Bağışıklık sistemini güçlendiren 15 gıda

Vücudunuzu belirli yiyeceklerle beslemek, bağışıklık sisteminizi güçlü tutmanıza yardımcı olabilir. Soğuk algınlığı, grip ve diğer enfeksiyonları önlemenin yollarını arıyorsanız, yemeklerinizi bu 15 güçlü bağışıklık sistemi güçlendiricisini içerecek şekilde planlayın.

25 Eylül 2021, Cumartesi 14:29 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

  • Çoğu insan soğuk algınlığına yakalandıktan sonra doğrudan C vitaminine döner . Çünkü bağışıklık sisteminizi güçlendirmeye yardımcı olur.
  • C vitamininin enfeksiyonlarla savaşmanın anahtarı olan beyaz kan hücrelerinin üretimini arttırdığı düşünülmektedir.
  • Hemen hemen tüm narenciye meyveleri C vitamini bakımından yüksektir.

Vücudunuz onu üretmediği veya saklamadığı için, sağlığınız için günlük C vitaminine ihtiyacınız vardır 

  • kadınlar için 75 mg
  • erkekler için 90 mg

Takviyeleri tercih ederseniz, günde 2.000 miligramdan (mg) fazla almaktan kaçının.


Narenciye meyvelerinin herhangi bir meyve veya sebzenden daha fazla C vitaminine sahip olduğunu düşünüyorsanız, tekrar düşünün. 

Kırmızı dolmalık biber narenciyeden neredeyse 3 kat daha fazla C vitamini içerir (127 mg)


Bağışıklık sisteminizi güçlendirmenin yanı sıra, C vitamini sağlıklı cildi korumanıza yardımcı olabilir .

Vücudunuzun A vitaminine dönüştürdüğü beta karoten, gözlerinizin ve cildinizin sağlıklı kalmasına yardımcı olur.




Brokoli , vitamin ve minerallerle doludur. A, C ve E vitaminlerinin yanı sıra lif ve diğer birçok antioksidanla dolu brokoli, tabağınıza koyabileceğiniz en sağlıklı sebzelerden biridir.

Besin değerlerini yüksek tutmanın anahtarı, onu mümkün olduğunca az pişirmek - ya da daha iyisi, hiç pişirmemektir


Buharda pişirmenin yiyeceklerde daha fazla besin maddesi tutmanın en iyi yolu olduğunu göstermiştir .

  • Sarımsak dünyadaki hemen hemen her mutfakta bulunur. Yemeklere biraz çinko katar ve sağlığınız için olmazsa olmazlardandır.
  • Sarımsak, arterlerin sertleşmesini de yavaşlatabilir ve kan basıncını düşürmeye yardımcı olduğuna dair zayıf kanıtlar vardır.
  • Sarımsağın bağışıklık arttırıcı özellikleri , allisin gibi kükürt içeren bileşiklerin yoğun konsantrasyonundan geliyor gibi görünüyor.

  • Zencefil iltihabı azaltmaya yardımcı olabilir, bu da boğaz ağrısını ve iltihaplı hastalıkları azaltmaya yardımcı olabilir .
  • Zencefil mide bulantısına da yardımcı olabilir .
  • Zencefil kronik ağrıları azaltmak içinde etkilidir.
  • Kolestrol düşürücü etkilere sahiptir.

Ispanak , sadece C vitamini açısından zengin olduğu için değil, aynı zamanda bağışıklık sistemlerimizin enfeksiyonlarla savaşma yeteneğini artırabilecek çok sayıda antioksidan ve beta karoten ile doludur.

  • Brokoli gibi, ıspanak da besinlerini korumak için mümkün olduğunca az pişirmek sağlıklısıdır. 
  • Bununla birlikte, az pişirme, A vitamininin emilmesini kolaylaştırır ve bir anti- besin olan oksalik asitten salınmasına izin verir . 

Probiyotik zengini yoğurtlar ve özellikle ev yoğurdu bağışıklı sistemini güçlendirmenin bir diğer yoludur. Bu kültürler, hastalıklarla savaşmaya yardımcı olmak için bağışıklık sisteminizi uyarabilir.

Yoğurt da harika bir D vitamini kaynağıdır.

D vitamini, bağışıklık sistemini düzenlemeye yardımcı olur ve vücudumuzun hastalıklara karşı doğal savunmasını güçlendirdiği düşünülmektedir.

Soğuk algınlığını önleme ve soğuk algınlığıyla savaşma söz konusu olduğunda, E vitamini C vitaminine göre daha geride kalır ancak bu güçlü antioksidan, sağlıklı bir bağışıklık sisteminin anahtarıdır.

  • Badem gibi kuruyemişler E vitamini kaynağıdır ve sağlıklı yağlar içerir.
  • Yetişkinler günlük olarak yaklaşık 15 mg E vitaminine ihtiyaç duyar.
  •  Yarım fincan badem (yaklaşık 45 tane) günlük E vitamini ihitacınızın tamamını karşılar.

Ayçiçeği tohumları fosfor , magnezyum ve B-6 ve E vitaminleri de dahil olmak üzere besinlerle doludur.

Ayçiçeği tohumları da selenyumda inanılmaz derecede yüksektir.

Yaklaşık 50 gr ay çekirdeği günlük selenyum ihtiyacınızı karşılar.

Bu, parlak san bir, acı baharat bir anti-inflamatuar olarak yıllardır osteoartrit ve romatoid artrit . kullanılmaktadır.

Zerdeçala kendine özgü rengini veren yüksek konsantrasyondaki kurkuminin, egzersize bağlı kas hasarını azaltm aya yardımcı olabileceğini gösteriyor.

Hem yeşil hem de siyah çaylar , bir tür antioksidan olan flavonoidlerle doludur.

Yeşil çay aynı zamanda iyi bir amino asit L-theanine kaynağıdır . L-theanine, T hücrelerinizde mikropla savaşan bileşiklerin üretimine yardımcı olabilir.

  • Papaya , C vitamini yüklü bir başka meyvedir.
  • Tek bir orta boy meyvede günlük önerilen C vitamini miktarını karşılar.
  • Papayalar , tümü genel sağlığınız için faydalı olan yeterli miktarda potasyum , magnezyum ve folat içerir.

  • Papayalar gibi kivi de doğal olarak folat, potasyum, K vitamini ve C vitamini dahil olmak üzere bir ton temel besinle doludur .
  • C vitamini, enfeksiyonla savaşmak için beyaz kan hücrelerini güçlendirirken, kivinin diğer besinleri vücudunuzun geri kalanının düzgün çalışmasını sağlar.

Hasta olduğunuzda ve tavuk çorbasına uzandığınızda, kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlayan plasebo etkisinden daha fazlasıdır. Çorba, soğuk algınlığı semptomlarını iyileştirebilecek inflamasyonu azaltmaya yardımcı olabilir.

  • Tavuk ve hindi gibi kümes hayvanları, B-6 vitamini bakımından yüksektir 
  • Vitamin B-6, vücutta meydana gelen birçok kimyasal reaksiyonda önemli bir oyuncudur. Yeni ve sağlıklı kırmızı kan hücrelerinin oluşumu için de hayati önem taşır .
  • Tavuk kemiklerini kaynatarak yapılan et suyu , jelatin, kondroitin ve bağırsak iyileşmesi ve bağışıklık için yararlı olan diğer besinleri içerir.

Çinko, diğer birçok vitamin ve mineral kadar dikkat çekmez, ancak bağışıklık hücrelerimizin amaçlandığı gibi çalışabilmesi için vücudumuzun buna ihtiyacı vardır.

Günlük çinko ihtiyacı:

  • Yetişkin erkekler için 11 mg
  • Çoğu yetişkin kadın için 8 mg


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Diyette tam buğday ekmeği yemenin faydaları