Anksiyeteye neden olan 8 alışkanlık

Anksiyete artık hayatımızın bir parçası haline geldi. Anksiyete kaygı ve tehdit atında hissettiğimizde algıladığımız doğal bir dürtü. Endişeli olmak ve anksiyete bozukluğuna sahip olmak arasında ince bir çizgi var. Eğer endişeleriniz anksiyete boyutuna ulaştıysa bazı alışkanlıklarınızdan vazgeçmeniz gerekir. İşte anksiyete neden olan 8 alışkanlık.

29 Haziran 2020, Pazartesi 11:57 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1-Her şeyi kontrol etmek

1-Her şeyi kontrol etmek

"İşin iyi olmasını istiyorsan kendin yapmalısın" görüşündeyseniz, anksiyete krizlerine zemin hazırlıyor olabilirsiniz. Hayatınızdaki her şeyin kontrolünü elinizde tutmak istedikçe iyi bir ruh haline sahip olma olasılığınız da düşer. Birilerine güvenmeyi ve işleri onlara bırakmayı öğrenmelisiniz. Böylece etrafınızdaki insanlardan yardım alabilirsiniz.

2-Herkesi memnun etmeye çalışmak

2-Herkesi memnun etmeye çalışmak

Herkesi mutlu etmeye çalışmak oldukça yorucu ve bunaltıcı bir eylem. Herkesi mutlu etmeye çalışarak ancak kendinizi mutsuz edersiniz. Başkalarına yardım etmeden önce kendi önceliklerinizi düşünmelisiniz.

3-Az uyku

3-Az uyku

Günde 7-8 saatten daha az uyumak, gün içinde modunuzun düşmesine ve yorgun olmanıza neden olur. Bu da anksiyete seviyenizin artmasına neden olur. Uyku rutini oluşturup önerilen miktarda uykunuzu almanız çok önemli. Kendinize uyku planı oluşturun ve uyumadan önce tüm elektronik aletleri kapatın.

4-Hareketsiz yaşam tarzı

4-Hareketsiz yaşam tarzı

Fiziksel aktivite eksikliği anksiyeteyi ve duygusal sorunları artırabilir. Hafif tempoda başlayarak zamanla egzersiz seviyenizi artırabilirsiniz. Egzersiz mutluluk hormonunun da artmasını sağlar. Böylece hem ruh hem de fiziksel sağlığınızı korumuş olursunuz.

5-Organize olamamak

5-Organize olamamak

Organizasyon eksikliği strese ve dolayısıyla anksiyeteye neden olur. Ertesi gün yapacağınız her şeyi bir gün öncesinden planlamak işe yarayabilir. Yapmanız gereken şeyleri basit bir şekilde düzenleyin ve kendinize fazla yüklenmemeye özen gösterin.

6-Fazla kafein tüketmek

6-Fazla kafein tüketmek

Kafeinin vücuda faydalı olduğunu hepimiz biliyoruz. Ancak her şeyin fazlasının zarar olması gibi kafeinin de fazlası zarar. Günde 6 bardak kahve içmek kafein bağımlılığınız etikleyebilir.

7-Alkol tüketmek

7-Alkol tüketmek

Alkol tüketmek stresi ve anksiyeteyi tetikler. İnsanlar kendilerini kötü hissettiklerinde alkol tüketme eğilimi gösterir. Ancak ruhsal sorunlar yaşayan insanların alkol tüketmesi uzmanlar tarafından önerilmiyor.

8-Kahvaltıyı atlamak

8-Kahvaltıyı atlamak

Güne zinde başlamak için kahvaltının mutlaka yapılması gerekiyor. Düşük enerji, depresyona anksiyeteye ve aşırı strese neden olur.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Sağlıklı psikoloji için yapılması gerekenler nelerdir?