Bal ile ödem atamanın 8 etkili yolu

Yaz geldi, yaz sıcağıyla birlikte vücutlarımız daha fazla ödem tutuyor. Ödem atmak için ne içmeli sorusu gündeme geldiğinde ise pek çok hastalığın tedavisinde yardımımıza koşan bal, yine karşımıza çıkıyor. Ödem atmak için ilaç kullanmak elbette bir seçenek olsa da doğal yöntemler varken kimyasal ürünlere yönelmek en büyük hatalardan biri. Hızlı ödem söktürücü özelliğiyle bilinen bal, ödem atmak zayıflatır mı sorusunu da cevaplıyor. Yüzdeki ödemi atmak için kozmetiklere yöneldiniz ama çözüm alamadıysanız bir de balı deneyin. Karatede siyah kuşak sahibi bir profesyonel sporcu olan Türkiye’nin Bal Gurmesi Ahmet Bağran Aksoy, ödemlerinden kurtulmak isteyenlere ve spor yapanlara bal tüketimi hakkında önemli bilgiler veriyor.

12 Haziran 2020, Cuma 15:53 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Öncelik su

Öncelik su

Yaz aylarında öncelikle herkes bolca su tüketmeli. Spor yapanlar ise daha fazla su içmeli. Hareketsiz yaşam, fazla kilo, diyabet, tuzlu ve karbonhidrat ağırlıklı beslenme alışkanlıkları ödemi tetikliyor.

Yoğurt ve bal ikilisi

Yoğurt ve bal ikilisi

Başta tuz olmak üzere kahve ve hamur tatlıları ödemin en büyük kaynağıdır. Ekstra tuzu, şekeri ve hamur işlerini hayatımızdan çıkarmalıyız. Canımız tatlı çektiğinde bir kase yoğurdun üzerine bir kaşık ham bal dökerek tatlı ihtiyacımızı en doğal şekilde giderebiliriz. Çaya ve kahveye şeker atmayalım. İllaki tatlandırmak istiyorsak çay kaşığının ucuyla bal ekleyebiliriz.

Metabolizma hızlandırmak için suya bal karıştırın

Metabolizma hızlandırmak için suya bal karıştırın

Metabolizmamızı hızlandırmak ve midemizi güne hazırlamak için sabahları aç karnına bir tatlı kaşığı bal eklediğimiz suyu içebiliriz. Özellikle sabah kahvaltısı yapmadan evden çıkanların mutlaka bu yöntemi denemelidir. Bal ve su insan vücudu için büyük önem taşır. Bir insan sadece bal ve su ile yıllarca hayatta kalabilir. Fakat burada belirttiğimiz doğal, katkısız ve ham baldır. Bal yapısı gereği aslında doğadaki tüm bitkilerin özüdür. Bal tükettiğimizde doğadaki her çiçeğin ve meyvenin özünü tüketmiş oluruz.

Özellile spor yapanlara öneriliyor

Özellile spor yapanlara öneriliyor

Spor yapanlar günlük enerjilerini sağlıklı yollardan karşılamak için mutlaka bal tüketmelidir. Sabah yürüyüşüne çıkanlar aç karnına bir bardak ballı su içerek gereken enerjiyi alabilirler. Böylece antrenman yaparken sorun yaşamazlar.


Propolis ve arı sütü de önemli

Propolis ve arı sütü de önemli

Profesyonel şekilde spor yapanlar ise sabah aç karnına mutlaka arı ürünlerinden oluşan bal, polen, propolis ve arı sütü içeren karışımları tüketmelidir. Ağır antrenmanlar çok fazla enerji kaybına sebep olur. Bunu gidermek için sağlıksız ürünlerden çok fazla tüketmek yerine bir kaşık bal ve arı ürünleri karışımı yemek daha doğrudur.

Kasların geri kazanımını sağlıyor

Kasların geri kazanımını sağlıyor

Profesyonel sporcular baldan oldukça fazla yararlanır. Bal, kasların geri kazanımı için önemli olan B1, B2, B3, B5 ve C vitaminlerini içerir. En önemlisi de antioksidan özelliği olan bal hücrelerin yenilenmesine katkı sağlar.

Spora yapan çocuklara dikkat

Spora yapan çocuklara dikkat

Yaz aylarında çocuklarını spora gönderenler de mutlaka bal ve arı ürünleri yedirmelidir. Ham ve katkısız bal, kas gelişmesinde büyük önem taşır.

Ofis çalışanları ihmal etmemeli

Ofis çalışanları ihmal etmemeli

Ofis çalışanları iş yoğunluğu sebebiyle bazen su içmeyi dahi unutabiliyor. Üstüne bir de hareketsizlik eklenince vücutta ödem oluşuyor ve ayaklarda birikiyor. Bir sürahi suya çubuk tarçın, limon, taze nane ve bir tatlı kaşığı bal ekleyerek hazırlanacak karışım ile bu durumun önüne geçilebilir. Bununla birlikte mutlaka ofis içinde hareket etmek de gerekir.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Abur cubur yemekten uzaklaşmanın 5 etkili yolu