Markaların ihracat için dijital marketing yaparken 5 faktörde ciddi bir çalışma göstermesi gerekiyor. Bunlar; yönetsel faktörler, örgütsel faktörler, çevresel faktörler, hedef pazar seçimi, standardizasyon ve adaptasyon kararlarını da içeren pazarlama karması değişkenleri. Bunlar sac ayaklarını oluşturuyor. Biri eksik olursa, dijital marketing bütçesi ne denli büyük olursa olsun, başarıya ulaşamak mümkün değil. Bu nedenle de markanın ihracat yapmaya dönük kendi içindeki organizasyonu ile uyumlu bir dijital marketing stratejisi belirlemek ve uygulamak gerekiyor.
Örneğin stokta olmayan bir ürün için tüketici pazar yeri ve marka satış sitesine girdiğinde hayal kırıklığı ile karşılaşır ve markanın itibarını düşürecek şekilde sosyal medyada hem de Google’un yorum bölümünde olumsuz eleştiriler yapar. İhracata dönük marketing yaparken, marketing ekibinin marka ile üretim şartları, lojistik bilgisi ve ürünün özellikleri gibi birçok noktada iletişim halinde olması ve sürekli bilgi alışverişi yapması gerekir. Hatta markanın pazar yeri ve internet satış sitesinin profesyonel şekilde yönetilmesi de bu iş birliğinin kapsamı arasında yer almalıdır. Böylece hedeflenen kampanyanın, satışla uyumlu bir şekilde ilerlemesi sağlanabilir.