Bahar yorgunluğunu üzerinizden atmanın yolları

Doğa uyandı, artık bahar kendini iyice hissettiriyor. Ama karantina sürecinin ve bahar aylarının beraberinde getirdiği etkiler, halsizlik ve yorgunluk gibi fiziksel sorunların yanı sıra endişe ve tükenmişlik sendromu gibi psikolojik sorunlara da yol açabiliyor. İşte size corona virüs döneminde baharın getirdiği yorgunluğa iyi gelecek öneriler.

15 Mayıs 2020, Cuma 08:59 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Stresten uzak durun

Stresten uzak durun

Stres bahar yorgunluğuna katkıda bulunur. Stresinizi artıracak haberler yerine, enerjinizi yüksek tutacak programları ya da hesapları takip edin. Boş zamanlarınızı sizi geliştirecek, hem ruhsal hem de fiziksel sağlığınıza katkı sağlayacak, motivasyonunuzu da artıracak hobilere ayırın.

Uykuyu ihmal etmeyin

Uykuyu ihmal etmeyin

Düzenli uyku, vücut sistemlerini yavaşlatarak ve rahatlatarak, kendimizi daha güçlü hissetmemizi sağlar. Ayrıca düzenli uyku bahar yorgunluğunun yanı sıra birçok fiziksel ve psikolojik hastalığın da önüne geçen önemli bir faktördür. Günde en az 7-8 saat uyumanız gerektiğini unutmayın.

Vitamin desteği alın

Vitamin desteği alın

Hem fiziksel hem de psikolojik yorgunluğun önüne geçmek için, vücudunuzda eksik olan vitaminleri almanız bu dönemi fazla ağır hissetmeden atlatmanıza yardımcı olacaktır. Özellikle içerisinde C ve B vitaminleri, potasyum ve çinko içeren besinleri tüketmeye özen gösterin.

Sıcak-soğuk dus. alın Son olarak yeniden sıcak su ile

Sıcak-soğuk dus. alın Son olarak yeniden sıcak su ile

İlk olarak birkaç dakika istenilen derecede sıcak su ile duş alın. Sonra birkaç dakika soğuk suyla (10-15 derece arasında) duşu sürdürün. Son olarak yeniden sıcak su ile duş alın. Kontrast duş ya da zıt duş alma tekniği, kan dolaşımının hızlanmasını sağlayarak, vücut direncini artırır.

Doğru nefes alın

Doğru nefes alın

Vücudun gereksinimi olan oksijeni almak bahar yorgunluğunu engelleyecek önemli bir adımdır. Bunun için yapılması gereken ise doğru nefes almaktır. Oksijen ihtiyacınızı pencerede giderebilirsiniz. Evinizi de sık sık havalandırın.

Spor yapın

Spor yapın

İlkbahar yorgunluğunun önüne geçmenin bir diğer yolu da düzenli olarak spor yapmaktır. Eğer spor yapamıyorsanız mümkün olduğunca ev içinde hareket etmeye çalışın. Her fırsatta hareket etmeniz gerektiğini unutmayın.

Canlanan doğanın taze havasını, balkonlardan ya da evdeki pencereden almayı ihmal etmeyin.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER İshalde en etkili korunma el hijyeni