki öğünün saatini beklemek işkenceye dönüşebiliyor. Mideniz henüz küçülme evresindeyse ne yeseniz doymamanız mümkün. Peki diyetin ilk günlerinde aç kalmak nasıl daha çekilir hale getirilir?

21 Ocak 2021, Perşembe 19:29 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
 Hangi saatte ne yediğine dikkat et

Hangi saatte ne yediğine dikkat et

Kendini tüm gün aç bırakıp akşam yemeklere saldırırsan, sonunda fil yutmuş yılana dönersin ve metabolizman uğradığı sindirim şokunun acısını senden çıkarır. akşam ara öğünlerle yeme kaliteni arttırabilirsin. Bir de öğünlerinde tüketebileceğin, gün boyu huzurunu korumana yardımcı olabilecek yiyecekler var.

Gece

Gece

  • Yulaf ezmesi zengin bir protein ve kompleks karbonhidrat kaynağı olmasının yanı sıra mutluluk ve canlılık veren serotonin hormonunun salgılanmasını sağlar.
  • Muz lif ve potasyum bakımından zengin olan ve tok tutan muz, bol miktarda serotonin salgılanmasını sağlayan başlıca meyvelerden biridir.
  • Avokado sahip olduğu güçlü antioksidanlar, E vitamini, beta-karoten (pasif haldeki A vitamini) ve folik asit (B9) ile her derde deva bir meyvedir. Her gün tüketeceğin çeyrek avokado yağ yakmana da yardımcı olur.


Akşam

Akşam

  • Kuşkonmaz ihtiva ettiği folik asit, protein ve vitaminlere ek olarak rahatlatıcı bir özelliğe sahiptir. Salatada, kırmızı etlerin yanında ya da zeytinyağlı yemek olarak tüketebilirsin.
  • Sarımsak yaşlanmanın etkilerine, soğuk algınlığına, kansere ve kalp hastalıklarına karşı önleyici doğal bir antibiyotiktir. Birçok hastalığı uzak tutar ve stresle başa çıkmaya yardımcı olur.

Ara öğün

Ara öğün

  • Çilek, ahududu, böğürtlen ve yaban mersini güçlü antioksidanlar ihtiva etmelerinin yanı sıra stresle başa çıkmada oldukça etkilidir. Özellikle yaban mersini dikkat dağınıklığına karşı birebirdir.
  • Kaju ve istridye, vücudumuzda depolanamayan ve eksiliği depresyona sebep olan çinko açısından oldukça zengindir. Düzenli olarak, az miktarda tüketmek stresle mücadelede faydalıdır.

 Stres yapmaya başladığını hissettiğinde yürü

Stres yapmaya başladığını hissettiğinde yürü

Günün gerginliğini üzerinden atmanın en sağlıklı yollarından biri kısa yürüyüşlere çıkmaktır. Rahatlatıcı bir müzik eşliğinde yapacağın düşük tempolu bir yürüyüş hem vücuduna hem de ruh haline iyi gelir.

 Nefes al

Nefes al

Stresle başa çıkmanın en pratik yolu nefes egzersizi yapmaktır. Bunun için dik otururken, 3’er saniye boyunca burnundan nefes alıp ağzından vermen yeterli olacak. Her yerde uygulayabileceğin bu metodun en güzel yanı ise orucunu bozmuyor oluşu.

Yeterince dinleniyor musun?

Yeterince dinleniyor musun?

Her şeyi denedin ama gerginliğini hala üzerinden atamıyor musun? Belki de tek ihtiyacın biraz dinlenmektir. Son çare olarak ses ve ışık gibi tüm uyarıcılardan uzak bir ortamda tatlı, huzur dolu bir uyku çekmeyi dene.


  Bitkilerden yarım al

Bitkilerden yarım al

Yatmadan önce sıcak bir fincan bitki çayı kulağa hoş geliyor, değil mi? Papatya, yasemin ya da melisa hem seni sakinleştirir, hem de uykuya geçişini kolaylaştırır. Tercihe göre bir bardak ılık süt de iyi bir alternatif olabilir.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Bir hamburger menüsünden bile daha tuzlu olduğuna inanamayacağınız 8 gıda