Bademi sofralarınızdan eksik etmeyin

Badem tadıyla zaten damaklarımızın baş tacı. Ancak sadece çok lezzetli olmakla kalmayan badem sağlığımız için de birçok fayda sağlıyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Nur Ecem Baydı Ozman, badem tüketmemiz için nedenleri sıralıyor...

01 Şubat 2019, Cuma 08:42 Son Güncelleme:
A A

Bir avuç badem sağlık açısından pek çok fayda sağlıyor. İçeriğinde barındırdığı tekli doymamış yağ asitleri, lif, antioksidanlar ve magnezyum, kalsiyum gibi minerallerle sağlık dostu olan badem tok tutuyor, ara öğünlerde meyve ile tüketildiğinde de kan şekerini dengeliyor. Tok tutmanın, kan şekerini dengelemenin yanı sıra kilo kontrolünü sağlamada ve kötü kolesterolü düşürmede de önemli etkiler bulunan bademin her gün 25 gram yani yaklaşık 20 adet tüketmesini tavsiye eden Beslenme ve Diyet Uzmanı Nur Ecem Baydı Ozman, “5-6 adet badem yaklaşık 1 tatlı kaşığı kadar zeytinyağına eşdeğer kalori içeriyor. Günde yaklaşık 20 adet badem aşmamak gerekir. Ayrıca çiğ badem tüketilmesini öneriyorum çünkü kavurma işlemi badem kabuğunun polifenol içeriğini düşürerek antioksidan özelliğinin azalmasına neden oluyor” diyor. Uzman Ozman, bademin 9 faydasını anlatarak önemli uyarılar ve önerilerde bulundu.

CİLDİ KORUYOR

CİLDİ KORUYOR

Güneşten gelen ultraviyole ışınlar ile oksidatif stres cilde hasar verip erken yaşlanmaya neden olurken, bademde bulunan E vitamini antioksidan içeriği ile serbest radikallerle savaşarak cildi koruyor.


DAMAR SERTLİĞİNİ ÖNLÜYOR

Kötü kolesterolün (LDL) yüksek olması damar sertliğine neden olurken, damar sertliği ise kalp krizi ve inme gibi durumlara yol açabiliyor. Badem E vitamini içeriği le damar sertliğini önlemeye yardımcı oluyor.

KALP HASTALIĞI RİSKİNİ AZALTIYOR

KALP HASTALIĞI RİSKİNİ AZALTIYOR

Kanda kötü kolesterol (LDL) seviyesinin yüksek olması kalp-damar hastalıkları riski ile ilişkilendiriliyor. Her gün yaklaşık 20 adet badem, kötü kolesterolü belirgin şekilde düşürüyor, bu da kişilerin kalp hastalığı riskini azaltıyor.


KANSERE KARŞI KORUYOR

Badem kilo kontrolüne yardımcı olması, antioksidan içeriği ve posa içeriği sayesinde kansere karşı koruyucudur. Hayvanlarla yapılan çalışmalarda badem tüketmenin kolon kanserine karşı koruyucu olabileceği belirtilmiştir.


ZAYIFLAMAYA YARDIMCI OLUYOR

ZAYIFLAMAYA YARDIMCI OLUYOR

Badem karbonhidrattan fakir, yağ ve posadan zengin olması nedeniyle tok tutma özelliğine sahip. Yağ ve posa içeriği le kan şekerini dengede tutmak, tokluk sağlamak ve kabızlığı önlemek gibi etkileriyle kilo kontrolüne yardımcı oluyor.

KAN ŞEKERİNİ DÜZENLİYOR

KAN ŞEKERİNİ DÜZENLİYOR

Badem karbonhidrattan fakir posadan ve yağdan zengin olması sebebi ile tokluk süresini uzatıyor. Ayrıca meyve gibi karbonhidrat içeren yiyeceklerin yanında badem tüketilmesi kan şekerindeki ani dalgalanmaları önlüyor.

KAN BASINCINI DÜŞÜRÜYOR

KAN BASINCINI DÜŞÜRÜYOR

Çalışmalar magnezyum eksikliğinde kan basıncının yükseldiğini ortaya koyuyor. Yüksek kan basıncı ise kronik hipertansiyona neden olabildiği gibi, kalp krizi ve inmeye de yol açabiliyor. Badem içeriğindeki magnezyum le magnezyum eksikliğinin giderilmesine yardımcı olurken, bu risklere karşı koruyor. Ancak kan basıncını yükseltmemesi için tuz le kavrulmamış çiğ olanlarının tercih edilmesi gerekir.

KABIZLIĞI ÖNLEMEDE ETKİLİ

KABIZLIĞI ÖNLEMEDE ETKİLİ

Yağlı yiyecekler bağırsaklardaki kasların kasılıp gevşemesine yardımcı olarak bağırsak hareketlerinin artmasına neden olur. Posadan zengin yiyecekler se bağırsağa su çekerek bağırsak hareketlerini artırıyor. Badem, içeriğinde bulunan yağlar ve posa sayesinde kabızlığa iyi geliyor.

KEMİKLERİ GÜÇLENDİRİYOR

KEMİKLERİ GÜÇLENDİRİYOR

Kemik sağlığı için yeter kadar kalsiyum ve magnezyum tüketimi önemli. Özellikle süt ve yoğurt tüketmeyen ya da vegan kişilerde badem tüketim magnezyum ve kalsiyum içeriği le eksikliklerin giderilmesine yardımcı olarak kemikleri güçlendiriyor.

Sıradaki haber yükleniyor...