Önceki Fotolar

Alışverişte haklarınızı bilin, mağdur olmayın

Alışverişte yasalar tüketiciden yana ama çoğu kişi hakkını bilmiyor. Mağdur olmamak için ürün veya para iadesinden, cayma hakkına kadar bilmeniz gerekenleri sizler için derledik...

05 Ekim 2019, Cumartesi 09:40
A A
DEVRE TATİLLER

DEVRE TATİLLER

Devre tatil ve uzun süreli tatil hizmeti sözleşmelerinde, ön ödemeli konut satış sözleşmelerinde, tüketici kredisi sözleşmelerinde ve ‘finansal hizmetlere ilişkin mesafeli sözleşmelerde’ tüketiciler, 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahip bulunuyor.

BAŞVURU NEREYE?

BAŞVURU NEREYE?

Değişim ve iade hakkını kullanmak istediğinizde karşı taraf buna yanaşmazsa 8.400 liraya kadar olan uyuşmazlıklarda hakem heyetlerine başvurabilirsiniz. Hakem heyetlerine artık e-Devlet üzerinden de başvuru yapılabiliyor. Belirtilen tutarları aşan uyuşmazlıklarda adres tüketici mahkemeleri.

KRİTİK UYARILAR

KRİTİK UYARILAR

● Etikette yazan ile kasa fiyatı farklı olamaz. Etiket fiyatını ödediğinize dikkat edin.

● Faturanızı mutlaka alın ve saklayın.

● Faturanın üzerinde aldığınız ürünün yazmasına dikkat edin.

● Garanti belgesini mutlaka alın ve onaylı olduğuna dikkat edin. Bu belgeyi de saklayın.

● Cep telefonu, bilgisayar, televizyon, beyaz eşya ve küçük ev aletleri gibi ürünler yasal olarak 2 yıllık garanti kapsamında. Bozulursa, faturayla bu süre içinde ücretsiz onarım hakkınız var.

Sıradaki haber yükleniyor...
SIRADAKİ HABER Çorum'un 70 yıllık rüyası gerçek oluyor