Bağırsaklarınızı mutlu edecek 5 besin

Bedenimizin ikinci beyni sayılan bağırsaklar, sağlıklı ve mutlu bir vücut için etkili olan milyarlarca yararlı bakteriyi içeriyor. Pek, sağlıklı bir bağırsak florası için ne tür besinler tüketmek gerekiyor? Uzman Diyetisyen Nilay Keçeci Arpacı, bağırsakları temizleyerek, sindirim ve boşaltım sistemini düzenleyen besinler hakkında bilgi veriyor.

24 Nisan 2019, Çarşamba 12:31
A A
KEMİK SUYU

KEMİK SUYU

Kemik suyu bağırsak duvarlarını onarıyor

Bağırsaklar normal fonksiyonlarını sürdürürken bakteri, toksin, virüs, ağır metal gibi birçok zararlı madde le karşı karşıya kalabilir. Bunun için bağırsakların güçlendirilmesi gerekir. Sağlıklı bir bağırsak florasında kemik sularının önemli bir rolü vardır. Vitamin ve minerallerin dışında jelatin, doğal yağlar ve sağlıklı aminoasitler içeren kemik suyu bağırsakların onarılması ve güçlenmesi için oldukça faydalıdır. Kemik suları, yemeklere ve çorbalara eklenerek tüketilebilir.

PIRASA

PIRASA

Pırasa yararlı bakterilerin çoğalmasını sağlıyor

Bağırsak sağlığı için vücuttaki yararlı bakterilerin arttırılmasını gerekir. Yararlı bakterilerin arttırılmasında lif içeren doğal besinler en önemli yardımcılardır. Kış aylarının vazgeçilmez besini pırasa, bir çeşit lif olan nülin vücuda çokça sağlar. İnsülin; bağırsaklarda sağlıklı bakterilere dönüşen, iyi bakterilerin beslenip, çoğalması için önemli bir maddedir.

ANTEP FISTIĞI

ANTEP FISTIĞI

Antep fıstığı, bağırsak hareketlerini hızlandırıyor

Antep fıstığı, lezzetinin yanı sıra bağırsaklar için tam bir sağlık deposudur. Bağırsak kaslarının güçlenmesi, düzenli çalışması konusunda oldukça etkilidir. Gün içerisinde ara öğün olarak 12-15 adet tüketilen Antep fıstığı, günlük lif miktarını sağlar ve yararlı yağ asitleriyle de bağırsak hareketlerini hızlandırır. Yapılan son araştırmalar ara öğünde tüketilen lif içeriği yüksek atıştırmalık besinlerin, bağırsaklardaki yararlı bakterilerin artmasına destek olduğunu göstermektedir. Antep fıstığı gibi polifenol içeren besinler bağırsaklardaki iyi bakteriler arttırıp kötü bakterilerin azalmasına destek olur.

ÇİĞ SARIMSAK

ÇİĞ SARIMSAK

Çiğ sarımsak güçlü bir savunma mekanizması oluşturur

Sağlıklı bir vücut için öncelikle sindirim sistemini iyileştirmek gerekir. Bu konuda antibiyotik etkisi yaratan sarımsak en önemli yardımcılardandır. Sarımsak, içerdiği pek çok vitamin ile bağırsaklarda bir savunma mekanizması oluşturur. Sebze ile pişirilen yemeklerde pişmeye yakın atılan 1 baş sarımsak ya da yemeklerin yanında tüketilen çiğ sarımsak bağırsakları temizler ve problemler engeller. Sarımsağın olabildiğince çiğ tüketilmesinde fayda vardır. Eğer pişirilecekse de ısı 60 dereceden fazla olmamalıdır; çünkü yüksek ısı içerisindeki etken ve önemli bir madde olan “Allicin” yok edebilir.

LAHANA TURŞUSU

LAHANA TURŞUSU

Doğal bağırsak temizleyicisi lahana turşusu

Ev ortamında ve az tuzlu olarak oluşturulan lahana turşusu bağırsaklar için doğal temizleyicilerden biridir. İçerğndek vitaminler ve minerallerle faydalı bir kış sebzesi olan lahana; pişmiş, çiğ ya da turşu olarak tüketildiğinde bağırsakları temizleyen ve sağlıklı çalışmasını sağlayan güçlü bir probiyotik kaynağıdır. Aynı zamanda zengin bir lif kaynağı olan lahana; bağırsak hastalıklarına karşı da koruyucu özelliktedir. Ev turşusunu kurarken tuz yerine sirke tercih edilmesi daha doğru olacaktır.

Sıradaki haber yükleniyor...