Sonbahar diyeti ile metabolizmanızı hızlandırın

Sonbahardaki yorgunluğunuzu metabolizmanızı hızlandırarak atabilirsiniz. Kışa zinde girmek için Diyetisyen ve NLP Uzmanı Serkan Tutar, sizlere hem sağlıklı hem de kilo aldırmayacak beslenme önerilerinde bulundu.
05 Eylül 2018, Çarşamba 15:03

Sonbahar diyeti ile metabolizmanızı hızlandırın

Bahar depresyonu kısa da sürse, bu dönemde kişiler beslenmelerine dikkat etmezler. Çünkü bu dönemi sürekli besin tüketerek geçirmek isterler. Özellikle ilk tercih tatlılar olmaktadır. Çok sık olmamakla birlikte her birey tatlı tüketebilir. Önemli olan bunun miktarı ve sıklığıdır. 

Kahvaltı yapın

Güne kahvaltı ile başlanması hem metabolizmanın hızlanmasını hem de bahar aylarının kişiye verdiği yorgunluk ve halsizliği ortadan kaldırır.  Ayrıca kilo problemi olan kişiler için sabah kahvaltısının en önemli öğün olduğu unutulmamalıdır.

Ara atıştırmalar yapın

Kuru yemiş, kuru meyve, bisküvi, meyve gibi ara atıştırmalar metabolizmanın hızlanmasını sağlayacaktır.  Ayrıca kan şekerinin düşmemesi ve dengeli kalması nedeni ile bir sonraki öğünde daha az besin tüketirsiniz.

Geç saatlerde yemek yemeyin

Saat 20.00 sonrasına akşam yemeğinizi bırakmamaya dikkat edin. Bu saatten sonra akşam yemeği tüketecekseniz etli, tavuklu veya peynir çeşitli salataları daha fazla tüketin.

Bahar depresyonu yüzünden tatlıya yönelmeyin

Özellikle sütlü tatlılar, içerisinde bulunan kalsiyum nedeni ile daha fazla önerilse de, şerbetli tatlıların şerbetine bulaşmadan tüketmek diğer bir alternatif olabilir. Haftada 1 gün özellikle hareketli olduğunuz veya spor yaptığınız gün tatlıyı tüketebilirsiniz. Sütlü tatlılar içerisinde kazandibi, sütlaç, puding tercih edebilirsiniz.

Hareket edin:

Spora ayırabileceğiniz kadar zaman ayırın. Eğer zamanınız yok ise gün içerisini hareketlendirin.  Bu şekilde hem metabolizmanız canlı kalacaktır hem de gün içerisinde istediğiniz besinleri daha rahat tüketebilirsiniz.

SONBAHAR YARDIMCISI İÇECEKLER

Ihlamur Bahar aylarında baş ağrısı çeken bireyler için birebir olan ıhlamur, mide salgısını azaltarak besinlerin hazmını da kolaylaştırmaktadır. Gün içerisinde 1-2 kupa ıhlamur tüketebilirsiniz.

Papatya

Gaz giderici etkisi olan papatya çayı, özellikle mide ağrısı ve sindirim sıkıntısı çeken bireylerin tüketmesi gereken bir içecektir.  Bahar yorgunluğu ve düzensiz yaşam nedeni ile kabızlık sıkıntısı çeken bireylerin günde bir kupa papatya çayı içmesi gerekmektedir.

Yeşil çay

Sağlıklı içecekler içerisinde en iyilerden olan yeşil çay, özellikle bahar aylarında günde iki kupa tüketilebilir.  Gün içerisinde tüketilmesi önerilen yeşil çay hem metabolizmanızı hızlandıracak hem de bağışıklık sisteminizin daha güçlü olmasını sağlayacaktır.

Melisa çayı:

Antiseptik özelliği olan melisa çayının bahar aylarında düzensiz uyku problemi olan kişiler tarafından tüketilmesi gerektiği bilinmektedir. Günde bir kupa yeterli düzeydedir.  Ayrıca hazmı kolaylaştıran, mideyi rahatlatan ve gaz sıkıntısı çekmenizi engelleyen melisa çayını tüketerek bahar yorgunluğu yaşama riskinizi azaltabilirsiniz.

GÜNCEL HABERLER