Bağışıklık sistemini güçlendiren yiyecekler

Dünyada görülen corona virüs ve diğer salgınlar yavaş yavaş ülkemizde de görülmeye başladı ve doğal olarak bağışıklık sistemini güçlendiren yiyecekler ve içecekler de merak konusu olmaya başladı. Birçok hastalığa karşı önlem almanın yolu sağlıklı yiyecekler ve içecekler tüketmekten geçer. Eğer siz de bağışıklık sistemini güçlendiren yiyecekleri merak ediyorsanız haberimize göz atın.

20 Mart 2020, Cuma 16:58 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1- Günlük yeterli düzeyde protein tüketin

1- Günlük yeterli düzeyde protein tüketin

Bağışıklık sistemini güçlendirmekte en işe yarar besin gruplarının başında protein yer alır. Günlük protein ihtiyacınızı tüketmeye özen gösterin. Yumurta, et gibi besinleri günlük diyet listenize ekleyin.


2- Omega 3 ve Omega 9 almaya özen gösterin

2- Omega 3 ve Omega 9 almaya özen gösterin

Omega 3 özellikle deniz ürünlerinde bolca bulunur. Omega 9 ise keten tohumu, semiz otu ve cevizde bulunur. Günlük beslenme listenize bu besinleri eklerseniz bağışıklık sisteminizi güçlendirebilirsiniz.

3- Şok diyetlerden uzak durun

3- Şok diyetlerden uzak durun

Bağışıklık sisteminizi güçlendirmeniz gereken şu dönemlerde tek tip beslenilen diyetlerden uzak durun. Günlük almanız gereken protein ve karbonhidrat ihtiyacınızı yeterli düzeyde almaya dikkat edin.


4- Yeterli kaloriyi aldığınızdan emin olun

4- Yeterli kaloriyi aldığınızdan emin olun

Günlük beslenmenizde vücut kitle endeksinize uygun beslenin. Günlük kalori ihtiyacınızın altında beslenmemeye dikkat edin. Bu sayede enerjiniz yeterli düzeyde olur ve bağışıklık sisteminiz de dolaylı yoldan güçlenmiş olur.

5- Her gün meyve ve sebze tüketin

5- Her gün meyve ve sebze tüketin

Meyve ve sebzelerde bulunan vitamin ve mineraller sayesinde bağışıklık sistemi güçlenir ve vücudunuzun salgınlara karşı koruyuculuğu artırır.


6- Yoğurt tüketmeye özen gösterin

6- Yoğurt tüketmeye özen gösterin

Özellikle ev yapımı yoğurtlar yüksek probiyotik bakteriler, proteinler, D ve B vitaminleri, kalsiyum, Omega-3 gibi süper yağlar içerir. 


7- Ara öğünlerinizi kuruyemişlerle değerlendirin

7- Ara öğünlerinizi kuruyemişlerle değerlendirin

Ara öğünlerde kuruyemiş yemek, vücudunuza ve bağışıklık sisteminize fayda sağlar.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Bağışıklık sistemini güçlendiren içecekler