Az uykuyla nasıl verimli gün geçirilir?

Uzmanlara göre yetişkin biri günde 8 saat uyumalı. Ancak bu her zaman mümkün olmuyor. İş, okul, sınav gibi nedenlerden az uyumak zorunda kalabiliyoruz. Peki az uykuyla, işlerimizi aksatmadan nasıl verimli bir gün geçirebiliriz? Detaylar haberimizde...

14 Eylül 2017, Perşembe 21:34
A A
KENDİNİZİ EGZERSİZ YAPMAYA ZORLAYIN

KENDİNİZİ EGZERSİZ YAPMAYA ZORLAYIN

Sabahları kendinize gelmek için yapılacak en iyi şeylerden biri spordur. Ter atmak sizi daha keskin ve daha uyanık hissettirecektir.

SOĞUK DUŞ ALIN

SOĞUK DUŞ ALIN

Ruh halini, uyanıklığı ve enerjiyi artırdığı gösterilen soğuk bir duşla egzersizi takip edin.

KAHVE İÇİN

KAHVE İÇİN

Aşırıya kaçmayacak miktarda kafein, konsantrasyonunuzu ve zihinsel uyanıklığınızı artırmanıza yardımcı olabilir. Kafeine aşırı duyarlı değilseniz, öğleden sonra başka bir tura -kahve veya yeşil çay- dönmekten çekinmeyin.

ÖNEMLİ İŞLERİNİZİ SABAH HALLEDİN

ÖNEMLİ İŞLERİNİZİ SABAH HALLEDİN

Gününüze öncelik vermeniz kritik önem taşır. Öğleden sonra enerji düşüşü beklenir. Bu nedenle, ilk olarak yapmanız gereken şeylere koyulun.

SAĞLIKLI VE HAFİF YEMEKLER YİYİN

SAĞLIKLI VE HAFİF YEMEKLER YİYİN

Yediğimiz yiyecek, enerji düzeylerimiz üzerinde büyük etkiye sahiptir, bu nedenle az bir uykuyla çalışırken yiyecekleri yakıt olarak kullanın. Genel olarak, kompleks karbonhidratları ve proteinleri enerji düzeylerini artırmak için tercih edin. Bazı canlandırıcı seçenekler arasında dutsu meyveler ve diğer meyveler, çelik-kesim yulaf ezmesi, yumurta, fındık, sebze, yağsız et (ızgara tavuk gibi) ve taze balık (somon gibi) bulunmaktadır. Gün boyu bol miktarda su içtiğinizden emin olun. Ağır yemekler, şeker ve işlenmiş karbonhidratlar durumunuzu daha da kötüleştirecek ve size başınızı yastığa koymak istetecektir.

GÜNÜ BÖLMEK İÇİN DIŞARIDA YÜRÜYÜŞE ÇIKIN

GÜNÜ BÖLMEK İÇİN DIŞARIDA YÜRÜYÜŞE ÇIKIN

Masa başında uykunuz çöktüğünde, kalkın ve 10-15 dakikalık bir yürüyüş için dışarı çıkın. Mola ve güneş ışığı, enerji seviyenizi geri yüklemeye yardımcı olur.

ÖĞLEN ŞEKERLEMESİNE İZİN VERİN

ÖĞLEN ŞEKERLEMESİNE İZİN VERİN

Kısa bir 30 dakikalık şekerlemenin, uyanıklığı artırdığı ve uyku yoksunluğunun etkilerini sınırladığını göstermiştir.

İŞİ ZAMANINDA BIRAKIN

İŞİ ZAMANINDA BIRAKIN

Eğer kaçınabiliyorsanız, bugün fazla mesai koyacağınız o gün olmasın. En önemli görevlerinizi en erken zamanda tamamladınız ve bunu başından sonuna değin yaptınız, bu yüzden kendi arkanıza yaslanın ve paydos verin. Evinize gidin ve rahatlatıcı bir akşamın tadını çıkarın ve umarım bir önceki geceden daha iyi uyursunuz.

Sıradaki haber yükleniyor...
SIRADAKİ HABER Kansızlık ve B12 eksikliğinin belirtileri neler?