Baklanın 8 mucizevi faydası

Folik asit, manganez, bakır, fosfor, demir ve potasyum açısından da oldukça zengin bir besin olan baklanın faydalarını biliyor muydunuz? Diyetisyen ve Fitoterapist İrem İmrağ, baklanın faydaları hakkında önemli bilgiler verdi

28 Mayıs 2019, Salı 15:15 Son Güncelleme:
A A

Baklagiller familyasından olan bakla mevsimin kıştan bahara döndüğünün ilk müjdecilerindendir. Ege, Marmara ve Akdeniz bölgesinde yetişen bakla mutfağımızda taze, iç veya kuru olarak tüketilir.

 

BAKLANIN BESİN DEĞERİ NEDİR?


Bitkisel protein oranı yüksek olan bakla vitamin, mineral ve lif açısından oldukça zengindir.


Gelin bir de baklanın faydalarına göz atın...


1 bardak (170 gram ) pişmiş bakla 187 kalori, 33 gram karbonhidrat, 13 gram protein, 9 gram lif ve 1 gramdan az yağ içerir.

1- PARKİNSON'UN SEMPTOMLARINI HAFİFLETİR

1- PARKİNSON'UN SEMPTOMLARINI HAFİFLETİR

Parkinson hastalığı dopamin üreten beyin hücrelerinin ölümüne sebep olduğundan Parkinson hastalarında düşük dopamin seviyesi görülür. Vücutta dopamine çevrilen bir nörotransmitter olan levodopa açısından oldukça zengin olan bakla, bu hastalığım semptomlarını hafifletir.

2-DOĞUM ANOMALİLERİNİ ÖNLER

2-DOĞUM ANOMALİLERİNİ ÖNLER

Omurilik ve beyin gelişimi açısından oldukça önemli olan folik asit nöral tüp defektini önlediğinden hamile annelerin mutlaka alması gereken bir vitamindir. Folik asit içeriğiyle zengin olan bakla sağlıklı fetal gelişimi destekler.

3-İMMÜN SİSTEMİ GÜÇLENDİRİR

3-İMMÜN SİSTEMİ GÜÇLENDİRİR

Serbest radikallere savaşarak vücudu oksidatif strese karşı koruyan antioksidanlar açısından oldukça zengin olduğundan bağışıklık sistemini güçlendirir.

4-KEMİK SAĞLIĞINI KORUR

4-KEMİK SAĞLIĞINI KORUR

Manganez ve bakır açısından zengin olan bakla, kemik kaybını önler.

5-KANSIZLIĞI ÖNLER

5-KANSIZLIĞI ÖNLER

Demir eksikliği yorgunluk, güçsüzlük, baş dönmesi ile karakterize olan kansızlığa yol açar. Demir açısından zengin olan bakla kandaki demir seviyesini artırarak kansızlık semptomlarının hafiflemesini sağlar. Baklanın içeriğindeki demirin daha iyi emilimi için C vitamini içeren gıdalarla birlikte alınması çok daha iyi olacaktır.

6- YÜKSEK KAN BASINCINI ÖNLER

6- YÜKSEK KAN BASINCINI ÖNLER

İçeriğindeki magnezyum ve potasyum sayesinde yüksek kan basıncını önler ve kalp sağlığını korur.

7-KİLO VERMEYE YARDIMCI OLUR

7-KİLO VERMEYE YARDIMCI OLUR

Protein ve lif açısından oldukça zengin olan bakla doygunluk hissini artırarak gün içerinde alınan kalori miktarını azaltacağından kilo vermeye yardımcı olur.

8-KOLESTEROLÜ DÜŞÜRÜR

8-KOLESTEROLÜ DÜŞÜRÜR

İçeriğindeki çözünebilir lif sayesinde kolesterol seviyesini düşürür.

Sıradaki haber yükleniyor...