Bilim - Teknoloji Kendi kendini iyileştirebilen robotik parmak geliştirildi
Kendi kendini iyileştirebilen robotik parmak geliştirildi

Japon bilim insanları, canlı insan derisine sahip robotik parmak tasarladı. Üstelik kolajen sargı sayesinde robotik parmak kendi kendini iyileştirme özelliğine sahip.

Günümüzde bir robotla el sıkışmak soğuk bir metal parçasını avuçlamaktan farksız hissettirse de bir gün, bir insanla tokalaşmaktan çok farklı olmayabilir. Japon bilim insanları, geliştirdikleri gerçek insan derisi kaplı robotik parmakla bu konuda önemli bir adım attıklarını duyurdu.

Bilim dergisi Matter'de yayınlanan bir makaleye göre, bilim insanları robotik bir parmağa canlı insan derisi giydirerek yalnızca insan benzeri bir görünüm sağlamakla kalmayıp, aynı zamanda kendi kendini iyileştirme fonksiyonu da elde etti.

Gerçek insan deri hücresinden yapılan kaplama, aynı zamanda kolojen sargılar sayesinde kendi kendisini iyileştirebiliyor. Tıpkı insan cildinde olduğu gibi su geçirmez özellikte olan deri, parmağın kıvrıldığı pozisyondayken kırışıyor.

Tokyo Üniversitesi'nde görev yapan mühendis Profesör Shoji Takeuchi, elde ettikleri bulgular sayesinde robotlara insan görünümü verilebilmesi için ilk adımın atıldığını kaydetti.

Ancak robotlar için insan cildine benzer bir deri üretmek robotikçiler için uzun zamandır zorlayıcı bir görev. Zira silikon gibi yumuşak malzemeler bir robotun hareketlerine uyum sağlayacak kadar güçlü ve esnek olsa da, yırtılması durumunda insan cildinin yaptığı gibi kendi kendini onaramıyor.

Takeuchi ve ekibi, sıfırdan insan benzeri bir cilt oluşturmak için insan derisinin orta tabakası dermisinde bulunan iki temel bileşen kollajen ve dermal fibroblastları kullandı. Cilde yapısını ve esnekliğini sağlayan bir protein olan kollajen ve yara iyileşmesinde önemli bir rol oynayan dermal fibroblastların bulunduğu bir sıvı içerisine robotik parmağı yerleştiren bilim insanları, sıvının yoğunlaşarak ve dermis benzeri bir tabaka oluşturup parmağın etrafını sardığını keşfetti.