Ağrı kesicilere başvurmadan baş ağrısını hafifletmenin 7 yolu

Son yıllarda artış gösteren ağrı kesici bağımlılığına karşı, kronik ağrı ve acılarıyla yaşayan insanlar ağrılarını iyileştirmek veya hafifletmek için çeşitli alternatiflere yöneliyor. Çünkü doğal yöntemler uygulayarak baş ağrınızı dindirmenin yolları var. İşte Ağrı kesicilere başvurmadan kronik ağrıyı hafifletmenin 7 yolu…

23 Şubat 2020, Pazar 10:44 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1. Şakaklara buz koyun

1. Şakaklara buz koyun

Ağrı sırasında alın ve şakaklarınıza buz koyarsanız damarlarınız soğuğun etkisiyle daralır. Buz uygulamak ağrı kesici gibi etki eder. Gerilim tipi baş ağrısında ise tam tersine sıcak uygulama yapılmalı.

2. Belirli noktalara masaj yapın

2. Belirli noktalara masaj yapın

Uzmanlar baş ağrısı ya da migrende bazı noktalara 10 dakika masaj yapılmasının baş ağrısını hafifletebileceğini söylüyor. İşte masaj yapılması önerilen bazı noktalar:

- Her iki kaş ile burun kökü arası.

- İki kaşın arasında alnın tam ortası.

- Ensede kafa kemiğinin keskinleştiği sağlı sollu bölgeler.

-  Her iki şakak bölgesi.

3. Bir tülbentle başınızı sarın

3. Bir tülbentle başınızı sarın

Başınızı bir tülbent ile sıkı bir şekilde sarmak beyin damarlarını daraltarak ağrıyı dindirmeye yardımcı olur.

4. Ses ve ışıktan uzak durun

4. Ses ve ışıktan uzak durun

Baş ağrısı yaşayanlar ses ve ışıktan rahatsız olabilir. Ağrıları sıklıkla kalabalık ortamlarda tetiklenebilir. Ağrı atağınız sırasında sessiz ve ışıksız bir ortama geçin. Sessizlik ağrınızı hafifletir.

5. Ağrı atağı sırasında uyumaya çalışın

5. Ağrı atağı sırasında uyumaya çalışın

Uyku yoksunluğu ağrıyı kötüleştirebilir. Her gece aynı saatte yatın ve düzenli bir şekilde kalkın. Uyku süresi ise 7 saatten az, 9 saatten fazla olmamalı. Ağrı atağı sırasında ağrının şiddeti ile uyumak çok kolay olmasa da sessiz ve karanlık bir odaya çekilerek uyumaya çalışın.

6. Temiz hava alın

6. Temiz hava alın

Açık havada orta tempoda yürüyüş baş ağrısıyla mücadelede çok önemli. Yürüyüş sırasında vücudun kendi ağrı kesicisi olan endorfin denen bir madde depolanır. Endorfin hem ağrının ortaya çıkışını engeller hem de ağrının şiddetini azaltır. Açık havada yürüyüş aynı zamanda serotonin (mutluluk hormonu) salgılanmasını sağlar. Serotonin ağrı ataklarını belirgin şekilde azaltır. Bazı migrenlilerde ağır egzersiz (koşmak, ağırlık çalışmak) ağrıları artırabilir. Bu nedenle orta şiddette, düzenli egzersiz yapın.

7. Susuz kalmayın

7. Susuz kalmayın

Sık baş ağrısı çekenler, bazen sadece suyu dengeli içtiklerinde bile ağrıdan kurtulur. Düzenli su tüketmek ağrının ortaya çıkışını engeller.

Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Bel fıtığı hakkında doğru sanılan 7 önemli yanlış