Balkabağı çorbası içmeniz için 6 neden

Balkabağı çorbası içmenin etkileyici faydalarını bilmiyor olabilirsiniz. Hem lezzetli hem de çok sağlıklı bu güzel tadı sofranıza eklemeniz için o kadar çok neden var ki... İşte daha çok balkabağı çorbası tüketmeniz için 6 neden!

23 Eylül 2021, Perşembe 11:37 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Balkabağı, yaygın olarak bir sebze olarak görülse de, tohum içerdiği için bilimsel olarak bir meyvedir. 

Lezzetli tadının ötesinde balkabağı besleyicidir ve birçok sağlık yararı ile bağlantılıdır. Balkabağı çorbası kolay yapılışıyla sofralarınıza sağlık getirecek...

DÜŞÜK KALORİ, YÜKSEK BESİN DEĞERLERİ

DÜŞÜK KALORİ, YÜKSEK BESİN DEĞERLERİ

Kabak etkileyici bir besin profiline sahiptir. Balkabağının, kalorisi düşükken vitamin ve minerallerde yüksektir. Aynı zamanda, vücudunuzun A vitaminine dönüştürdüğü bir karotenoid olan harika bir beta-karoten kaynağıdır.

Pişirilmiş kabak (245 gram) besin değerleri ve günlük ihtiyacı karşılama oranları şöyledir;

  • Kalori: 49
  • Yağ: 0.2 gram
  • Protein: 2 gram
  • Karbonhidrat: 12 gram
  • Lif: 3 gram
  • A Vitamini: %245'i
  • C Vitamini: %19'u
  • Potasyum:  %16'sı
  • Bakır:  %11'i
  • Manganez:  %11'i
  • B2 Vitamini: %11'i
  • E Vitamini: %10'u
  • Demir:  %8'i
  • Az miktarda magnezyum, fosfor, çinko, folat ve birkaç B vitamini.

Vitamin ve minerallerle dolu olmasının yanı sıra, balkabağının kalorisi de nispeten düşüktür, çünkü %94'ü sudur 


YÜKSEK ANTİOKSİDAN İÇERİĞİ

YÜKSEK ANTİOKSİDAN İÇERİĞİ

Serbest radikaller, vücudunuzun metabolik süreci tarafından üretilen moleküllerdir. Vücudunuzdaki aşırı serbest radikaller, kalp hastalığı ve kanser dahil olmak üzere kronik hastalıklarla bağlantılı olan oksidatif stres adı verilen bir durum yaratır

Kabaklar, alfa-karoten, beta-karoten ve beta-kriptoksantin gibi antioksidanlar içerir. Bunlar, serbest radikalleri nötralize ederek hücrelerinize zarar vermelerini engelleyebilir 

TAM BİR A VİTAMİNİ KAYNAĞI

TAM BİR A VİTAMİNİ KAYNAĞI

Kabak, bağışıklık sisteminizi güçlendirebilecek besinlerle yüklüdür.

Birincisi, vücudunuzun A vitaminine dönüştüğü beta-karoten bakımından yüksektir .

Araştırmalar, A vitamininin bağışıklık sisteminizi güçlendirebileceğini ve enfeksiyonlarla savaşmaya yardımcı olabileceğini gösteriyor. Tersine, A vitamini eksikliği olan kişilerde daha zayıf bir bağışıklık sistemi olabilir

BALKABAĞI BEYAZ KAN HÜCRELERİNİ ARTTIRIR

BALKABAĞI BEYAZ KAN HÜCRELERİNİ ARTTIRIR

Kabak ayrıca beyaz kan hücresi üretimini arttırdığı, bağışıklık hücrelerinin daha etkili çalışmasına ve yaraların daha hızlı iyileşmesine yardımcı olduğu gösterilen C vitamini bakımından da yüksektir


Kabak, kalp sağlığınızı iyileştirebilecek çeşitli besinler içerir.


Kalp yararları ile bağlantılı olan potasyum , C vitamini ve lif bakımından yüksektir .

GÖRME KABİLİYETİNİ GELİŞTİRİR, KATARAKT RİSKİNİ AZALTIR

GÖRME KABİLİYETİNİ GELİŞTİRİR, KATARAKT RİSKİNİ AZALTIR

Görmenin yaşla birlikte azalması oldukça yaygındır.

Neyse ki, doğru besinleri yemek, görme kaybı riskinizi azaltabilir. Kabak, vücudunuz yaşlandıkça güçlü görme yeteneği ile bağlantılı besinler açısından oldukça zengindir .

Örneğin, beta-karoten içeriği vücudunuza gerekli A vitamini sağlar. Araştırmalar, A vitamini eksikliğinin çok yaygın bir körlük nedeni olduğunu göstermektedir

22 çalışmanın analizinde, bilim adamları, daha yüksek beta-karoten alımı olan kişilerin, körlüğün yaygın bir nedeni olan katarakt riskinin önemli ölçüde daha düşük olduğunu keşfettiler

KİLO VERMENİZE YARDIMCI OLUR

KİLO VERMENİZE YARDIMCI OLUR

Kabak, besin açısından yoğun bir gıda olarak kabul edilir .

Bu, besinlerle dolu olmasına rağmen inanılmaz derecede düşük kalorili olduğu anlamına gelir.

Aslında, balkabağı fincan başına 50 kalorinin (245 gram) altında çalışır ve yaklaşık %94'ü sudan oluşur. Bol bol tüketerek, hızla doyar hem de zengin besin değerlerinden faydalanırsınız.

Dahası, balkabağı iştahınızı frenlemeye yardımcı olabilecek iyi bir lif kaynağıdır .

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Muz bu renkse sakın yemeyin!