Anne ve babalara ortak kutlama önerisi

Geçtiğimiz yıllarda 10 milyar liralık satış hacmi yakalanan Anneler Günü, bu yıl sönük geçecek. Mağazalar kapalı olduğu için Anneler Günü cirosu e-ticaretten beklenen 3.5 milyar lira ile sınırlı kalacak. Bu özel güne ilişkin beklenti düşünce markalar da yeni bir öneri getirdi: 21 Haziran'ı 'Anneler ve Babalar Günü' olarak ortak kutlamak... / Meltem Kara'nın haberi.

02 Mayıs 2020, Cumartesi 12:47 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Bu yıl 10 Mayıs'ta

Bu yıl 10 Mayıs'ta

Anneler Günü, bu yıl 10 Mayıs'a denk geliyor. Perakende sektörüne ciro rekorları kırdıran bu özel gün, koronavirüs salgınının gölgesinde kaldı. Geçtiğimiz yıllarda 10-12 milyar liralık hacme ulaşılan Anneler Günü, bu yıl mağazaların kapalı olması ve sokağa çıkma yasağı nedeniyle geçen yılları aratacak. Markalar çözümü, bu özel günü salgın sonrasında kutlamakta buldu. 

Beklenti düşük

Beklenti düşük

Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı ve Twigy Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Öncel, satışlar açısından Anneler Günü'nün yılın en önemli günü olduğunu belirterek, "Bu yılki beklentimiz çok düşük olacağı yönünde. Bir kere annelerimin elini öpemeyeceğiz, ziyaret edemeyeceğiz. İnternet üzerinden hediye gönderen çok insan olacaktır ancak bu yıl çok cılız kalacak" diye konuştu.

Markalardan destek

Markalardan destek

Bu nedenle Anneler Günü'nü 21 Haziran'daki Babalar Günü ile ortak kutlamaya hazırlandıklarını anlatan Öncel, "Pek çok marka Anneler Günü kampanyalarına başladı, bunu kesmeleri söz konusu değil. Ancak 21 Haziran'ı salgının biteceği ümidiyle anne ve babalarımızı ziyaret edebileceğimiz 'Anneler ve Babalar Günü' olarak kutlamayı düşünüyoruz. Tüm markalarımız destekliyor" dedi.

E-ticarette 3.5 milyarlık beklenti

E-ticarette 3.5 milyarlık beklenti

Mağazalar kapalı olsa da Anneler Günü için birçok kampanya ve indirim internet üzerinden sunulmaya devam ediyor. Bu durum salgın sürecinde yüzde 50'nin üzerinde büyüyen e-ticareti daha da ivmelendirecek. Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Emre Ekmekçi, Anneler Günü'nün her yıl normal döneme göre yüzde 30 artış sağladığını belirterek, aynı artışın bu yıl da görüleceğini söyledi. Geçen yıl e-ticarette Anneler Günü cirosunun yaklaşık 2.5 milyar lira olduğunu ifade eden Ekmekçi, "Bu yıl bu rakamın 3-3.5 milyar lira seviyesine çıkacağını tahmin ediyoruz" dedi.

Ortalama  300 lira

Ortalama 300 lira

Geçen yıl Anneler Günü'nde e-ticarette sepet ortalaması 250-300 lira seviyesindeydi. Annelere en çok cep telefonu, küçük ev aletleri, giyim, takı, sağlık ve güzellik ürünleri alındı. Bankalararası Kart Merkezi'nin verilerine göre, geçen yıl Anneler Günü’nü kapsayan 10-12 Mayıs haftasonunda kartlarla yapılan ödemelerde yüzde 71 artışla kuyumculuk sektörü rekor kırmıştı.

Takı ve giyim

Takı ve giyim

Kuyumculuk sektörünün ardından giyimde yüzde 26, elektronikte yüzde 25 artış yaşanmışyı. Kuyumculuk sektöründe ortalama kartlı işlem tutarı 789 lira, giyim ve aksesuar sektöründe 157 lira ve elektronik eşya sektöründe ise 396 TL olmuştu. Ödemelere bakıldığında ise giyim için 803 milyon lira, elektronik için 464 milyon lira, kuyumcululuk için 154 milyon lira harcanmıştı.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Bu ekonomi haberlerini kaçırmayın: Ekonomi Postası (27 Nisan 2020)