Az bütçeyle sağlıklı beslenmenin 7 yolu

“Sağlıklı beslenmeyi çok isterdim ama şu anda bunun için bütçem veya zamanım yok” diyenlerden misiniz? Çoğu insan “sağlıklı” olduğunu düşündüğü pahalı meyve suları, tozları ve besinlerle besleniyor. İşte, sağlıklı beslenme için tasarruf etmenin yolları…

21 Ekim 2019, Pazartesi 15:13
A A

posta.com.tr

“Bu kadar az bir bütçeyle sağlıklı beslenmeyi nasıl başarabilirim?” diyenlerdenseniz bütçenize göre sağlıklı beslenmenin ipuçlarını ve birkaç kolay yolunu sizinle paylaşıyoruz. İşte az bütçeyle sağlıklı beslenmenin 7 yolu... 

1. Mevsiminde alışveriş yapın

1. Mevsiminde alışveriş yapın

Bulunduğunuz mevsimin sebze ve meyvelerinin neler olduğunu araştırın. Mevsiminde konserve ya da dondurucuya attığınız yiyecekler sizi ek masraftan kurtaracak. Ancak konserve ve dondurucuda beklettiğiniz besinlerin ne kadar süre dondurucuda bekletilebileceğini de araştırmanız gerekebilir.

Örneğin enginar, lahana, brokoli, fasulye, patlıcan, bezelye, biber, ıspanak, kabak, havuç, mısır, domates, yeşil salata ve kereviz derin dondurucuda 12 aya kadar taze kalabiliyor.

Meyvelerin derin dondurucuda bozulmadan saklanma süreleri ise sebzelere göre değişiklik gösterebiliyor. Derin dondurucuda en uzun süre saklanabilen meyveler; şeftali, karpuz, kavun ve elma. Üzüm ve limonun derin dorucuda taze kalma süresi ise en fazla 3 ay. Derin dondurucuda balık, et ve tavuk ise 6 ay kalabiliyor. Bunları dikkat ederek mevsiminde satın aldığınız yiyeceklerden tasarruf yapabilir aynı zamanda sağlıklı beslenebilirsiniz. 

2. Toplu olarak satın alın

2. Toplu olarak satın alın

Baklagil, tahıl ve fındık gibi gıdaları toplu olarak satın alın. Konserve ürünler, dondurulmuş meyve ve sebzeleri de kampanyaları takip ederek stok yapabilirsiniz. 

3. Kampanyaları takip edin ve indirimlerde satın alın

3. Kampanyaları takip edin ve indirimlerde satın alın

Marketlerdeki kampanyaları takip edin. Tasarruf etmenize yardımcı olacak kupon ve indirimleri kovalayın. Satın alımlarınızda ek indirimler için araştırma yapın. Bir ürüne ihtiyacınız var ve indirimde değilse sakın almayın. Sosyal medyada birçok hesap indirimli alışveriş habercisi olarak size faydalı olabilir. 

4. Yemeklerinizi planlayın ve listenize ekleyin

4. Yemeklerinizi planlayın ve listenize ekleyin

Planlama yapın. Sadece ihtiyacınız olanı satın alın ve tariflerinizi elinizde olan malzemelerle yapmayı deneyin. Örneğin, pişmiş kinoa, akşam yemeği ve sabah püresi için kullanılabilir. Elinizde olan malzemelerle yemek planı çıkarın. Liste size yol gösterecek. 

5. Semt pazarları veya yerel pazarları ziyaret edin

5. Semt pazarları veya yerel pazarları ziyaret edin

Yerel pazarlar veya semt pazarları, markette satılandan daha az bir fiyata mevsimsel ürünler satın almak için harika yerlerdir. Ayrıca, doğrudan yerel çiftliklerden gelen taze ürünleri bulabileceğiniz pazarlar da bulunuyor. 

6. Alışveriş yaparken yanınızda nakit bulundurun

6. Alışveriş yaparken yanınızda nakit bulundurun

Alışverişte nakit kullanmak, gerçekten ihtiyacınız olan şeyler için yalnızca belirli bir miktar para harcamanızı sağlar. 

7. Protein kaynakları satın alın

7. Protein kaynakları satın alın

Bitki bazlı protein kaynaklarına diyetinize eklemek, hayvansal ürünlerden çok daha ucuz olabilir. Bu da ciddi miktarda para tasarrufu yapmanıza yardımcı olabilir. Örneğin: tofu, fasulye türleri, Kinoa, mercimek, yeşil bezelye, soya fasülyesi, fındık ezmesi gibi.

Sıradaki haber yükleniyor...