Beyin temizliği yorgunluğa iyi geliyor

Yoğun iş temposu bedeni olduğu kadar beyni de yorabiliyor. Dikkat eksikliği, algılama bozukluğu, unutkanlık gibi belirtilerle ortaya çıkan beyin yorgunluğu, iş ve sosyal hayatı olumsuz etkiliyor. Beyin yorgunluğunun üstesinden gelebilmenin yollarını Nöroloji Uzmanı Dr. Abdullah Özkardeş anlattı

08 Kasım 2015, Pazar 05:00
A A
Beyin temizliği yorgunluğa iyi geliyor

Hazırlayan: Özgür Gökmen ÇELENK

ozgur.celenk@posta.com.tr

Alzheimer ile karıştırılabilir

Halk arasında zihin yorgunluğu olarak da adlandırılan beyin yorgunluğu; dikkat eksikliği, algılama bozukluğu, unutkanlık, durgunluk gibi şikayetlerle kendini gösteriyor. Beyin yorgunluğunun belirtileri Alzheimer hastalığına benziyor.

Bu belirtileri yaşayan kişilerin ilk şüphelendikleri hastalık da Alzheimer oluyor. Ancak Alzheimer hastalığı genetik faktörlere dayanmıyorsa genellikle 65 yaş sonrası ortaya çıkıyor. Beyin yorgunluğu ise özellikle yoğun iş yaşamı olan herkesin karşılaşabileceği bir durum.

Sizi ne yoruyor?

Beyin yorgunluğuna neden olabilecek birçok faktör var. Rahatsızlığın giderilebilmesi için beyin yorgunluğuna neden olan faktör ya da faktörlerin belirlenebilmesi gerekiyor.

İşte en sık sebepler:

Stres.

Dar ofislerde çalışmak.

Elektronik cihazlar.

Yoğun çalışmak.

Kendine zaman ayıramamak.

Kötü beslenme.

Yetersiz uyku.

Farklı hastalıklar ve metabolizma sorunları.

Son yıllarda artan cep telefonu kullanımı ve elektronik cihazların çevreye yaydığı sinyaller insan beynini olumsuz yönde etkiliyor. Bu etkiler genç yaştaki insanlarda bile beyin yorgunluğu olarak ortaya çıkabiliyor.

Çıplak ayakla toprağa basın

Beyin yorgunluğundan kurtulmanın ve zihni temizlemenin en iyi yolu kişinin kendisine zaman ayırmasıdır. Tiroid hormonunun yeterince çalışmaması gibi beyin yorgunluğuna sebep olan başka bir rahatsızlık varsa bu hastalığın belirlenip tedavi edilmesi gerekir. Mesai saatlerinin dışında işle ilgili düşüncelerden uzak durmak ve hobilerle uğraşmak beyin yorgunluğunun tedavisinde önemli bir yer tutar. Günün yorucu ve stresli kısmından uzaklaşıp insanların kendisine zaman ayırması gerekir. Bu zamanlarda özellikle toprakla zaman geçirmek ve çıplak ayakla toprağa basmak vücuttaki elektromanyetik yükün boşalmasını sağlar.

Ceviz, fındık tüketin

Beyin yorgunluğu yaşamamak ya da bu durumdan kurtulmak için beslenmeye dikkat edilmeli. Düzenli beslenmek ve öğünleri atlamamak gerekir. Zihin yorgunluğu yaşayan kişilerde unutkanlık görüldüğü unutulmamalı. Bununla başa çıkabilmek için ceviz, fındık, damarlı yeşil sebzeler ve zeytinyağlı yiyecekleri tüketmek önemli. Bunların yanında B, C ve E vitaminleri desteği ya da bu vitaminleri içeren besinlerin tüketilmesi ihmal edilmemeli. Sporun da beyin yorgunluğuna iyi geldiği bilinen bir gerçek. Düzenli yapılan egzersizler unutkanlık yaşanmasının önüne geçebilir.

İş performansınız düşmesin

Beyin yorgunluğu yaşayan bir kişinin sosyal yaşamının yanısıra iş yaşamı da bu durumdan olumsuz etkilenir. Konsantrasyonu bozulan, dikkati eksilen, algılaması azalan ve unutkanlık yaşayan hastanın normal bir insana göre iş performansı da düşer. Bu kişiler uzun saatler çalışsa da verimli çalıştığı saatler azalır.

SON 24 SAATTE YAŞANANLAR

;
Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.