Bıldırcın yumurtasının güçlü faydalarını keşfedin

Bıldırcın yumurtası faydalarıyla sık sık adından bahsettiriyor. Bıldırcın yumurtası nasıl yeniyor ve kilo aldırıyor mu merak ediliyor. İşte bıldırcın yumurtası besin değerleri ve merak edilenler / ÖZEL

29 Ekim 2021, Cuma 10:11 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
BILDIRCIN YUMURTASI

BILDIRCIN YUMURTASI

Yabani bıldırcın kuşundan elde edilen bıldırcın yumurtası, tavuk yumurtasına küçük ve sevimli bir alternatif olmanın yanı sıra uzun yıllardır sağlıklı beslenmenin ve diyetlerin bir parçası

Tavuk yumurtasının üçte biri kadar olan bıldırcın yumurtası besin değerleri bakımından çok daha güçlü!

Bıldırcın yumurtası, tavuk yumurtasından, dokuz kat daha fazla protein, sekiz kat daha fazla demir ve beş kat daha fazla fosfor içerir.


Ancak bu küçük yumurtanın mucizeleri bu kadar değil...

BILDIRCIN YUMURTASI BESİN DEĞERLERİ

BILDIRCIN YUMURTASI BESİN DEĞERLERİ

Bıldırcın yumurtası küçüktür, bu nedenle üç ila dördü kabaca bir tavuk yumurtasının porsiyon boyutuna eşittir.

Yaklaşık 9-10 gram olan bıldırcın yumurtası 14 kaloridir.

Normal boy bir bıldırcın yumurtası protein miktarı yaklaşım 1 gramdır.

Bir bıldırcın yumurtası (9 gram) besin değerleri;

  • Kalori: 14
  • Protein: 1 gram
  • Yağ: 1 gram
  • Karbonhidrat: 0 gram
  • Lif: 0 gram
  • Kolin: Günlük ihtiyacın %4'ü
  • Riboflavin:Günlük ihtiyacın %6'sı
  • Folat: Günlük ihtiyacın %2'si
  • Pantotenik asit: Günlük ihtiyacın %3'ü
  • A Vitamini: Günlük ihtiyacın %2'si
  • B12 Vitamini: Günlük ihtiyacın %6'sı
  • Demir: Günlük ihtiyacın%2'si
  • Fosfor: Günlük ihtiyacın %2'si
  • Selenyum: Günlük ihtiyacın %5'i

Tavuk yumurtası ise yaklaşık 44 gramdır ve yaklaşık 70 kaloridir. Yaklaşık 5 gram protein içerir.

BILDIRCIN YUMURTASI FAYDALARI NELERDİR?

BILDIRCIN YUMURTASI FAYDALARI NELERDİR?

Yüksek ve zengin besin değerlerine sahiptir: Bıldırcın yumurtası besinler açısından zengindir. Boyutuna göre oldukça güçlü selenyum, fosfor ve demir kaynağıdır.

Antioksidan Deposu: Bıldırcın yumurtası hücresel hasarı tersine çevirmeye ve alerji semptomlarını tedavi etmeye yardımcı olabilecek sağlığı geliştirici antioksidanlarla doludur.

Alerjik rinitli 77 kişide 7 günlük bir çalışma, hapşırma, tıkanıklık ve burun akıntısı gibi semptomların bıldırcın yumurtası antioksidan ve çinko takviyesi aldıktan sonraki 1 saat içinde düzeldiğini buldu. (J Diet Suppl2021;18(1):17-30.)


BILDIRCIN YUMURTASI NASIL YENİR?

BILDIRCIN YUMURTASI NASIL YENİR?

Bıldırcın yumurtası, daha küçük boyutları nedeniyle pişirme süresi önemli ölçüde daha kısa olmasına rağmen, tavuk yumurtalarıyla aynı şekilde hazırlanabilir.

Bıldırcın yumurtasıyla harika omletler yapabilirsiniz. Bu yumurtaları denemenin kolay bir yolu da, onları kaynatmaktır. Atıştırmalık olarak yenebilir, salatalara eklenebilir veya yumurta salatasına eşsiz bir tat vermek için doğranmış olabilirler.

BILDIRCIN YUMURTASI NASIL TÜKETİLMELİ?

BILDIRCIN YUMURTASI NASIL TÜKETİLMELİ?

  • Bıldırcın yumurtası kaç tane yenmeli?

Bıldırcın yumurtası ne kadar yenmeli merak ediyorsanız burada yumurta ne kadar yiyorsunuz ona bakmak yardımcı olabilir. Günde 1 tane tavuk yumurtası yiyen biriyseniz 3-4 tane bıldırcın yumurtası tüketebilirsiniz.

  • Bıldırcın yumurtası yaşa göre nasıl tüketilebilir?

Tavuk yumurtası gibi bıldırcın yumurtası da bebeğinize, genellikle yaklaşık 6 aylık olan katı gıdalara başlamaya hazır olduğunda verilebilir. Diğer yaşlarda normal yumurtaya eşit gramajlarda bıldırcın yumurtası tüketebilirsiniz. Yetişkin insanların günde 80 - 100 gram yumurta tüketmesi normal kabul ediliyor.

  • Bıldırcın yumurtası kaç dakika haşlanır?

Önce suyu kaynadıktan sonra bıldırcın yumurtasını ekleyin. Zamanlayıcınızı başlatın! Yumurtaları iki dakika (rafadan), üç dakika (kayısı kıvamında) veya üç buçuk dakika (katı) kaynatın .

  • Bıldırcın yumurtası çiğ yenir mi?

Bıldırcın yumurtasını çiğ olarak da yiyebilirsiniz ancak salmonella riskinden sakının. Yumurta içeriğinin enfekte olma olasılığı nispeten düşük olsa da, tüm çiğ veya az pişmiş yumurtalarda potansiyel olarak salmonella bakterisi bulunur. Enfeksiyon riskinizi azaltmak için sadece pastörize yumurta kullanın ve kabukları yemeden önce yıkayın.

BILDIRCIN YUMURTASI NEYE İYİ GELİR?

BILDIRCIN YUMURTASI NEYE İYİ GELİR?

Protein açısından zengindir. Bıldırcın yumurtası, vücudunuzdaki birçok işlem için önemli olan harika bir protein kaynağıdır . Proteinler, amino asitler adı verilen "yapı taşlarından" oluşur. Vücudunuz bu amino asitleri kasları ve kemikleri inşa etmek ve onarmak, hormon ve enzimler yapmak için kullanır. Ayrıca bir enerji kaynağı olarak da kullanılabilirler.

Anemi riskini azaltır. Anemi , vücudunuzun yeterli kırmızı kan hücresine sahip olmadığı bir durumdur. Bu, düşük enerjiye veya nefes darlığına neden olabilir. Bıldırcın yumurtası demir açısından zengin olduğu için kansızlık riskini azaltmaya yardımcı olur.

Kolesterolü dengeler. Bıldırcın yumurtasında kalp sağlığınızı artırmaya yardımcı olabilecek çok miktarda faydalı yağ asidi bulunur. Aslında bıldırcın yumurtasındaki yağın %60'ı kolesterolün "iyi" formundan oluşur. Bu, vücudunuzun “kötü” kolesterolün olumsuz etkilerini dengelemesine yardımcı olur.

Vücudunuzu temizler. Bugün çevremiz toksinler, kirleticiler ve ağır metaller içeriyor. Bıldırcın yumurtası yemek, kan dolaşımınızdaki toksinlerden kurtulmanıza yardımcı olabilir.

Bağışıklığı artırır. Vücudumuz her gün hücrelere zarar veren, hastalığa ve yaşlanmaya neden olan serbest radikallerle savaşmak için çok çalışıyor. Bıldırcın yumurtası, serbest radikalleri nötralize etmeye ve sağlığınızı korumaya yardımcı olabilecek büyük miktarda C vitamini ve A vitamini içerir.

BILDIRCIN YUMURTASI KİLO ALDIRIR MI?

BILDIRCIN YUMURTASI KİLO ALDIRIR MI?

Bıldırcın yumurtasının yaklaşık 9 gramı 14 kaloridir ve kilo aldıramaz. Bıldırcın yumurtasından 4-5 tane yediğinizde bile yaklaşık 70 kalori alırsınız ki bu bir haşlanmış yumurtanın kalorisine eşittir ancak bununla birlikte bıldırcın yumurtası kilo aldırmaz ancak zayıflatabilir.

  • Diyetinize sadece bıldırcın yumurtası eklemek, vücudunuzun yiyecekleri sindirmek için harcadığı süre ve sindirim sürecinizin kalitesi üzerinde gözle görülür etkiler yaratabilir.
  • Metabolizmamızı geliştirmek kolay değil ama alışkanlıkları değiştirmek gerekli olabilir.
  • Yüksek metabolik aktivite, kalorileri daha hızlı yakmaya yardımcı olarak kilo kaybını teşvik eder.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Kışın kilo almamanın yolları