Bilim - Teknoloji TikTok, reklam gelirlerini içerik oluşturucularla paylaşmaya başlayacak

TikTok, reklam gelirlerini içerik oluşturucularla paylaşmaya başlayacak

TikTok, reklam gelirlerini içerik oluşturucularla paylaşmaya başlayacak

TikTok, yeni bir reklam ürününü tanıtarak, içerik üreticisi ve 1000 takipçisi olan herkesin reklamlardan para kazandıracak özelliğini duyurdu. Onur Binay/posta.com.tr

TikTok, içerik oluşturucuların para kazanmaları için yeni bir yol açıyor. Şirket, videoları belirli reklamlarla birlikte yayınlandığında en iyi içerik oluşturucularla bir gelir kesintisi paylaşmaya başlamayı planlıyor. Program, YouTube'un içerik oluşturuculara nasıl ödeme yaptığını yansıtıyor ve içerik oluşturucuların para kazanması için henüz önemli bir yol sunmayan platformdan daha önemli ödemelere yol açabilir.

Şirketin blog gönderisinde yazdığı TikTok Pulse adlı yeni program, reklamların "TikTok'taki tüm videoların en iyi %4'ünün" yanında özel olarak yayınlanmasına izin veriyor. En az 100 bin takipçisi olan içerik oluşturucular ve yayıncılar, videoları eklendiğinde bir gelir kesintisi almaya hak kazanıyor.

TikTok'un Kuzey Amerika küresel iş çözümlerinden sorumlu genel müdürü Sandie Hawkins, TikTok'un Pulse'dan elde edilen reklam gelirinin yüzde 50'sini onaylı içerik oluşturucularla paylaşacağını söyledi. Bu, YouTube'un içerik oluşturuculara sunduğuna yakın ve onlara reklamlardan yüzde 55'lik bir kesinti bildirdi. Hawkins, TikTok Pulse’un ABD'de Haziran ayında piyasaya sürüleceğini ve bu sonbaharda ek pazarların geleceğini söyledi.

 

SIRADAKİ HABER