Anti inflamatuar beslenme nasıl olmalı?

Bağışıklık sisteminin doğal bir tepki olarak oluşturduğu inflamasyon, bazı durumlarda kronik hale gelebilir ve sağlığı tehdit edebilir. Tükettiğimiz besinlerin kronik inflamasyon oluşumundan büyük bir etkisi var. Buna bağlı olarak da beslenme düzenimizde yapabileceğimiz değişimlerle kronik inflamasyondan kurtulmamız mümkün. Diyetisyen Şeyma Türköner, kronik inflamasyondan kurtulmada yardımcı olacak anti inflamatuar beslenme hakkında bilgi verdi.

26 Eylül 2021, Pazar 10:14 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
İNFLAMASYON NEDİR?

İNFLAMASYON NEDİR?

İnflamasyon bağışıklık sisteminin vücudu çeşitli hastalık ve yaralanmalara karşı korumak amacıyla oluşan tepkidir.

Vücudumuza herhangi bir cisim battığında, bileğimiz burkulduğunda, ayağımızı vurduğumuzda, elimiz yandığında veya bir yerimiz kesildiğinde oluşan kızarıklık, şişlik, yanma hissi vücudumuzun akut olarak oluşturduğu birer yanıttır. Bu yanıta akut inflamasyon denir. 

İNFLAMASYONDA BESLENME ÖNEMLİ

İNFLAMASYONDA BESLENME ÖNEMLİ

İnflamasyon uyaranlarının sürekli hale gelmesi durumu ise kronik inflamasyon olarak adlandırılır. 

Beslenme düzeninizde yapağınız değişiklikler ile kronik inflamasyondan kurtulmanız mümkün.

ANTİ İNFLAMATUAR BESLENME İÇİN BUNLARI YAPIN

ANTİ İNFLAMATUAR BESLENME İÇİN BUNLARI YAPIN

İlk ve en önemli adım; Paleo (taş devri) tarzı beslenmedir. Paketli, işlenmiş ürünlerden uzak durmak, karbonhidrat kaynaklarını azaltmak ve eski çağlardaki gibi sağlıklı yağlarla ve protein ağırlıklı beslenmektir.

İkinci adım ise inflamasyonu azaltacak besinlere günlük beslenmenizde yer vermek olmalı. Antioksidanlardan ve omega3’den zengin besinler bu konuda çok etkili ve değerli. 

ANTİOKSİDAN ZENGİNİ GIDALAR TÜKETİN

ANTİOKSİDAN ZENGİNİ GIDALAR TÜKETİN

Antioksidandan zengin sarımsak, yeşil çay, zerdeçal ve zirai ilaçlardan uzakta yetiştirilmiş sebzelere, omega3’den zengin balık, avokado, ceviz ve bademe beslenmenizde yer vermeniz çok önemli.

EGZERSİZİ İHMAL ETMEYİN

EGZERSİZİ İHMAL ETMEYİN

Tüm bunlara ek olarak egzersizden bahsetmemek olmaz. Çünkü egzersiz vücudunuzun doğal antioksidan kapasitesini geliştirir ve bu durum inflamasyon ile savaşmak için size düzenli olarak destek olur.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Farkında olmadan kalori yakmanın yolları