Ara öğün ne zaman yapılır? (Ara öğünde yenilebilecek besinler)

Sağlıklı beslenme ve diyette ara öğünlerin oldukça önemli bir rol oynadığını belirten Genel Cerrahi Uzmanı Op.Dr. Fırat Tutal, sağlıklı bir şekilde kilo vermek isteyenler için önerilerde bulundu. İşte ara öğünde yenilebilecek besinler ve ara öğün yapmak için en ideal saatler...

14 Şubat 2019, Perşembe 12:12 Son Güncelleme:
A A

Öğünler arası atıştırmak ve uygun seçimler yapmak insanlar için beslenmenin en zorlayıcı kısımlarından biri. Ara öğün, kan şekeri seviyelerini dengelemek ve sizi daha uzun süre tok tutmak için gereklidir. Dikkatlice seçerseniz sağlıklı bir atıştırmalık antioksidanlar, vitaminler, mineraller, bitkisel besinler ve iyi yağlarla desteklenebilir. Amaç, beslenmeyi en üst düzeye çıkarmak ve kötü yemek seçimlerini ve gereksiz kalori alımını asgariye indirmek olmalı.

TATLI TÜKETİMİ NASIL OLMALI?

TATLI TÜKETİMİ NASIL OLMALI?

Tatlılara gelince yine birçok kişinin tatlı tüketimine karşı aşırı eğilimi var. Tatlı bir şey arzuluyorsanız az miktarda bitter çikolata veya yemeğinizin ardından bir adet hurma, incir ya da kayısı alın. Kan şekerinin yükselmesini önlemek için ara öğünlerde 1-2 adet çiğ badem de yiyebilirsiniz.

Ara öğünlerde tüketmek için ruh halinize göre meyve ve sebze gibi glisemik indeksi düşük gıdalar tüketilebilir. Birkaç adet yeşil ya da siyah zeytin ara öğün olarak tüketilebilir. Kavrulmamış kuruyemiş, kurutulmuş meyve, yağsız yoğurt ya da süt, şekersiz kahve tüketilebilir.

LEZZETLİ VE KEYİFLİ HÂLE GETİREBİLİRSİNİZ

LEZZETLİ VE KEYİFLİ HÂLE GETİREBİLİRSİNİZ

Atıştırmalıkları lezzetli ve keyifli hâle getirmek mümkün. Bunun için kuru kayısının içine badem ve ceviz koyabilirsiniz. Ara öğünde 1-2 adet tüketebilirsiniz. Sıcak havalarda bir kase üzüm yiyebilirsiniz. Yağsız yoğurt ile sevdiğiniz bir meyveyi karıştırabilir, tatlı ve lezzetli bir atıştırmalık hazırlayabilirsiniz. Daha fazla tok tutan bir atıştırmalık istiyorsanız ara öğün olarak bir adet haşlanmış yumurta tüketebilirsiniz.

Evde patlatmış ya da haşlamış bir bardak mısır, chia ve keten tohumu kullanarak hazırlanan meyveli yoğurtlar, bir kase kabak çekirdeği, bir kase tavuk çorbası, birkaç parça bitter çikolata ile sağlıklı, lezzetli ve tok tutan ara öğünler hazırlamak mümkün.

ARA ÖĞÜN İÇİN İDEAL SAAT NEDİR?

ARA ÖĞÜN İÇİN İDEAL SAAT NEDİR?

İki ana öğünün tam ortasına denk gelecek saatlerde ara öğünler yenilmeli. Ana öğün ve ara öğünlerde saatlerin düzenli olması sağlıklı beslenme ve diyet için çok önemlidir. Sabah 8’de düzenli olarak kahvaltı edilirse ara öğün olarak saat 10’da ara öğün için en uygun zamandır.

Saat 12 – 13 arası öğle yemeği, saat 4-5 arasında ise ikinci ara öğün, akşam saat 6 – 8 arası akşam yemeği, yatmadan önce saat 10’da da hafif bir akşam atıştırmalığı tüketilebilir.

Sağlıklı beslenme ve kilo verme için alanında uzman bir doktordan size özel bilgiler almalısınız.

Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.