Mercedes-AMG One, ilk kez üretim gövdesiyle sahneye çıktı. Formula 1 araçlarından esinlenilerek geliştirilen hiper otomobil, 1049 beygirlik hibrit motora sahip.
Mercedes’in AMG ekibiyle beş yıldır geliştirme sürecinde olduğu One projesi nihayet seri üretime hazır. 1,6 litrelik V6 motorunun Formula 1 mühendisliğinden bir şey kaybetmeden yola yansıtıldığı One’da içten yanmalı üniteye farklı noktalarda konumlanan toplamda dört elektrik motoru eşlik edecek. Krank mili üzerindeki motor 161 beygir, turboşarj üzerindeki motor da 121 beygir güç üretiyor. Ön aks üzerine konumlandırılan iki elektrik motoru da toplamda 322 beygir güç sağlıyor.
Mercedes-AMG One'ın arka aksı, direksiyona entegre kulakçıklarla manuel olarak kontrol edilebilen 7 ileri şanzıman ve diferansiyel kilidiyle birlikte hibrit düzene sahip. Ön aks ise özel olarak bir çift elektrik motorundan güç alıyor.
AMG One'da altı farklı sürüş modu bulunuyor: Race Safe, Race, EV, Race Plus, Strat 2 ve Individual. EV modunda adından da anlaşılacağı gibi saf elektrik sürüş modunda ilerleniyor.
Otomobilin bu güçle 0’dan 100’e hızlanmasını 2,9 saniyede tamamladığı açıklanırken, 7 saniyelik 0-200 ve 15,6 saniyelik 0-300 değerleri de teknik tabloda dikkat çekiyor. Azami hız ise elektronik olarak 352 km/s ile sınırlandırılmış.
Hiper otomobilin dış tasarımı 2017'deki konsept haliyle neredeyse aynı. Tavandaki hava girişinin arkaya doğru yüzgeç şeklini alması, ön çamurluklarda panjur biçimindeki aktif kapakçıklar ve yukarı doğru açılan kapılar dikkat çekiyor.
Mercedes-AMG One'dan 275 adet üretilecek ve 2.72 milyon dolara satılacak.