A'dan Z'ya ip atlayarak zayıflamak: İp atlamak kaç kalori yaktırır?

Çocukluğumuzun en sevdiğimiz oyunlarından biriydi ip atlamak. Büyüdük, kilolar yerleşti, üstüne bir de pandemi başlayınca bu kiloların acilen gitmesi için paniğe kapıldık. Pandemi döneminde spora da gidemedik. Evde yapılan egzersizler yardımımıza koştu. Bunlardan en popüleri ise şu sıralar ip atlamak. İp atlamanın faydalarından şüpheniz olmasın egzersiz yaparken hem kalori yakmanızı hem de modunuzun yükselmesini sağlayacak. İp atlamak kaç kalori yaktırır peki? Tahmin ettiğinizden çok.

19 Şubat 2021, Cuma 10:03 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Uzmanlara göre iyi bir diyetin en yakın arkadaşı düzenli hareket etmek. Sadece diyet yaparak kilo vermek de elbette mümkün ancak bu diyete spor da eşlik ederse hem sarkmalar önlenir, hem motivasyon artar hem de metabolizma hızlanır ve daha fazla kilo verilir. Ancak şu bir gerçek ki herkes spor salonlarına gidemiyor. Dışarı çıkamamak, spor yapamamak kilo vermemize engel değil elbette. Ağır kardiyolar yerine evlerimizde yapabileceğimiz basit egzersizlerle de kilo vermek mümkün. Küçüklüğümüzün en popüler aktivitelerinden biri olan ip atlama artık günümüzde kilo verme konusunda da bir hayli revaçta. İp atlamanın kilo verdirdiğine dair görüşler arttıkça bu konuya eğilim de fazla oluyor haliyle. Evde yapılan basit egzersizlerden biri olan ip atlamanın pek çok faydası var, yani sadece kilo vermekle sınırlı değil.

İp atlamanın faydaları

İp atlamanın faydaları

  • İp atlamak strese iyi gelir
  • İp atlarken vücudumuzdan endorfin salgılanır ve bu salgı, stresi yok ettiği gibi mutluluk hormonunun çalışmasına katkı sağlar. Gergin ve stresli zamanlarda ip atlamak oldukça rahatlatır. Hem fiziksel hem mental hem de ruhsal açıdan rahatlama sağlar.
  • İp atlayınca vücutta biriken toksinleri de atmış oluruz. İp atlamak için bir nevi arınma da diyebiliriz. İp atlayarak vücudumuzu temizleri ve toksinlerden kurtulmuş oluruz.

  • En önemli etkilerinden biri şüphesiz kilo verme üzerindeki etkisi. İp atlamak kilo vermek isteyenler için ideal bir spordur. Sadece bacakları değil kol kaslarını da çalıştırır. Metabolizma hızını arttırdığı için kilo verme konusunda daha fazla destek olur.
  • Kilo vermede öncelikli amacımız yağ yakmak olmalı. Kas kütlemiz ne kadar fazla olursa metabolizmamız da o kadar iyi çalışır. İp atlamak ciddi oranda kas yapmanıza olanak sağlar, yağları yakması da cabası!
  • İp atlama sırasında pek çok organımız da hareket halinde olur haliyle kan dolaşımımız da hızlanır. Kalbimiz, vücudumuzun her noktasına kan ulaştırmak için harekete geçer bu sayede kalp krizi riski de aza inmiş olur.


İp atlamak kaç kalori yaktırır?

İp atlamak kaç kalori yaktırır?

İp atlayarak kaç kalori verileceği kişinin kilosuna bağlı olarak değişir. Ancak genel anlamda ele alacak olursak günlük 20 dakikalık ip atlama egzersizi ile ortalama 200 kalori yakmak mümkün.


Zayıflamak için günde ne kadar ip atlamak gerekir?

Zayıflamak için günde ne kadar ip atlamak gerekir?

Zayıflamak için günde kaç dakika ip atlamalı sorusu da merak edilen sorulardan biri. İp atlamak, yüksek yoğunluklu bir egzersiz türüdür bu nedenle kalbi çok zorlamamak gerekir. Kısa süreli ve yavaş yavaş antrenman yapmakta yarar var. İlk günlerde kısa süreli ip atlayın, vücudunuz alıştıkça süreyi uzatırsınız.


Kimler dikkat etmeli?

Kimler dikkat etmeli?

İp atlamak yukarıda da sözünü ettiğimiz gibi yüksek yoğunluklu bir egzersiz türüdür. Bu nedenle ip atlamak herkes için uygun bir spor değildir. Özellikle yaşlılar, aşırı kilo sorunu olan kişiler, tıbbi sağlık sorunu olanlar, yaralanma yaşamış kişiler ya da romatizma hastalığı olanlar için uygun bir spor değildir. İp atlama dahil, herhangi bir spora başlamadan önce sizin için uygun olup olmadığı bilgisini mutlaka doktorunuza danışın.


İp atlamak bacakları inceltir mi kalınlaştırır mı?

İp atlamak bacakları inceltir mi kalınlaştırır mı?

İp atlamak bacak kaslarımızı geliştirir ancak o kadar yüksek kondisyonda çalıştırmaz. Bacakların kalınlaşması için daha ağır aktiviteler gerekir. Bu nedenle ip atlamak bacakları kalınlaştırır gibi bir yargıda bulunmak doğru olmaz. İp atlamak bacak kaslarını sıkılaştırır ve sarkmaları önler demek daha uygun olacaktır.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Diyetteyken modunuzu yükseltecek 10 besin