Ayrılık acısından kurtulmak için bunları yapın

Ayrılıklar üzüntülü süreçlerdir. Ayrılık acısını atlatmak zorlu ve insanın kendisini hırpaladığı bir durumdur. İşte ayrılık sürecini kendinizi severek ve sayarak atlatmanın yolları hakkında küçük bir rehber...

30 Mart 2019, Cumartesi 14:04
A A
Ayrılık acısından kurtulmak için bunları yapın

İşte ayrılık acısını atlatmak için yapmanız gereken 5 önemli davranış... 

AFFEDİN

Ayrılık acısından kurtulmanın en zor ama en etkili yöntemi bırakmayı ve affetmeyi öğrenmekten geçiyor. Kendinizi sevebilmek için ayrılığı geride bırakmayı, karşınızdaki kişiyi affedebilmeyi öğrenmelisiniz. Affetmeyi reddettiğiniz zaman aslında karşınızdakine değil sadece kendinize zarar vermiş oluyorsunuz. Ayrılık herkes için zor bir durum. Ancak ne olursa olsun, iyi olacağınıza inanın. Bedeniniz, zihniniz ve yaşamınızla bir bütün olduğunuzu ve kendi sevginizi hak ettiğinizi unutmayın.

SAYGI DUYUN

Birisi sizden ayrılmış olabilir ancak bu sizin güzel, iyi ve saygıyı hak eden bir insan olduğunuz gerçeğini değiştirmiyor. Aslında hepimiz ne kadar saygın varlıklar olduğumuzu biliyoruz ancak bazen bunu bize gösteren ayna çatlıyor, kırılıyor. Bedeninizin ve kalbinizin şeklinden bağımsız ne kadar güzel olduğunu ve size ne kadar yardımcı olduğunu unutmayın, onlara saygı gösterin.

KENDİNİZİ BESLEYİN

Kendinizi fiziksel ve ruhsal olarak doğru şekilde beslemenin yollarını keşfedin. Günlük olarak ritüeller belirleyin, kendinize özel şeyler alın, yapmaktan hoşlandığınız şeyler yapın, eğlenmek için vakit ayırın. Bazen hepimiz hayatımızdaki kişileri mutlu etmek için vaktimizin çoğunu harcıyoruz ve bu kişi hayatımızdan çıktığında ne yapacağımızı bilemiyoruz. Öncelikle kendinizi sevmeyi ve kendinizi beslemeyi unutmayın.

SINIR ÇİZİN

Kendinizi korumak için sınırlar belirlemeyi unutmayın. Eğer hayır demek istediğiniz halde evet diyorsanız, o zaman kendinize saygısızlık yapıyorsunuz demektir. Bazen her ne kadar sınırlar belirlemek zor olsa da kendi içinizden geçenleri dinleyin ve sınırlarınızı koruyun.

KENDİNİZİ YARGILAMAYIN

Ayrılık sizi tam alnınızın ortasından vurduğunda, yas tutmanın beş aşamasını yaşamaya başlarsınız. .Ancak bu acının sizi yıkayıp temizleyeceğinden emin olun. Yas tutmak için kendinize izin verin. Aynı acı verici duyguları, “neden ben” sorularını kendinize defalarca sormanın tuhaf bir şey olmadığını, zamanla bu soruların azalacağını unutmayın. Acı çektiğiniz için kendinizi yargılamayın. Kendinizi kendi şefkatinizle onarın.


 

 

 

Sıradaki haber yükleniyor...