Bahçeşehir Okulları akademik altyapısını güçlendirerek büyüyor

Bahçeşehir Okulları akademik altyapısını güçlendirerek büyüyor

Uyguladığı eğitim modelleriyle Türkiye’de eğitim camiasına öncülük eden Bahçeşehir Okulları, bilimsel veriye dayalı eğitim anlayışıyla yenilikçi eğitim yaklaşımını sağlam bir akademik altyapı üzerine kuruyor

22 Aralık 2016, Perşembe 17:54 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Akademik altyapısını bilimsel veriye, bilimsel araştırmalara ve dünyadaki akademik gelişmeler ışığında yapılandırarak STEM+A, Master 6, Kişiye Özgü Öğretim Modeli (KÖM), Çift Dilli gibi eğitim sistemlerini Türkiye’ye kazandıran Bahçeşehir Okulları, organizasyon yapısını ve üst yönetim kadrosunu akademik boyutta güçlendirdi. 

2017’de 30 yeni kampüs

BUEK Başkanı Enver Yücel; Bahçeşehir Okulları olarak geçtğimiz yıl yaptığımız işlerin başında yatırımlarımız geldi. 2016 yılında 20’ye yakın kampüs açılışı yaptık. Yaklaşık olarak 250 milyon dolarlık bir yatırım gerçekleştirdik ve 2 binin üzerinde de istihdam sağladık. 2017’de 350 milyon dolarlık yatırımla birlikte 30 okul açılışımız olacak. Türkiye’nin illerinden ziyade ilçelerine kadar ineceğiz. Türkiye’de kaliteli eğitimi her noktaya ulaştırmaya çalışacağız. 


Bahçeşehir Okulları’ndan Akademik Birimler Kurulu 

“Okullarımızın sayısı arttıkça; içeriğe ve eğitim kalitemize yatırımlarımızdan çok daha fazla önem veriyoruz. Eğitimin süresinden ziyade eğitimin içeriğine önem veriyoruz. İçeriğimizin daha kaliteli olabilmesi için akademik camiadan ve dünyanın önde gelen eğitim kurumlarından destekler alıyoruz. Bahçeşehir Okulları olarak önümüzdeki yıl Akademik Birimler Kurulunu kurarak daha fazla içerik hazırlanıp, bilimsel veriye dayalı eğitim anlayışına daha fazla önem veren ve bunları da uygulamacılarla birlikte iç içe bir şekilde hayata geçirecek bir yapılanmaya gidiyoruz. Genel müdürlüğümüzde görev alan ekibimiz. Genel Müdürlüğümüzde AR-GE faaliyetlerinin de yapılabileceği bir yapı oluştu. Dünyanın birçok ülkesi ve Türkiye’nin akademik camiasından önemli işler yapan isimleri de bu kurula kattık.  Kurulun başkanlığına da Doç. Dr. Sencer Çorlu’yu getirdik. Bir diğer önemli isim de PISA’nın Başkanı Andreas Schleicher’dir. Dünyanın önde gelen üniversitelerinden profesörler ve üniversitemizdeki arkadaşlarımızdan oluşan bir kurul oluşturduk. Eğitim içeriğine yönelik daha fazla araştırma yapacağız. Türkiye’nin hangi bölgesinde hangi konular, hangi dersler olabileceğini, yaptığımız bu uygulamaların akademik verilerinin araştırmalarına kadar gidip yaptığımız işin değer ve önemini görerek yolumuza devam edeceğiz” dedi.

Hedef daha kaliteli eğitim

BUEK Başkanı Enver Yücel; “Yeni yatırımlar bizim için zor değil, Türkiye’deki eğitim sektörüne baktığımızda; Türkiye’nin bütçesi eğitime gidiyor hatta bu sene savunmaya ayrılan bütçeden çok daha fazlası eğitime ayrıldı. Bunun karşılığını alabiliyor muyuz? Harcanan parayla daha kaliteli ürün alabilir miyiz? Bunun yollarını bulmamız lazım. Eğitim sektörünün sadece devlet eliyle uygulanacak bir iş olmadığını dünya kabul etmiş durumda. Gerek vakıflar gerek devlet okulları hep birlikte eğitim veriyor olması lazım. Eğitimi kimin yaptığı değil, eğitimin ne kadar kaliteli yapıldığı önemlidir.  Eğitimi; ister özel ister devlet, kim yaparsa yapsın önemli olan eğitimin kalitesidir. Ama hiçbir çocuk bir diğerinden daha farklı bir eğitim almamalıdır. Kaliteli eğitim her çocuğun hakkıdır ve ona göre politikalar geliştirilmelidir.  20 yıl sonra artık gelişen dünyada devlet eğitimi kendisi yapmayacak, aracılarına yaptıracaktır. Çin bugün Amerikan üniversiteleri ve özel okullarla doldu. Eğitimde çeşitliliği getireceğiz. Bu çeşitliliği kendi okullarımızda da uygulayacağız ve yolumuza bu şekilde devam edeceğiz” şeklinde konuştu. 

Eğitimde öncü rol model 

Yücel; “Bugüne kadar, dünyada eğitim alanında olup bitenleri de ülkemize getirme gayretinde olduk. Bundan sonra da böyle olacağız. Eğitim alanında yatırımlarımızla her zaman öncü olmaya çalıştık. Bu alandaki çalışmalarımızdan kısaca bahsetmek gerekirse; sizin de bildiğiniz gibi 3 yıl önce kodlama eğitimini başlattık ve Milli Eğitim Bakanlığı da kodlamayı müfredatlara koydu. Önümüzdeki yıllarda da Türkiye’de okullarda kodlama eğitiminin verileceği duyurusu yapıldı. Kodlamayla ilgili çalışmalarımız sadece ders vermekle sınırlı değil yayınlarımız, kitaplarımız mevcut. Kodlama eğitimini artık anaokulundan itibaren veriyoruz. Bunun yanı sıra; çift dilli eğitimi daha da geliştirdik ve okullarımızda bu eğitimi veriyoruz. İngilizce’yi anaokulundan itibaren başlatıyoruz. Kişiye özgü öğretim sistemini de her geçen gün kalitesini artırmak için çalışıyoruz. Bunu yaparken hedefimiz: artık dünyada gelişen eğitim trendi bu yönde. Fabrikasyon eğitim yerine kişiselleştirilmiş eğitim yapılması hedefleniyor. Günümüz teknolojisiyle her bir öğrenciyi değerlendirmek, her bir öğrencinin hedeflerini söylemek mümkün. Bu sebeplerden dolayı kişiye özgü öğretim sistemimizin kalitesini her geçen gün daha da artırıyoruz” dedi. 

Öğrencileri geleceğin dünyasına hazırlayan eğitim modellerinin tespit edilmesi, ülkemize uyarlanması ve tüm Bahçeşehir Okulları kampüslerinde aynı şekilde uygulanabilmesinin ardındaki yoğun akademik süreci desteklemek ve akademik altyapıyı güçlendirmek için Akademik Birimler Kurulu oluşturuldu. Doç. Dr. Sencer Çorlu başkanlığında çalışmalarına başlayan Akademik Birimler Kurulu’nda Dr. Özge Aslan (Bahçeşehir Okulları Genel Müdür Yardımcısı), Hale Güneş (Bahçeşehir Okulları Genel Müdür Yardımcısı) ve Yrd. Doç. Dr. Çağla Garipağaoğlu (BAU Eğitim Bilimleri Fakültesi, PDR Bölüm Başkanı) yer almakta. 

Bahçeşehir Üniversitesi işbirliğiyle Akademik Danışma Kurulu 

Akademik Birimler Kurulu icraatlarına destek vermek, akademik altyapıyı güçlendirmek ve Bahçeşehir Okulları’nda uygulana eğitim sistemlerini belirlemek üzere BAU Eğitim Bilimleri Fakültesi desteğiyle Akademik Danışma Kurulu oluşturuldu. Türkiye’de bir ilk olarak ulusal ve uluslararası alanının önde gelen isimlerinden oluşan danışma kurulu, anaokulundan liseye kadar eğitim sisteminin belirlenmesinde ve uygulanmasında aktif rol oynayacak. Bahçeşehir Okulları Akademik Danışma Kurulu’nda Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Müdürü Yrd. Doç. Dr. Sinem Vatanartıran, Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dekanı Şirin Karadeniz, Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dekan Yardımcısı Yard. Doç. Dr. Enisa Mede, New York Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Robert Capraro, OECD Education and Skills Direktörü Andreas Schleicher ve Yard. Doç Dr. Yavuz Samur yer almakta.

PISA’da ülkelerin sıralaması değil altta verilen mesaj önemli

Doç. Dr. Sencer Çorlu; “Kısa süre önce gündemimizde yer alan ve eğitim alanı için oldukça önemli olan PISA’daki sonuçları sadece sıralama olarak yorumlamak doğru bir veri olmayacaktır. Çıkan sonuçları geniş bir veri setidir ve o veri setini doğru şekilde okumak gerekiyor. Sadece ülkelerin sıralamaları değil arkasında verilen mesajları da doğru şekilde yorumlamak gerekiyor. Biz eğitimciler olarak bir sınav yaptığımızda, hem kendi öğretmenliğimiz hem de öğrencilerimizin gelişimi adına bu sınav sonuçlarından ne öğreniriz diye bakarız. PISA’yı ülkeler sıralaması şeklinde yorumlamak ve aynı şekilde öğrencileri sıralamak eğitimcilerin işi değil. PISA’nın özellikle bize söylediği şeylerden belki de en başında; Türkiye’nin iyi yaptıkları şeyler neler? Türkiye’nin kötü yaptığı şeyler neler? Aynı şekilde Diyarbakır’daki bir okulun iyi yaptığı şeyler neler? İstanbul’daki bir okulun iyi yaptğı şeyler neler? Buradaki yerel çok çok önemli eğitim araştırmaları ya da o konuda araştırma yapabilmek o konuda  bir politika geliştirebilmek de ciddi şekilde yerele bir mesaj vermek de ayrıca mümkün olabilir. Problemleri hızlı bir şekilde çözmeye çalışmak yerine daha sabırlı olarak yerelden beslenen şekilde çözebilmek gerekiyor. Bahçeşehir Okulları’nın global okul vizyonu ve dünyada olan gelişmeleri takip edebilmek ama yerel ve global dengesini çok dikkatli bir şekilde tutturabilmek gerekiyor. Dünyada yaşanan gelişmeleri bir süzgeçten geçirmeden almak değil, onu bizim kendi şartlarımıza uygun bir şekilde ve Türkiye’nin iyi yaptığı şeyleri dikkate alarak yorumlayabilmek gerekiyor” şeklinde konuştu. 

Ar-Ge merkezinde araştırma teknili geliştirilecek

Çorlu; “4 yıl önce çok sevdiğim hocam aynı zamanda bizim danışma grubumuz üyelerinde Robert Caprano, Türkiye’ye geldiğinde söylediği şeylerden bir tanesi, “çok güzel şeyler yapıyorsunuz, ama bunların bir araştırma tekniği yok.” Bu işe yarıyor mu? yaramıyor mu? Genel merkezimizin AR-GE görevi özellikle bu temel üzerine inşa edilecek. Bu; hem akademisyen, öğretmenlikten gelen akademisyenden hem de uygulamanın içindeki uygulayıcılar, bölüm başkanları, öğretmenler ile beraber çalışabilmek ile mümkün. Bahçeşehir Okulları’nda artık dünya çapında işler yapılıyor” dedi.

Akademik Birimler Kurulu Başkanı Sencer Çorlu 

BAUSTEM Merkezi Direktörü ve Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi'nde öğretim üyesi Doç. Dr M. Sencer Çorlu, Boğaziçi Üniversitesi Matematik Öğretmenliği Bölümü’nü bitirdikten sonra International School of Lausanne da dahil olmak üzere Türkiye ve yurt dışında özel okullarda matematik, fen bilgisi ve teknoloji öğretmenliği yapmıştır. 
Doktorasını tamamladığı Texas A&M Aggie STEM Center bünyesinde öğretmen eğitimi programları geliştirmiş ve yürütmüştür. Sonrasında Bilkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü'nde 2012-2016 yılları arasında görev yapmış ve Türkiye'nin önde gelen özel okullarında görev yapan birçok matematik öğretmeninin yetiştirilmesine katkıda bulunmuştur. 
Başlıca uzmanlık alanı matematik öğretmen eğitimi olan Çorlu'nun, 20’nin üzerinde makalesi akademik dergilerde yayımlanmıştır. Ayrıca, KUYEB-ESTP ve TURJE dergilerinin alan editörlüklerini ve öğretmenlere yönelik aktivite örnekleri içeren STEM-FeTeMM Eğitimi kitap serisinin editörlüğünü yapmaktadır.
 

Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Pandeminin gölgesinde erken kayıt