Alışveriş - Moda Ayhan Artul: Cüzdanda minimal modeller revaçta
Paylaş
Ayhan Artul: Cüzdanda minimal modeller revaçta

Deri ürünler konusunda sektörün önemli markalarından Artul'un Genel Müdürü Ayhan Artul “Son yıllarda deri cüzdan ve çantalarda büyük modellerden ziyade minimal modellerin revaçta olduğunu söyledi.

Ayhan Artul, "Son yıllarda ABD’nin başını çektiği batı ülkeleri, Çin'in ticaret pazarlarının çoğuna hakim olmasından ve bu konudaki yayılmacı politikasından zaten rahatsız. 6 ay önce Çin’de ortaya çıkıp dünyaya yayılan koronavirüs salgınından sonra Çin’e karşı duruş daha da keskinleşti" dedi.

Haberin Devamı

Türk markalarına büyük görev düşüyor

Pandemi sürecinden sonra artık hiçbir şeyin eskisi gibi olmayacağı çokça konuşulan bir gerçek. Gerek insanların gerekse devletlerin tercihleri şimdiden farklılıklar göstermeye başladı. Tekstil sektörü, Türk ekonomisinin önemli ihracat kalemlerinden biri.

Sektörün önemli markaları, yaşananları ülke ekonomisi adına fırsata çevirmeye yönelik büyük planlar yapıyor. Artul, “Sektörümüzün oyunu Türkiye’den yana çevirecek gücü olduğunu biliyoruz. Devletimizin ve ilgili bakanlıkların bu konuda destekleri artarak sürüyor. Artul Deri olarak biz de deri ve deri ürünleri konusunda ülkemizin faydası için elimizden geleni yapmaya hazırız.” dedi.

Minimal modeller moda

Son yıllarda insanların özellikle deri çanta ve deri cüzdan modası konusunda tercihleri değişti. Artık büyük modeller yerine daha minimal, ele avuca sığan modeller tercih edilmeye başlandı. Artul bu konuya ciddi bir mesai harcadıklarını ve tüketici eğilimlerine dair sayısız rapor ve anket çalışması yaptıklarını belirtiyor.

Haberin Devamı

“Avrupa’da yaşayan insanlarla Türk insanının özellikle cüzdan konusunda zevkleri büyük oranda benzer olmaya başladı. Bunda lokasyon, ülke veya kıta farkını ortadan kaldıran dijital medyanın etkisi büyük. Artık iyi bir işçilik, iyi bir tasarım bulunduğu ülkeyle sınırlı kalmıyor. E-ticaret siteleri de ihtiyacı karşılamak konusunda oldukça alternatifli ve güvenilir seçenekler sunuyor.

Tabii ufak zevk farklılıkları da yok değil. Türk insanları daha modern görünümlü ürünleri tercih ederken, AB’den verilen siparişlerdeki ürünler daha çok Retro ürünler. Hatta belirli bir klasik ürün fanatik kitlesi olduğunu da söyleyebiliriz.”