Akciğer sağlığına iyi gelen 20 besin

Sigara içmek, hava kirliliği ve sağlıksız beslenme gibi nedenlerde akciğerler zarar görebiliyor. Bunun yanı sıra astım gibi solunum hastalıkları da hayatı olumsuz etkiliyor. Neyse ki yaşam kalitenizde yapacağınız değişikliklerle akciğer sağlığınızı günden güne iyileştirebilirsiniz. İşte akciğer sağlığına iyi gelen ve akciğerleri güçlendiren 20 besin.

16 Eylül 2020, Çarşamba 09:24 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1-Pancar

1-Pancar

Pancarın kökü ve yeşillikleri, akciğer faaliyetlerini düzenlemeye yardımcı olur. Pancarın içindeki besin öğeleri, kan damarlarını rahatlatır, kan basıncını düşürür ve oksijen alımını dengeler.

2-Biber

2-Biber

Biber güçlü bir C vitamini kaynağıdır. Özellikle sigara içenlerin C vitamini almaları oldukça önemli. Sadece bir orta boy atlı kırmızı biber tüketmek, önerilen C vitamini alımının yüzde 169'unu karşılayabilir.

3-Elma

3-Elma

Düzenli olarak elma yemek akciğer fonksiyonlarını düzene sokar. Haftada beş veya daha fazla elma tüketmek KOAH riskini de azaltır. Bunu sağlayan da elmadaki C vitamini ve antioksidandır.

4- Bal kabağı

4- Bal kabağı

Beta karoten, lutein ve zeaksantin dahil olmak üzere karotenoidler açısından zengin olan bal kabağı antioksidan ve antiinflamatuar özelliklere sahip. Yüksek karotenoid seviyelerine sahip olan genç ve yaşlı bireylerin akciğer fonksiyonlarının daha iyi olduğu ortaya çıktı.

5- Zerdeçal

5- Zerdeçal

Zerdeçal, güçlü antioksidan ve anti-enflamatuar etkileri sayesinde genel olarak beden sağlığı için kullanılıyor. Zerdeçal akciğer fonksiyonunu desteklediği için özellikle sigara içenlerin düzenli olarak tüketmesi tavsiye ediliyor.

6- Domates

6- Domates

Likopen açısından zengin olan domates tüketmek astımı olan kişilerde hava yolu iltihabını ve KOAH oluşturma riskini azaltıyor.

7- Yaban mersini

7- Yaban mersini

Yaban mersini, malvidin, cyanidin, peonidin, delphinidin ve petunidin içeren zengin bir antosiyanin kaynağıdır. Hem akciğerleri korur hem de güçlendirir.

8- Yeşil çay

8- Yeşil çay

Antioksidan ve antienflamatuar özelliklere sahip olan yeşil çay akciğer sağlığı için olmazsa olmazdır.

9- Kırmızı lahana

9- Kırmızı lahana

Uygun fiyatlı zengin bir antioksidan kaynağı olan kırmızı lahana akciğerleri geliştirir ve korur.

10- Zeytinyağı

10- Zeytinyağı

Zeytinyağı tüketmek astım gibi solunum rahatsızlıklarına karşı korunmaya yardımcı oluyor. Zeytinyağı açısından zengin olan Akdeniz diyetinin, sigara içenlerin yanı sıra KOAH ve astımı olan kişilerde de akciğer fonksiyonuna fayda sağladığı yapılan araştırmalar sonucu ortaya çıktı.



11- Soya fasulyesi

11- Soya fasulyesi

İzoflavon açısından zengin olan soya fasulyesi, KOAH gibi birçok solunum sorununa iyi geliyor. İzoflavon alımı akciğer fonksiyonlarını düzenler ve nefes darlığına iyi gelir.

12- İstiridye

12- İstiridye

İstiridye, çinko, selenyum, B vitaminleri ve bakır dahil olmak üzere akciğer sağlığı için gerekli olan birçok besinle doludur.

13- Brezilya fıstığı

13- Brezilya fıstığı

Brezilya fıstığı, yiyebileceğiniz en zengin selenyum kaynakları arasında yer alıyor. Yüksek selenyum akciğer kanserini önlüyor, astımlı kişilerin solunum yollarını düzenliyor. Brezilya fıstığı çok konsantre bir selenyum kaynağı olduğundan, günde sadece bir veya iki tane tüketmek yeterlidir.

14- Yoğurt

14- Yoğurt

Güçlü bir kalsiyum, potasyum, fosfor ve selenyum kaynağı olan yoğurt, akciğer fonksiyonlarını artırır ve KOAH hastalığına karşı korur.

15- Kahve

15- Kahve

Kahve, akciğer sağlığı için faydalı olan kafein ve antioksidanlarla dolu bir besindir. Araştırmalar, kahve alımının akciğer fonksiyonunu iyileştirmeye ve solunum yolu hastalıklarına karşı korumaya yardımcı olabileceğini söylüyor.

16- Pazı

16- Pazı

Pazı yüksek bir magnezyum kaynağıdır. Araştırmalarda düşük magnezyum seviyesi olan insanlarda KOAH hastalığının daha ağır seyrettiği ortaya çıktı.

17- Arpa

17- Arpa

Arpa, lif içeriği yüksek olan besleyici bir tam tahıldır. Yapılan araştırmalarda tam tahıllar açısından zengin yüksek lifli diyetlerin akciğer fonksiyonu üzerinde koruyucu bir etkiye sahip olduğu ve akciğerle ilgili hastalıklardan ölüm riskini azaltabileceği ortaya çıktı.

18- Hamsi

18- Hamsi

Hamsi, anti-enflamatuar omega-3 yağlarının yanı sıra selenyum, kalsiyum ve demir gibi akciğer sağlığını destekleyen besinlerle doludur. Omega-3 açısından zengin olan balıklar  KOAH gibi iltihaplı akciğer hastalıkları olan kişiler için oldukça faydalıdır.

19- Mercimek

19- Mercimek

Türk mutfağının sevilen lezzeti mercimek, magnezyum, demir, bakır ve potasyum dahil olmak üzere akciğer fonksiyonunu desteklemeye yardımcı olan birçok besin maddesi bakımından zengindir. Mercimek bu özellikleri sayesinde akciğer kanseri ve KOAH'a karşı korunmaya yardımcı oluyor.

20- Kakao

20- Kakao

Kakao ,flavonoid antioksidanlar bakımından zengindir ve akciğerlerdeki hava yollarını gevşetmeye yardımcı olan teobromin adı verilen bir bileşik içerir. Kakao alerjik solunum semptomlarının azalmasına ve akciğer kanserine karşı korunmaya yardımcı oluyor.

Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Zatürre aşısı ile ilgili bilinmesi gereken 11 gerçek