Bilim - Teknoloji Afrika'daki insansı fosiller tahmin edilenden 1 milyon yıl daha yaşlı
Afrika'daki insansı fosiller tahmin edilenden 1 milyon yıl daha yaşlı

UNESCO Dünya Mirası Listesi'nde yer alan Güney Afrika'daki 'İnsanlığın Beşiği'nde bulunan antik insan fosiller üzerinde yeni bir araştırma yapıldı. Araştırma fosillerin tahmin edilenden 1 milyon yıl daha eski olduğunu ortaya koydu.

Güney Afrika'nın Johannesburg kentindeki 'İnsanlığın Beşiği' olarak adlandırılan mağaralar UNESCO Dünya Mirası Listesi’nde yer alıyor.   Burada yer alan Sterkfontein Mağarası ise dünyanın ilk insansı fosillerinin üçte birinden fazlasını barındırıyor.

936'daki ilk Australopithecus keşfinden bu yana mağarada, "Bayan Ples" olarak adlandırılan ünlü bir hominin kafatası ve "Küçük Ayak "olarak bilinen neredeyse eksiksiz bir iskelet dahil olmak üzere yüzlerce Australopithecus fosili bulundu.

Yayınlanan yeni bir araştırmanın aktardığı kadarıyla, bulgular, atalarımızın 3.4 ilâ 3.6 milyon yıl önce Afrika'da yaşadığını ortaya koydu.

Araştırma sonuçları, Sterkfontein’de bulunan bireylerin, bu mağara sakinlerinin “genel olarak A. Afarensis soyundan geldiğini kabul eden anlayışı” çürüten meşhur “Lucy” örneğinin ait olduğu tür olan Australopithecus afarensis ile aynı çağda yaşamış olduğunu gösteriyor.

Araştırmacılar yeni makalelerinde, “İki türün çağdaş olması, insanlığın evrimsel sürecinin başlarında, daha karmaşık bir soy ağacının egemen olduğunu gösteriyor” diyorlar. “Tarihler, daha önce Güney Afrika’daki kazı alanları için baz alınan faunal yaş tahminlerinin yetersizliğini vurgulamaktadır.”