Ay çekirdeğinin kilo almaya etkisi nedir?

Yaz geldi, hem bol bol balkonda hem televizyon karşısında çekirdek çitlemenin, hem de daha fit bir görünüme çabasına gireceğimizin göstergesi anlamına geliyor. Evet ama hepimizin aklında tek bir soru var. Çekirdek kilo aldırır mı? Çekirdeğin kalorisi ne kadar? Çekirdek en lezzetli atıştırmalıklardan olsa da her ihtimale karşı dikkatli tüketmekte yarar var. İyi ama çekirdek yemenin kilo almaya etkisi ne? İşte ay çekirdeğinin kilo alamaya etkisi!

03 Haziran 2020, Çarşamba 17:04 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Bol vitaminli

Bol vitaminli

Ayçekirdeği, proteinle birlikte folat, E vitamini ve bakır gibi esansiyel vitamin ve minarellerle dolu. Ayçekirdeği lezzetli olmakla birlikte aynı zamanda içeriğinde kilo vermenize yardımcı olduğu bilinen lifler ve metabolizma ve zayıflamayı destekleyen diğer bileşenler bulunuyor. Fakat ayçekirdeği zayıflamanızı sihirle sağlamıyor.


Küçücük bir avuçta bol yağ

Küçücük bir avuçta bol yağ

Porsiyonunuza yeterince dikkat etmezseniz, ay çekirdeğinde diyetinizi mahvetmeye yetecek kadar yüksek kalori var. Bol miktarda yağ ve kaloriyi küçük bir alana sığdırdığı için, şişmanlatıcı olarak ün saldı. Ancak makul miktarda tüketildiğinde dengeli beslenmenin sağlıklı bir parçası olabilir.

Ay çekirdeği kaç kalori

Ay çekirdeği kaç kalori

Kurutulmuş, yağda kavrulmuş, kuru kavrulmuş veya kavrulmuş olmak üzere hangi türü tükettiğinize bağlı olmakla birlikte 28 gramlık ayçekirdeği içi 160 kalori içeriyor. Günlük 2000 kalorilik bir diyet uygulayan sağlıklı bir yetişkin için, bu miktar günlük kalori sınırlamasının %8.2 ila yaklaşık %9’luk kısmına denk geliyor.

Kurutulmuşunu tercih edin

Kurutulmuşunu tercih edin

En düşük kalori seçeneği için, kurutulmuş ayçekirdeği içini tercih edin, kavrulmuş ayçekirdeği içi ise en yüksek kalori miktarına sahip.

Bol lifli

Bol lifli

Şubat 2015’te Annals of Internal Medicine dergisinde yayımlanan bir çalışmaya göre, lif alımının artırılması, zayıflamanızı desteklemek için atabileceğiniz basit adımlardan biri. Lifler suyu emdiği için, midenizde şişer ve sindirimi yavaşlatır. Bunun sonucunda, lifler uzun süre tok hissetmenizi sağlar, böylelikle zorluk çekmeden daha az yersiniz. 

Kadınlar günlük 25 gram, erkeklerse günlük 38 gram tüketmeli. Bir fincanın yaklaşık dörtte birine denk gelen 28 gram kuru kavrulmuş ayçekirdeği içinden 3 ila 4 gram lif alabilirsiniz.


Diğer bir ifadeyle, 31 ila 50 yaşlarındaki erkekler için tavsiye edilen günlük lif miktarının yaklaşık %11’ini ve aynı yaştaki kadınların günlük ihtiyacının ise %13’ünü karşılıyor. Yağda kavrulmuş ve kuru kavrulmuş ayçekirdeğinin 28 gramında 3 gram lif bulunurken, kurutulmuş ayçekirdeği içi ise 2.4 gram lif içeriyor. 2001 yılında "Nutrition Reviews"da yayımlanan bir makalede, diyette lif miktarını artırmanın zayıflamaya yardımcı olduğu bildirildi.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Duygusal açlıkla mücadele etmenin 7 yolu