Ayurveda nedir? Yoga bize pandemide ne sağlar?

Birleşmiş Milletler Covid-19 salgınıyla başa çıkmak için yayınladığı önlemler listesinde yoga, nefes ve meditasyonun önemini bir kez daha vurguladı. Yoga ve meditasyon, birlikte uyguladığında zihni dinginleştirmesinin ötesinde sağlığı da korur. Sağlık ve iyileşmenin en eski prensiplerine göre, Ayurveda ve Yoga bize herkesin benzersiz olduğunu ve diğerleriyle aynı şekilde etkilenmeyebileceğini söylüyor. 5 bin yıllık şifa bilimi Ayurveda ve Yoga, sağlığın temeli bağışıklığı güçlendirmede kilit rol oynuyor.

22 Nisan 2020, Çarşamba 11:16 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Pandemide ayurveda ve yoga

Pandemide ayurveda ve yoga

Ayurveda'da hava, su, toprak ve mevsimlerin salgınlara neden olan anahtar faktörler olduğu açıklanır. Bu dört faktör, hayatta kalmanın vazgeçilmez bir parçası. Bu nedenle yapılarındaki herhangi bir bozulma, hastalıkların ortaya çıkmasına neden olurken ölümcül sonuçlar doğurur. Dolayısıyla sağlıklı bir yaşam, hava ve suyun hijyenine bağlıdır. Dünya Sağlık Örgütü bu görüşü destekleyerek iç mekandaki hava kirliliğinin astım, KOAH ve hatta akciğer kanseri gibi hastalıkların başlıca nedeni olduğunu vurguluyor. 

Öyleyse, 'Havayı ve suyu nasıl arıtırım?'

Öyleyse, 'Havayı ve suyu nasıl arıtırım?'

Ayurveda, evlerimizde doğal uçucu yağ difüzörleri veya hava iyonlaştırıcıları kullanmak, saf mum yakmak, adaçayı ve tarçını birlikte yakmak gibi yöntemleri önerir. Suyu arıtma konusunda ise teknoloji devreye giriyor. Su arıtıcıları kullanılabileceği gibi, geleneksel yöntemler de kullanılabilir. Bunlardan biri, suyu kaynatıp güneş ışınlarına maruz bırakmaktır.

Bağışıklığımı nasıl güçlendiririm?

Bağışıklığımı nasıl güçlendiririm?

  • Tarçın ile taze zencefil ve nane çayı içmek sindiriminizi güçlendirmek için etkin bir o kadar da basit bir yöntemdir. Tüm paketlenmiş katkı maddeli atıştırmalıklardan ve dondurulmuş, kızartılmış veya aşırı ekşili yiyeceklerden kaçının.
  • Yemek sırasında su içmeyin. Yemek ve su arasında en az 30 dakika zaman bırakın.
  • Sabah erken uyanın. Geç kalkmak yaşlanmayı hızlandırır ve vücudu donuk ve halsiz yapar. Günde 6-8 saat uyuduğunuzdan emin olun.
  • Dilinizin üzerinde oluşan beyaz tabaka dilinizin çeşitli bakteri ve mantarlara ev sahipliği yaptığı anlamına gelir. Bu yüzden bir dil temizleyicisi ile her sabah dilinizi temizleyin. 

Ağız hijyeni çok önemli

Ağız hijyeni çok önemli

• Yarım çay kaşığı zerdeçalı 5 ml hindistan cevizi yağı ile karıştırın ve karışımı ağzınıza koyun. 10 dakika boyunca ağzınızda çevirin ve tükürün. Birkaç dakika ile başlayın ve yavaş yavaş 10 dakikaya çıkarın. Ağzınızı dezenfekte etmenin en iyi yolu budur.

•Derin nefes al! (Pranayama)

• Beslenmenizde farklı renkli sebzelere yer vererek tabağınızı gökkuşağının renklerinden oluşturun. Meyveler birlikte karıştırılmamalı her bir porsiyonda bir meyve tüketmeyi prensip edinmelisiniz.

• Bağırsaklarınızın her sabah tam olarak boşaldığından emin olun. Bağırsak sağlığı çok önemlidir, kabızlıktan kaçının.

• Ayurveda günlük masajı önerir. Özellikle eklemlerinize ve vücudunuzun ön kısmına susam veya hindistancevizi yağı gibi organik yağlarla kendi kendinize masaj yapabilirsiniz. Hem cildi besleyip nemlendirmiş olursunuz hem de sinir sisteminizi yatıştırır ve lenf sisteminizi desteklemiş olursunuz. Masaj, bağışıklık sisteminizi güçlendirerek vücudunuzun toksinlerden arınmasına yardımcı olur.

Pandemi sırasında uygulanabilecek pratik önlemler

Pandemi sırasında uygulanabilecek pratik önlemler

  • Kekik, sarımsak, karanfil, adaçayı, biberiye vb. gibi anti-mikrobiyal aktiviteye sahip bitki ve bitkileri beslenmenize dahil edin.
  • Corona virüs belirtileri önce boğazda ve burunda görülür. Bu yüzden burun ve boğazdaki mukozanın iltihaplanmasından kaçının.
  • Günde birkaç kez ılık suyla gargara yapın.
  • Bu virüsler daha soğuk ve nemli bir ortamda daha fazla yayılabildiğinden, ıslanmaya ve soğuğa karşı korunun.
  • Sıcak duş alın.
  • Evde pişmiş yemek yiyin.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Karantina günlerinde yemek bağımlılığının 5 nedeni